• تاریخ انتشار : 1399/10/10 - 11:02
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 3
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

برگزاری جلسه شماره ۱۴۱ شورای آموزشی

جلسه شماره 141 شورای آموزشی با حضور اعضای شورا به صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه اعضای هیأت علمی جدید دانشکده دکتر مرجان دلخوش گروه آموزشی پرستاری بهداشت جامعه و سالمندی، دکتر نسیم امینایی چترودی گروه آموزشی پرستاری داخلی وجراحی، دکتر پریسا صمدی گروه آموزشی بهداشت باروری، بارداری و زایمان، دکتر حسن برکتی گروه آموزشی پرستاری بهداشت جامعه و سالمندی، دکتر پگاه مطوری پور محمرئی گروه آموزشی پرستاری داخلی و جراحی و دکتر محبوبه شالی گروه آموزشی پرستاری مراقبت های ویژه و مدیریت پرستاری معارفه شدند.
دکتر هومن شهسواری، معاون آموزشی دانشکده ورود اساتید جدید به گروه های آموزشی را خیر مقدم گفت و برای آنها آرزوی موفقیت کرد.
در ادامه اساتید به معرفی خود پرداخته و مختصری از سوابق بالینی، آموزشی و پژوهشی خود را بیان کردند.
در ادامه دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی، رئیس دانشکده ضمن خیر مقدم به اساتید جدید فرصت حضور این افراد در دانشکده را در جهت رشد و بالندگی گروه های آموزشی مغتنم شمرد.
وی همچنین با اشاره به جلسه مشترکش با همراهی معاون آموزشی و مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی با اساتید گروه آموزشی مامایی و بهداشت باروری، بارداری و زایمان؛  از درخواست جلسه توسط این گروه تشکر و قدردانی کرد و آمادگی خود را برای برگزاری جلسات اختصاصی با سایر گروه های آموزشی اعلام کرد.
در ادامه معاون آموزشی مصوبات شورای آموزشی دانشگاه را به شرح ذیل را اعلام و برلزوم اطلاع رسانی به اساتید و نظارت مدیران محترم گروه های آموزشی بر حسن اجرای موارد فوق تأکید کرد.
1- با توجه به آغاز امتحانات پایان ترم از سیزده دی ماه تاکید می شود هیچ درس ، محتوا یا تکلیف جدیدی نباید در سامانه نوید بارگذاری شود و هیچ کلاس آنلاینی نیز در این بازه زمانی نباید برگزار گردد زیرا این مدت فرجه امتحانات است. استثنای این مورد در مورد دانشجویان جدید الورود ۹۹ است که به مدت  یک ماه ترم آن ها تمدید شده است. این مورد لازم است توسط تمام اساتید محترم رعایت گردد. اگر محتوای جدید بار گذاری شود باید بطور آشکار اعلام گردد که جز مباحث امتحانی نیست. همچنین تکلیف هم نباید ارائه شود تا دانشجویان فرصت مطالعه داشته باشند.
2- آزمون های همه دروس ارائه شده در دانشکده بایستی مطابق دستورالعمل ارسالی از طرف معاونت آموزشی وزارت بهداشت که از طریق اتوماسیون خدمت اساتید و گروه ها ارسال شده است.  لذا طبق اعلام در شورای آموزشی دانشگاه گروه های آموزشی و دانشکده ها لازم است بطور دقیق استاندارد را رعایت کرده و تصمیمات آزمونی آن ها مغایر با استاندارد وزارتی نباشد. در این راستا و در خصوص برگزاری آزمون های مجازی لازم است دقت شود که آزمون پایان ترم در پلتفرم نوید نباید برگزار شود و لازم است در پلتفرم فرادید انجام شود. به عبارتی آزمون های نوید اغلب با مشکلات اجرایی همراه بوده و سبب اعتراض دانشجوها خواهند شد. پلتفرم فرادید مطمئن تر از نوید است.
3- طبق اعلام شورای آموزشی دانشگاه ثبت دائم اتوماتیک نمرات توسط دانشگاه پس از اتمام بازه ثبت نمرات انجام نخواهد شد و دائم سازی نمرات ثبت شده بر عهده اساتید می باشد لذا در این خصوص دقت گردد که عواقب عدم نهایی سازی ثبت نمرات بر عهده استاد مربوطه بود و نیازمند نامه نگاری استاد ، گروه و طرح در شورای آموزشی دانشکده و طرح نام استاد و گروه در شورای آموزشی دانشگاه و متاسفانه کسب نمره منفی برای استاد، گروه و دانشکده است.
در ادامه  این جلسه در خصوص نحوه برنامه ریزی واجرای کارورزی های ترم آینده نیز توضیحات لازم ارائه شد که همانند نیمسال جاری همچنان 30% کارآموزی ها به صورت مجازی و مابقی در بازه زمانی یک هفته ای برنامه ریزی شده است که در صورت مساعد بودن شرایط در بیمارستان به صورت حضوری برگزار خواهند شد.
اگر شرایط امکان ورود به فیلد وجود نداشت منطبق بر شیوه نامه اداره کارآموزی ها در شرایط کووید ادامه خواهد داشت. کارآموزی های ترمیمی هم جداگانه برنامه ریزی شده و مطابق معمول برگزار خواهند شد.
در این جلسه همچنین به مشکلات موجود در خصوص ابتلای دانشجویان به بیماری کووید 19و عدم حضور آنها در برنامه های آموزش بالینی و نداشتن فرصت برای جبران کارآموزی پرداخته شد و این مساله مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در نهایت مقرر شد دستورالعمل و فرآیند مواجهه با ابتلای دانشجویان به کووید19- با همکاری واحد ارتقای آموزش بالینی فاطمه محمدی نژاد و دکتر زهرا عباسی دولت آبادی  تا ۲۳ دی ماه طراحی  و ابلاغ شود تا از مشکلات بعدی پیشگیری شود.
همچنین مقرر شد دستورالعمل تکمیلی مدیریت کارآموزی ها در شرایط کووید و نظارت بر اجرای واحدهای بالینی نیز توسط واحد ارتقای آموزش بالینی تا ۲۳ دی ماه تدوین شود.
در ادامه مشکل مراجعه دیر هنگام دانشجویان برای جبران کارآموزی های قبلی به دلایل متعدد مانند بیماری و... مطرح شد و بر این موضوع که هیچ دانشجویی بدون داشتن برگه معرفی از سوی مدیر گروه مربوطه و در برخی شرایط واحد ارتقای آموزش بالینی توسط اساتید در بخش پذیرش نشود مورد تأکید قرار گرفت وهمچنین تأکید شد که زمان بندی تغییرات در گروه های کارآموزی توسط اداره آموزش، برنامه ریزی و  واحد ارتقای آموزش بالینی در اسرع وقت  تعیین و گروههای کارآموزی نهایی شود تا از بروز مشکلات بعدی پیشگیری شود.
دکتر سریه پورتقی، مدیر امور آموزشی دانشکده به موضوع مدیریت واحدهای ارائه شده به گروه  های آموزشی پرداخت و ضمن تشکر از مدیران گروه هایی که به درخواست ارسال شده در خصوص تحلیل واحدهای تحت پوشش گروه پاسخ داده بودند،  به ابهاماتی نظیر اینکه واحدهای اجرایی اساتید گروه در محاسبه میزان واحدهای مورد انتظار گروه لحاظ شده است پاسخ داد.
وی همچنین بر لزوم استفاده از پتانسیل دانشجویان دکتری برای پوشش واحدهای تحت نظارت گروه های آموزشی جهت بهبود و ارتقای مدیریت واحدها و پیشگیری از مشکلات بعدی برای دفاع دانشجویان تأکید کرد.
او در ادامه بر لزوم پایش دقیق و نظارت مدیران گروه بر ایجاد تعادل بین واحدهای ارائه شده با ظرفیت مورد انتظار گروه تأکید کرد.
دکتر زهرا عباسی دولت آبادی، مسئول مرکز مهارت های بالینی در خصوص خرید تجهیزات اسکیل لب توضیحات لازم را ارئه داد و از گروه های آموزشی خواسته شد که تجهیزات مورد نیاز گروه خود را بر اساس اولویت نهایتا" تا روز دوشنبه ۱۶ دی ماه اعلام نمایند تا نسبت به اولویت بندی و خرید تجهیزات اقدامات لازم صورت گیرد.

  • گروه خبری : معاونت آموزشی
  • کد خبر : 256055
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی