• تاریخ انتشار : 1398/11/30 - 11:08
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

صد و بیست و نهمین جلسه شورای آموزشی دانشکده

صد و بیست و نهمین جلسه شورای آموزشی دانشکده 29 اسفندماه با حضور اعضای شورای آموزشی برگزار شد.

در ابتدای جلسه در خصوص  دو مورد تقلب و تخلف در آزمون دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و روند معرفی به کمیته انضباطی توضیحاتی داده شد و ابعاد مختلف موضوع مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیم لازم مبنی بر تعلیق نمرات دانشجویان تا دریافت رسمی حکم کمیته انضباطی اتخاذ گردید. همچنین بر لزوم طراحی برنامه هایی برای پیشگیری از تخلف دانشجویان و در عین حال ایجاد آرامش در فرآیند در آزمون آسکی تأکید شد.
 اصلاح سناریوهای آزمون آسکی و برگزاری کارگاه های توانمندسازی اعضای هیأت علمی از موارد مطروحه دیگر بود و مقرر شد برنامه های مشخص در این خصوص در اسرع وقت توسط واحد EDO  دانشکده تنظیم واطلاع رسانی شود.
در خصوص وضعیت مشروطی دانشجوی کارشناسی ارشد تصمیم گیری شد بر لزوم ثبت صحیح و به موقع نمره دانشجویان تحصیلات تکمیلی اشاره و تأکید شد در صورتی به هر دلیلی که در یک نیمسال تحصیلی استاد ورود نمرات را به ترم بعدی موکول می کند حتما" وضعیت نمره به نا تمام تغییر یابد و در غیر اینصورت تبعات ناشی از عدم اعلام مشروطی و اختلال در فرآیند آموزشی دانشجو برعهده استاد خواهد بود. 
در ابتدای جلسه  با حضور فاطمه رضایی نیا دانشجوی کارشناسی پرستاری، رابط جدید دانشجویی دفتر منتورینگ، گزارش مختصری از فعالیت های انجام شده تشریح و از تلاش های علی پروهان رابط قبلی دفتر تشکر شد. همچنین برمشارکت بیشتر و فعال تر دانشجویان مامایی در فعالیت های این دفتر تأکید و مقرر شد اعضای هیأت علمی گروه مامایی و مدیر گروه شرایط عضویت بیشتر دانشجویان مامایی در دفتر منتورینگ را تسهیل نمایند. همچنین این دفتر آمادگی خود را برای برگزاری کارگاه هایی در راستای حل مشکلات دانشجویان اعلام کرد.
سپس دکتر ذاکری مقدم مسئول اساتید مشاور تحصیلی نیز نحوه تعامل دفتر منتورینگ و دفتر مشاوره تحصیلی را شرح داد.
در این جلسه همچنین درخصوص توسعه مجازی سازی که جزء برنامه های دانشگاه است و استفاده از سامانه نوید نیز توضیحاتی ارایه شد و در ادامه 
این موضوع که کلاس ها می تواند بصورت مجازی برگزار شود و مشوق های در نظر گرفته دراین خصوص شامل امتیاز ارتقاء اساتید، امتیاز های آموزشی و ... اعلام شد.

مقرر شد مدیران گروه نحوه استفاده اساتید گروه از سامانه نوید را به اعضای گروه خاطر نشان نموده و به علاوه مقرر شد دربیلان الکترونیک اساتید نیز آیکون اعلام ترکیبی بودن دروس اضافه شود تا افراد فعال در حوزه مجازی سازی دانشکده قابلیت شناسایی و معرفی و تشویق مربوطه را داشته باشند.
همچنین مصوب شد که به دلیل عدم امکان ارائه درس کارآموزی از نظر زمانی، با دروس عرصه که نیازمند 17 هفته متوالی است  از این پس واحد کارآموزی همزمان با واحد عرصه ارایه نشود.
همچنین مقرر شد حداکثر بازه زمانی برای ثبت نمرات آزمون های بالینی یک هفته در نظر گرفته شود و همچنین در همه دروس بالینی چنانچه امکان ورود نمره وجود ندارد وضعیت نمره به ناتمام تغییر یابد.
در خصوص ارزشیابی اساتید در کارگاه های موجود در کوریکولوم مقرر شد کارگاه ها نیز مشابه سایر دروس ارزشیابی شوند. مقرر شد نکات مربوط به ارزشیابی اساتید و شیوه نامه های ارزشیابی  بازنگری شده برای مدیران گروه و اعضای هیأت علمی توسط دفتر پایش و ارزشیابی ارسال و نظرات اصلاحی اساتید اخذ شود.
 

  • گروه خبری : معاونت آموزشی
  • کد خبر : 257066
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی