• تاریخ انتشار : 1401/06/12 - 13:53
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 4
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

تاکید بر ارتقای آموزش بالین و حضور موثر و منظم اساتید در بالین در اولین جلسه شورای آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی در شروع سال تحصیلی جدید

جلسه یکصد و شصت و سوم شورای آموزشی و اولین جلسه درسال تحصیلی جدید ، سه شنبه 8 شهریور ماه 1401 با حضور اعضای شورا در سالن شورای یک دانشکده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی درابتدای جلسه دکترعلیرضا نیکبخت نصرآبادی رئیس دانشکده ضمن عرض تبریک به اعضای جدید شورا، اظهارامیدواری کرد که حضور این اعضا می تواند اتفاق خوبی در راستای دسترسی به اهداف دانشکده باشد. وی درادامه به تاسیس دانشکده ی پرستاری توسط دانشگاه جامع الصادق قم درSierra Leone اشاره و دراین خصوص ازمدیران گروه خواست ضمن اطلاع رسانی این مورد درسطح گروه های آموزشی، افرادی راکه کاندید برای تصدی ریاست این دانشکده می باشند را معرفی کنند.
درادامه دکتر هومن شهسواری معاون آموزشی دانشکده ضمن تبریک آغازسال تحصیلی جدید و همچنین حضور اعضای جدید شورا ، از زحمات اساتید و مدیران گروه ها قدردانی کرد. وی به گذر از دوران کووید -19 وتاثیر آن برآموزش دانشجویان اشاره کرد و ضمن پرداختن به این موضوع که  تمام برنامه های آموزشی دانشکده  بخصوص برنامه های آموزش بالینی دردوره کووید-19 همچنان تداوم داشته ، به همزمانی تعدادی ازگروه های کاراموزی و مشکلات مربوط به آن اشاره و برلزوم اطمینان ازکیفیت آموزش بالینی دراین گروه ها تاکید کرد.
دکتر شهسواری همچنین درخصوص روند ارزشیابی عملکرد بالینی اساتید توضیحاتی را ارائه داد و برلزوم برنامه ریزی منظم و متمرکز برکیفیت آموزش بالینی و تلاش درجهت ارتقای آن تاکید کرد. دراین راستا اشاره شد که گزارش ارزشیابی مسولان لاین های کارآموزی نیز آماده می باشد و به مدیران گروه های آموزشی و مسئول لاین ارسال خواهد شد تا با برنامه ریزی منظم به این مهم بپردازند و گزارش پایش این فرایند رابه معاونت آموزشی ارایه دهند.
دکترشهسواری موضوع ارتقای آموزش بالینی را مهمترین ماموریت دانشکده درنیمسال بعدی دانسته و برلزوم مشارکت تمام اساتید، مدیران گروه ها و واحدهای مختلف آموزشی دراین خصوص تاکید کرد. در ادامه برحضور تمام اساتید دانشکده درکارآموزی ها تاکید و بیان کرد که هیچ استثنایی دراین زمینه وجود ندارد و تمام اساتید با هر رتبه و مسولیتی لازم است در آموزش بالینی دانشجویان حضور پررنگ تری داشته باشند.
درادامه محمدی نژاد مسئول دفتر ارتقای آموزش بالینی دانشکده،گزارشی از روند برگزاری کارآموزی ها در ترم گذشته ارائه داد و بر روند بازدید و نظارت برنحوه ی اجرای کارآموزی ها و بازخوردهای اخذ شده از دانشجویان، و ارسال نتایج این بررسی ها برای مدیران گروه ها اشاره کرد و مقررشد مدیران گروه های آموزشی ضمن بررسی گزارش، بازخورد مناسب را به مسئول لاین مربوطه ارائه دهند. همچین لزوم تشویق اساتیدی که از کیفیت کارآموزی آنها رضایت بیشتری وجود داشت مورد تاکید قرارگرفت. درادامه وی درخصوص برنامه ریزی و نحوه ی اجرای واحدهای کارآموزی درنیمسال تحصیلی جدید، توضیحاتی را ارئه داد و برلزوم ارسال جزئیات برنامه کارآموزی (با برنامه وروزهای مشخص حضور هراستاد) به دفتر ارتقای آموزش بالینی تاکید کرد. همچنین توضیحاتی را درخصوص نحوه ی انتخاب نظارت برعملکردCTA,TAها ارائه داد.
دراین راستا دکتر شهسواری ضمن تشکر اززحمات ایشان برلزوم پایش، نظارت و هدایت مستمر تیم تدریس توسط مسول لاین تاکید کرد که این موضوع یکی از وظایف اصلی در شرح وظایف مسولان لاین نیز می باشد. درادامه برتاثیر برگزاری آزمون OSCE برروند یادگیری دانشجویان و همچنین اجباری بودن برگزاری این آزمون تاکید  وتوصیه کرد که حتما برنامه ای برای برگزاری آزمون های آسکی درکلیه لاین های کارآموزی وجود داشته باشد، اما لازم است این آزمون ها مطابق استاندارد لازم و با آگاهی کامل دانشجویان برگزار شود.
درادامه دکتر نیکبخت نصرآبادی نیز بر برگزاری کارگاه های توانمندسازی برای CTA توسط دفترتوسعه آموزش تاکید کرد و مقررشد تا اول مهر ماه این کارگاه ها برنامه ریزی و اجرا شود. وی همچنین برلزوم تایید بیلان های کارآموزی های اساتید توسط مسئول دفتر ارتقای آموزش بالینی دانشکده قبل ازورود به سامانه بیلان یاحق التدریس تاکیدکرد و مقرر شد اگر برنامه ای خارج از برنامه کارآموزی تعیین شده اجرا شود یا تغییری در برنامه بدون اطلاع دفتر ارتقای آموزش بالینی صورت گیرد، ازبیلان اساتید حذف شود. وی در ادامه گفت:  درنیمسال آتی نظارت برکارآموزی ها و انجام بازدید های دوره ای و سر زده توسط ریاست، معاونت آموزشی و مدیران گروه ها و دفترارتقای بالینی انجام خواهد شد.
در ادامه دکترجلالی نیا مسئول دفتر برنامه ریزی، گزارشی ازنحوه ی اجرای برنامه های آموزشی درنیمسال گذشته ارائه داد. ایشان به چالش های موجود در دعوت از اساتید مدعو برای برنامه ریزی ترم آینده اشاره کرد که این مشکل برطرف شده و برنامه نهایی کلاس ها در کلیه ی مقاطع تحصیلی ازامروز در وب سایت دانشکده قابل دستیابی می باشد. لیست حضور و غیاب دانشجویان نیز در سیپاد بعد از پایان انتخاب واحد قابل دسترسی می باشد اما لیست نهایی بعدازحذف و اضافه تکمیل خواهد شد و اساتید می توانند با مراجعه به پنل کاربری خود در سامانه سیپاد به این لیست دسترسی داشته باشند. همچنین اشاره کرد که در تمام برنامه های کلاسی در کلیه مقاطع تحصیلی ساعت 5-3 روزهای سه شنبه به برنامه ی فرهنگی اختصاص داده شده است و اساتید لازم است توجه داشته باشندکه کلاس جبرانی و برنامه دیگری برای این ساعت در نظر گرفته نشود . درمورد دانشجویان ورودی جدید نیز بسته به تاریخ ثبت نام و حضورشان دردانشکده برنامه ریزی های لازم و تغییرات احتمالی دربرنامه آموزشی توسط دفتر برنامه ریزی صورت خواهد گرفت. لازم است اساتید به این موضوع توجه داشته باشند و هیچ تغییری درساعت وتاریخ برگزاری کلاس ها و کارگاه ها بدون هماهنگی دفتر برنامه ریزی صورت نگیرد.
دکتر شهسواری ضمن تشکر از زحمات دکتر جلالی نیا، به بازنشستگی مسئول دفتر معاونت آموزشی اشاره و از زحمات بسیارارزشمند سرکارخانم رئیسی در دوران حضور در دانشکده نیز قدردانی کرد.
درادامه جلسه با بیان اینکه برنامه های آموزشی دانشکده ازتاریخ19 شهریور ماه 1401 بصورت کاملا حضوری برگزار خواهد شد، درخواست‌های ارجاعی بررسی و درباره آنها تصمیم گیری شد.

  • گروه خبری : معاونت آموزشی
  • کد خبر : 249952
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *