• تاریخ انتشار : 1401/04/20 - 14:16
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 6
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مصاحبه تلویزیونی دکتر مریم نکولعل تک در برنامه زنده مثبت سلامت

دکتر مریم نکولعل تک، عضو هیئت علمی گروه مامایی و سلامت باروری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای معرفی سامانه رایگان صدای ماما در برنامه زنده تلویزیونی مثبت سلامت حاضر شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی دکتر مریم نکولعل تک عضوهیئت علمی گروه مامایی و سلامت باروری دانشکده پرستاری و مامایی تهران روز  سه شنبه 14 تیر ماه 1400 در مصاحبه تلویزیونی برنامه مثبت سلامت به معرفی سامانه رایگان صدای ماما پرداخت که برخی از نکات برجسته این مصاحبه به شرح زیر است :
این سامانه یک خط تلفنی امداد یا هلپ لاین است که از فروردین سال ۱۳۹۹ با اوج گرفتن کرونا در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی شد. صدای ماما یکی از ۴ برنامه صدای پرستار، صدای سلامت روان، صدای سوگیاران و صدای ماما است که به پاسخگویی تلفنی رایگان به  مردم می پردازد. این سامانه اولین و با دوام ترین خط مشاوره تلفنی دانشگاهی است که بر اساس رسالت مسئولیت پذیری و پاسخگویی اجتماعی دانشگاه راه اندازی شده است.
گروه هدف این سامانه تمام خانم ها و دختران در تمام گروه های سنی، از طیف کودکی تا سالمندی است که در تمام حوزه های مامایی و سلامت باروری اعم از فرزندآوری، آمادگی قبل بارداری، مراقبت های دوران بارداری، زایمان و پس از زایمان، زایمان سزارین یا طبیعی، شیردهی، واکسیناسیون، بلوغ، بهداشت قاعدگی ، بیماری های پستان، سلامت جنسی ، یائسگی بصورت رایگان پاسخگوی مخاطبین خواهد بود .
پاسخگویی این سامانه زیر نظر اساتید گروه مامایی و سلامت باروری دانشگاه علوم پزشکی تهران است که اساتید و دانشجویان دکترا به صورت نوبتی پاسخگویی تلفنی را بر عهده دارند. از سال ۹۹ تا کنون بیش از ۱۳ هزار تماس با این سامانه برقرار شده است که در نوع خودش بی نظیر هست و نشان دهنده نقش مهم ماما در سلامت  زنان و خانواده هاست.
در ایام کرونا صدای ماما فرصت خوبی برای پاسخ به پرسش ها، دغدغه ها و نگرانی افراد در مورد سلامتی شان بود،  این سامانه پاسخگوی مشکلات غیراورژانسی مخاطبین است اما اگر در حین مشاوره تلفنی اساتید متوجه اورژانسی بودن مشکل شوند حتما پیگیری می کنند که فرد به بیمارستان مراجعه کند. بنابراین در این سامانه کمک می شود تا نگرانی ها و دغدغه ها رفع شود و غربالگری و طبقه بندی مشکلات و در صورت لزوم ارجاع موارد اورژانسی انجام می گیرد.
تفاوت این سامانه با سامانه ۴۰۳۰ که در ایام کرونا فعال بود این است که سامانه ۴۰۳۰ هات لاین بود یعنی اورژ انسی تر بود اما این سامانه هلپ لاین و غیراورژانسی ، در این دوران سامانه ۴۰۳۰ بیماران غیر اورژانسی را به این سامانه ارجاع می داد.

ویدئو مصاحبه

  • گروه خبری : آموزش مامایی و سلامت باروری
  • کد خبر : 250397
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *