• تاریخ انتشار : 1402/02/20 - 12:33
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 100
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

گزارش فعالیت های انجام شده در هفته سلامت در دانشکده پرستاری و مامایی

دکتر نسرین نیک پیما دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت دانشکده پرستاری و مامایی، درباره فعالیت های انجام شده در خصوص پاسخگویی اجتماعی دانشکده در هفته سلامت، گزارش عملکردی را ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، دکتر نسرین نیک پیما دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت دانشکده  ضمن قدردانی از حمایت های رئیس دانشکده و همکاری مدیران و اساتید گروه های مختلف آموزشی و مشارکت واحدهای ذیربط در برگزاری برنامه های هفته سلامت، گزارشی از مهمترین فعالیت های انجام شده توسط اعضای هیئت علمی و دانشجویان مقاطع مختلف که با هدف حفظ و ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری ها برگزارشده است را ارائه داد:

1- برپایی پایگاه سلامت در محوطه دانشکده پرستاری و مامایی با دو ایستگاه سبک زندگی سالم و غربالگری سرطان و سلامت زنان و باروری از 9تا 13 اردیبهشت :
ایستگاه سبک زندگی سالم و غربالگری سرطان با همکاری دانشجویان و اساتید گروه سلامت جامعه و سالمندی و گروه داخلی - جراحی بمدت 5 روز  برپا شد که خدمات بهداشتی در زمینه غربالگری پرفشاری خون، دیابت و شاخص توده بدنی و آموزش سبک زندگی سالم (تغذیه، فعالیت فیزیکی، مدیریت استرس، وتعدیل رفتارهای نادرست بهداشتی) و تبعیت دارویی در موارد لازم به مراجعه کنندگان ارائه و در زمینه انواع غربالگری سرطان شامل سرطان سینه، کولورکتال و پروستات و علایم هشداردهنده آموزش های لازم داده شد که تعداد 64 نفر مرد و زن از نظر وجود پرفشاری خون و دیابت و اضافه وزن غربالگری شدند.
ایستگاه سلامت زنان و باروری که با همکاری دانشجویان و اساتید گروه مامایی برپا شد که در این ایستگاه 84 نفر از مراجعه کنندگان ضمن غربالگری پرفشاری خون و دیابت و شاخص توده بدنی، در زمینه شیوه های پیشگیری از پوکی استخوان، غربالگری سرطان پستان، سرویکس و اهمیت پاپ اسمیر آموزش و مشاوره دریافت کردند.
2) برپایی غرفه سبک زندگی سالم و رفتارهای ارتقادهنده سلامت در سالمندان با همکاری دانشکده پرستاری و مامایی و معاونت امور فرهنگی و اجتماعی منطقه 6 تهران:
این غرفه با همکاری دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری سالمندی در پارک لاله یکشنبه 11 اردیبهشت ماه برپا شد و ضمن انجام غربالگری پر فشاری خون، آموزش های لازم در زمینه سبک زندگی سالم، شیوه مصرف داروها به مراجعه کنندگان سالمند داده شد.
3) غربالگری پرفشاری خون و دیابت در خانواده درجه یک بیماران تحت همودیالیز بیمارستان امام خمینی:
این غربالگری در طول هفته سلامت توسط اساتید و دانشجویان مقطع کارشناسی گروه ویژه در مکان بیمارستان امام خمینی انجام شد که تعداد 15 خانواده غربالگری و 5 مورد پرفشاری خون شناسایی شد.
4) اهدای خون توسط دانشجویان و کارکنان دانشکده پرستاری و مامایی
یکشنبه 11 اردیبهشت ماه با همکاری مرکز انتقال خون واقع در خیابان وصال شیرازی، تعداد 14 نفر از کارکنان و دانشجویان دانشکده با حضور در سازمان انتقال خون بطور داوطلبانه در اهدای خون مشارکت کردند.
5) برگزاری کلاس های آموزش سلامت در سطح مدارس جنوب تهران
این کلاس ها با همکاری اساتید و دانشجویان کارشناسی پرستاری در مدارس جنوب تهران (مدرسه پسرانه احمدی روشن مقطع متوسطه و دبستان دخترانه مطهری) واقع در منطقه 17 تحت پوشش مراکز جامعه سلامت شهری برگزار شد که آموزش هایی با موضوعات، فعالیت بدنی و کم تحرکی و عوارض آن، پدیکلوزیس و راه های انتقال و مراقبت ها، تغذیه سالم، مهارت نه گفتن، پیشگیری از حوادث و سوانح، پیشگیری از هپاتیت و ایدز به دانش آموزان داده شد. 
6) برگزاری وبینارهای آموزشی با موضوعات سلامت
سه وبینار با عنوان سبک زندگی سالم با موضوعات پیشگیری و کنترل پوکی استخوان، تبعیت دارویی، خودمراقبتی در سالمندان به ترتیب در روزهای 10، 12، 14 اردیبهشت ماه توسط اساتید و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد سلامت جامعه و سالمندی برگزار شد که قابل استفاده برای تمام مخاطبان اعم از دانشجویان، اعضای هیات علمی وکارکنان بود.
7) برگزاری دو کارگاه آموزش سلامت در بیمارستان شریعتی
این کارگاه ها با مشارکت دانشجویان کارشناسی ارشد و اساتید گروه سلامت جامعه و سالمندی و داخلی- جراحی برای پرستاران با موضوع رفتارهای ارتقادهنده سلامت و کنترل خشم در روزهای 10 و11 اردیبهشت ماه در بیمارستان شریعتی برگزار شد.
لازم بذکر است که در سومین روز از هفته سلامت، هیئت رئیسه دانشکده بهمراه دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت، از پایگاه سلامت برپاشده در محوطه دانشکده بازدید کردند و تحت غربالگری فشارخون و قند خون قرار گرفتند. 

  • گروه خبری : پرستاری سلامت جامعه و سالمندی,حوزه ریاست ,معاونت آموزشی
  • کد خبر : 246515
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *