• تاریخ انتشار : 1402/07/22 - 13:42
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 3180
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

دکتر غیاثوندیان در آیین استقبال از دانشجویان نوورود دانشگاه علوم پزشکی تهران: تقوا یکی از دستاوردهای رفتار و اخلاق حرفه ای است

مراسم معارفه دانشجویان نو ورود مقطع کارشناسی ارشد دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور مسئولان، مدیران و استادان دانشکده، سه شنبه 18 مهر 1402 در سالن استاد دکتر مداح برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری ومامایی، در ابتدای این مراسم دکتر شهرزاد غیاثوندیان رئیس دانشکده، ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان، موفقیت آنها را در ورود به بزرگترین و معتبرترین دانشکده پرستاری و مامایی کشور تبریک گفت و بیان کرد: حضور در دانشگاه علوم پزشکی تهران که به عنوان نماد آموزش عالی کشوراست نشان از سطح بالای توانمندی شماست که توانسته‌اید با تلاش و پشتکار مجدانه وارد این عرصه آموزشی شوید، با حضور در این مجموعه دانشگاهی رسالت شما سنگین‌تر خواهد شد، باید از امکانات و ظرفیت های دانشکده در راستای فراگیری علم ، کسب دانش و ارتقا سطح علمی، حرفه‌ای و پژوهشی خود استفاده کنید و  در مسیر آموختن علم گام بردارید تا برای جامعه و خانواده خود افتخار آفرین باشید،  از سوی دیگر مسئولیت ما نیز به عنوان یک معلم،  در مقابل پاسخگویی به نیازهای آموزشی و پژوهشی شما دو چندان خواهد بود.

رئیس دانشکده ضمن اشاره به جایگاه رشته پرستاری و مامایی گفت : شما باید شکرگزار باشید که توفیق تحصیل در رشته‌هایی را دارید که جامعه همواره به این خدمات نیاز دارد و برایش جایگزینی نیست و بی‌بدیل و بی‌مثال است. دانشجویان با ورود درمقطع تحصیلات تکمیلی در واقع اعلام آمادگی می کنند که با وسعتی بیش از پیش در عرصه خدمت رسانی و با نقش‌های جدید در ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی به طور تخصصی و حرفه‌ای ایفای نقش کنند و اقتضائات جامعه را در حد توان مرتفع سازند.

دکتر غیاثوندیان در بخش دیگری از سخنانش از عوامل مهم و ضروری موفقیت در ورود به مقاطع دانشگاهی بالاتر را علاوه بر دخیل بودن ضریب هوشی، پشتکار و همت مضاعف دانست و گفت:  این اهتمام و سختکوشی است که در مسیر موفقیت و پیشرفت ، بهره برداری از هوش را به منصه ظهورمیرساند.

 و ی در ادامه به هوش هیجانی اشاره و بیان کرد: توانایی تشخیص و تنظیم احساسات و استفاده از آگاهی‌های اجتماعی در حل مسئله و ارتباطات با دیگران، در سایه هوش هیجانی است که در تعاملات و در عرصه اجتماع و برخورد با جامعه خود را نمایان می سازد. اخلاق در تعاملات اجتماعی معنی می یابد  و در رفتار، خود را آشکار می سازد، اخلاق انسان از نگاه جامعه حرفه‌ای، ارزشمند و گرانبهاست و برای نهادینه شدن این خصیصه باید از افرادی که الگوی عملی  این صفت پسندیده هستند بهره برد و برای کسب این رفتار ممارست داشت.  از پیامدهای رفتار و اخلاق حرفه ای، تقواست  که می توان با نظارت و کنترل رفتار و حرکات خود از افکار و اقدامات ناصواب  دوری کرد و در مواجه با بحران به خوبی آن رویداد را مدیریت کرد.

رئیس دانشکده خطاب به دانشجویان گفت: زمان متاعی ارزشمند،گرانبها و بدون جایگزین است که نباید آنرا به بطالت بگذرانید، برای این فرصت‌ها برنامه‌ریزی در امور و مدیریت در کارها را داشته باشید تا بتوانید در حوزه‌های علمی، اخلاقی و حرفه‌ای  و کسب دانش گام‌های موثری بردارید.

همراه با علم آموزی، تعهد حرفه‌ای و اخلاق مداری داشته باشیم

دکتر شهزاد پاشایی پور معاون آموزشی دانشکده موفقیت نودانشجویان برای ورود به بزرگترین و سرآمدترین دانشگاه علوم پزشکی کشور و حضور در خانواده بزرگ دانشکده پرستاری و مامایی را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: ماهیت مقطع تحصیلات تکمیلی نسبت به دوران قبل از آن با پویایی در عرصه پژوهشی شناخته می شود بستری که در آن باید برای فعالیت‌های پژوهشی و توانمند کردن خود گام های موثری بردارید  و برای رشد همه جانبه تامل کنید تا بعد از فارغ التحصیلی به عنوان یک فرد متخصص در جایگاه های پژوهشی، مدیریتی و آموزشی  خوش بدرخشید.

وی بیان کرد: باید در کنار علم آموزی، تعهد حرفه‌ای و اخلاق مداری نسبت به مجموعه دانشگاهی و جامعه خود داشته باشید و با مسئولیت پذیری و پاسخگویی اجتماعی نیازها و خلا های جامعه را  با توجه به توانمندی‌های تخصصی و حرفه ای خود شناسایی کنید و برای ارائه خدمات بهینه چاره‌اندیشی کنید.

پژوهش ورود به دنیای خلق دانش است و آموزش انتشار دانش

دکتر مهرناز گرانمایه معاون پژوهشی ضمن اشاره به اهمیت پژوهش در مقاطع تحصیلات تکمیلی گفت: پژوهش و آموزش دو جز جدایی ناپذیرند، پژوهش ورود به دنیای خلق دانش است و آموزش انتشار دانش. با تلفیق این دو رکن می توان به رویدادها و دستاوردهای مطلوب دست یافت و با حرکت در مرزهای دانش و انجام پژوهش می توان به جامعه نزدیکتر شد و مشکلات آن را بر اساس تخصص و حرفه خود مرتفع ساخت،  همچنین با ترجمان دانش، نتایج پژوهش را برای ارائه خدمات به مردم و جامعه صرف و بصورت کاربردی گره‌ای از مشکلات را رفع کرد.

احساس امنیت ، تعهد و تعلق خاطر باید در دانشجویان به نحو مطلوبی شکل بگیرد

دکتر آرپی مانوکیان معاون بین الملل دانشکده ضمن تبریک به نو دانشجویان برای ورود به دانشکده پرستاری و مامایی تهران که در سطح بین المللی نیز مطرح است، بیان کرد: ظرفیت‌ها و بسترهای مناسبی در سطح بین المللی و برون مرزی برای رشد و ارتقا  سطح تخصصی و حرفه ای دانشجویان فراهم است که باید از این موقعیت ها برای بالا بردن سطح دانش و تعاملات بین المللی استفاده کنید، همچنین تعامل با دانشجویان بین‌الملل فرصت مناسبی برای شناساندن فرهنگ غنی کشورمان  به آنسوی مرزهاست.

وی اذعان داشت: مسئولان دانشکده به عنوان حامی، دلسوز و همراه دانشجویان هستند تا علاوه بر آموزش مطلوب در نهایت احساس امنیت ، تعهد و تعلق خاطر در دانشجویان به نحو مطلوبی شکل بگیرد.

 

با رعایت پوشش حرفه ای در بستر آموزش و بالین،  پایبند به قانون باشیم

دکتر فاطمه حاجی بابایی معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده بیان کرد: این حوزه در حد توان تلاش خود را می‌کند تا فضایی را برای توسعه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و مذهبی دانشجویان فراهم کند تا بتوانند در این عرصه‌ها به خوبی بدرخشند. دانشجویان باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کنند و با شرکت و حضور فعالانه در برنامه‌های فرهنگی، مناسبتی،  ورزشی و.. خود را رشد دهند.

معاون دانشجویی فرهنگی در ادامه  با تاکید بر رعایت پوشش حرفه ای در سطح  دانشگاه و بالین بیان کرد: پوشش حرفه‌ای از الزامات حضور در دانشگاه‌های سرتاسر دنیاست که ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و لازم است که با رعایت پوشش مناسب در بستر آموزشی و بالینی،  پایبند به این قانون باشیم.

دکتر اکرم السادات سادات حسینی مدیر امور آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشکده ضمن ابراز خرسندی از اینکه خدمتگزار دانشجویان هستیم، به خود می‌بالیم  و احساس غرور می کنیم ؛ گفت : امیدواریم که شما نیز در عرصه دانش به خود افتخار کنید زیرا که  با ورود به دانشگاه علوم پزشکی تهران که بعنوان برند در دانشگاه های داخلی و بین المللی مطرح است، شما نیز جزیی از برند خواهید بود  و با بالا بردن دانش حرفه ای خود در آینده می‌توانید از سرآمدان جامعه باشید.

در بخش پایانی مراسم دکتر معصومه ذاکری مقدم مسئول اساتید همیار، دکتر آرزو راستی سرپرست مرکز پژوهش های علمی دانشکده و دکتر معصومه ایمانی پور مدیر دفتر توسعه آموزش هر یک به ترتیب در خصوص طرح استاد همیار، معرفی فعالیت ها و دستاوردهای مرکز پژوهش های علمی  و دفترتوسعه آموزش دانشکده توضیحاتی را ارائه دادند.



  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,معاونت آموزشی
  • کد خبر : 248074
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *