• تاریخ انتشار : 1401/02/21 - 11:10
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 3
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اولین نشست شورای نمایندگان گروه های کارآموزی دانشجویان کارشناسی پرستاری و مامایی

به دعوت دفتر پایش و ارزشیابی دانشکده ،اولین نشست شورای نمایندگان گروه های کارآموزی دانشجویان کارشناسی پرستاری و مامایی در سالن مداح دانشکده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، این نشست دوشنبه 19 اردیبهشت ماه 1401 با حضور دکتر هومن شهسواری معاون آموزشی ، دکتر راضیه معصومی مدیر دفتر پایش و ارزشیابی، محمدی نژاد مسئول واحد ارتقاء آموزش بالینی دانشکده  و 104 نفر از دانشجویان نماینده گروه های کارآموزی پرستاری و مامایی در سالن استاد مداح تشکیل شد.
پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید،  دکتر شهسواری در مورد تاثیرات همه گیری کووید بر آموزش بالینی دانشکده در مدت اخیر و لزوم توسعه مجدد تعامل مستقیم دانشجویان و مسئولین دانشکده جهت هم افزایی در رفع مشکلات و چالش های پیش روی آموزش بالینی و بازگشت به شرایط ایده آل آموزش بالینی صحبت کرد.
وی با تاکید برنقش کلیدی دانشجویان و بازخورد دقیق، موثر و مستمر آنها در بهبود فرایندهای آموزشی دانشکده در چارچوب سه شیوه نامه ارزشیابی دانشجو، استاد و برنامه های درسی، این جلسه را در نوع خود به علت حضور همه نمایندگان گروه های کارآموزی دانشجویی و آغاز برنامه توسعه نقش این نمایندگان در ارتقا آموزش بالینی و ارزشیابی کم نظیر دانست.
در ادامه دکتر معصومی نیز در مورد اهمیت آموزش بالینی و موثر بودن نتایج ارزشیابی جهت رفع نواقص و ارتقاء کیفیت آموزش توضیحات لازم را ارائه داد و از حضور و مشارکت گسترده دانشجویان تقدیرکرد.
دراین جلسه در مورد آغاز به اجرای برنامه منظم پایش کیفیت آموزش بالینی دانشکده توضیحات مفصلی ارائه گردید. همچنین در مورد نحوه تکمیل انواع فرم های ارزشیابی جهت دریافت بازخورد موثر به دانشجویان توضیحات لازم داده شد.
در ادامه دانشجویان ضمن استقبال و قدردانی از تشکیل این نشست به بیان برخی مشکلات و چالش های موجود در برنامه های آموزش بالینی دانشکده پرداختند که در حیطه های همچون کمرنگ بودن نقش برخی مسئولین لاین های کارآموزی، لزوم انتخاب دقیقتر TA و CTA ها، لزوم دسترسی بیشتر دانشجویان به تسهیلات آموزشی و رفاهی در بیمارستان ها، تلاش در جهت ارتقا تعاملات سرپرستاران و پرستاران و اساتید سایر رشته ها با دانشجویان پرستاری و مامایی، لزوم ایجاد فرصت برابر برای مواجهه با کیس های بالینی در بخش های مختلف بیمارستانی و... مشکلات طرح شده و مورد بحث قرار گرفتند.
در پایان جلسه، فرم های ارزشیابی کیفیت تدریس بالینی توسط همه  نمایندگان گروه های کارآموزی تکمیل و تحویل دفتر پایش و ارزشیابی گردید. همچنین، فرم ارزشیابی مسئول لاین برای کارآموزی های گروه های پرستاری نیز توسط دانشجویان نماینده گروه های کارآموزی پرستاری تکمیل گردید. در نهایت، معاون آموزشی دانشکده و مسئول دفتر پایش و ارزشیابی و مسئول ارتقا آموزش بالینی به سوالات مطرح شده از سوی دانشجویان پاسخ دادند و مقرر گردید برخی از موارد مطرح شده در برنامه های آتی دانشکده لحاظ گردد.

  • گروه خبری : معاونت آموزشی
  • کد خبر : 252830
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی