• تاریخ انتشار : 1400/05/07 - 14:06
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 4
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

جلسه شماره 151 شورای آموزشی دانشکده

جلسه شماره 151 شورای آموزشی 5 مردادماه ۱۴۰۰ با حضور اعضای شورا به صورت مجازی تشکیل شد.

گالری تصاویر
 در ابتدای جلسه دکتر هومن شهسواری معاون آموزشی به تلاش های صورت گرفته در راستای جذب هیأت علمی و اصلاح هرم هیأت علمی گروه های آموزشی و بویژه گروه آموزشی مامایی و سلامت باروری توسط دانشکده و مدیر محترم گروه مربوطه اشاره کرد و در ادامه ضمن تبریک و خوشامدگویی توسط معاون آموزشی، رییس دانشکده و مدیر گروه معارفه اعضای هیأت علمی جدید گروه آموزشی مامایی و سلامت باروری دکتر نمازی و دکتر مریدی صورت گرفت.
در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از اساتیدی که بر توسعه و ارتقا آموزش توجه داشته و به ارائه طرحهای توسعه آموزش می پردازند برضرورت طرح و تأیید طرح های توسعه آموزش در شورای آموزشی دانشکده برای ایجاد تعامل مناسب بین گروه های آموزشی و آگاهی از طرح های در دست اجرا در حوزه آموزشی تاکید و در این راستا، طرح توسعه آموزش تحت عنوان "طراحی، اجرا و توسعه آزمایشگاه مجازی درس ایمونولوژی" توسط سرکار خانم دکتر راستی به اعضای شورا معرفی شد.
در ادامه دکتر زهرا رود دهقان   دو طرح توسعه ای تحت عناوین "طراحی و اجرا و ارزشیابی برنامه ارتقای مرکز قرنطینه آزمون های عملی" و "طراحی، اجرا و ارزشیابی برگزاری مسابقه آموزشی جهت ارتقای مهارت های مختلف دانشجویان" را به اعضای شورا معرفی کرد.
دکتر زهرا عباسی دولت آبادی مسئول مرکز مهارتهای بالینی دانشکده نیز بر به روز رسانی صفحه مربوط به مرکز مهارت های بالینی در وب سایت دانشکده اشاره کرد و از گروه های آموزشی و اساتید خواست که با مراجعه به صفحه مرکز مهارت های بالینی از برنامه های روزانه این مرکز، اطلاعات مربوط به مانکن های موجود و تجهیزات جدید خریداری شده ، بازدید نمایند و برنامه ریزی لازم را برای استفاده حداکثری اساتید از محیط اسکیل لب به عمل آورند.
در ادامه دستور العمل تجمیعی  نحوه محاسبه واحدهای راهنمایی پایان نامه دکترا جهت شفاف سازی محاسبه واحد در بیلان مطرح شد. معاون آموزشی با اشاره به اینکه این مصوبات از قبل هم وجود داشته و بر طبق آن عمل می شده است و اقدامی که انجام شده است این است که کلیه این مصوبات در قالب دستور العمل تجمیعی جهت شفاف سازی واحدهای بیلان اساتید جمع آوری شده است بر لزوم اجرای این دستور العمل برای کلیه موارد راهنمایی پایان نامه دکتری در حال اجرای دانشکده تأکید کرد.
در ادامه درخواست گروه های آموزشی مراقبت های ویژه و سلامت جامعه در خصوص لزوم تخصیص TA یا CTA جهت پوشش واحدهای کارآموزی مطرح شد. در این راستا معاونت
آموزشی با توجه به کمبود منابع مالی نیروی انسانی دانشکده بر لزوم استفاده از پتانسیل پرستاران همکار آموزش بالینی و دانشجویان دکتری و ارشد جهت پوشش واحدهای بالینی در گروه های آموزشی تاکید و از گروه هایی که به هر دلیلی امکان واگذاری واحد کارآموزی به دانشجویان دکتری گروه در طول نیمسال تحصیلی آتی را ندارند، خواستند تا با بررسی موضوع، امکان استفاده از این ظرفیت را  برای گروه هایی که با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه هستند، فراهم نمایند.
در این راستا مقرر شد  مدیران گروه های آموزشی نهایتا"  تا ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۰ واحدهای دانشجویان دکتری را بررسی و در صورت عدم نیاز، اسامی دانشجویان را جهت استفاده در گروه های دیگر اعلام نمایند.
در این خصوص دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی، رییس دانشکده بر لزوم مدیریت واحدهای گروه و عمل بر اساس مصوبات قبلی و در راستای استفاده از پتانسیل و ظرفیت دانشجویان دکتری در گروه های آموزشی تأکید کرد. 
همچنین در این جلسه، دستور العمل ابلاغ شده توسط معاون آموزشی وزارت بهداشت مبنی بر نحوه اجرای واحدهای ترم آینده مطرح شد.
  معاون آموزشی دانشکده  به لزوم ارائه واحدهای تئوری به صورت برنامه های ترکیبی (حضوری و مجازی)  اشاره کرد و با توجه به آسیب هایی که آموزش کاملا" مجازی می تواند بر آموزش دانشجویان وارد نماید بر لزوم توجه جدی به آموزش حضوری تاکید کرد، وی در ادامه گفت که مبتنی بر دستورالعمل اعلامی از طرف دانشگاه عمل خواهد شد و تلاش دانشکده بر این است که با توجه به انجام واکسیناسیون دانشجویان و اساتید دانشکده به استانداردهای آموزشی قبل از پاندمی کرونا برگردد.
در این راستا مقرر شد که گروهی به سرپرستی مدیر دفتر توسعه و متشکل از مسئول برنامه ریزی، مسئول اسکیل لب و همچنین رئیس اداره آموزش ارزیابی وضعیت کلاس های آموزشی و برنامه ریزی برای نیمسال اول سال تحصیلی 1401- 1400 را انجام و تا ۱۴ مردادماه ۱۴۰۰ گزارش بررسی ها و راهکارهای خود را به معاون آموزشی ارائه کنند. بر اساس دستورالعمل وزارتی، کلیه دروس  بالینی بصورت حضوری به اجرا در خواهد آمد و آزمون های دانشکده در بخش تئوری بصورت حضوری الکترونیک و بخش بالینی بصورت ارزیابی عملی (آسکی) و ارزیابی مبتنی بر محل کار به انجام خواهد رسید و بر این اساس شرایط آموزش به حالت پیش از شرایط بر خواهد گشت.

 
  • گروه خبری : معاونت آموزشی
  • کد خبر : 254113
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی