• تاریخ انتشار : 1402/02/10 - 08:33
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 27
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

مصاحبه با دکتر شهزاد پاشایی پور معاون آموزشی دانشکده بمناسبت هفته آموزش

همزمان با هفته آموزش و در آستانه روز استاد، دکتر شهزاد پاشایی پور معاون آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی در مصاحبه ای با روابط عمومی، گزارشی از فعالیت های معاونت آموزشی در سه ماه دی تا اسفند ماه 1401 را ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی دکتر شهزاد پاشایی پور معاون آموزشی دانشکده در مصاحبه با روابط عمومی، گزارشی از فعالیت ها و عملکرد این واحد را ارائه کرد و به سوالات مصاحبه اینگونه پاسخ داد: 

مهمترین فعالیت ها در راستای تسهیل امور آموزشی  را شرح دهید؟
به روزرسانی پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در سایت پژوهشیار از اقدامات معاونت آموزشی است که حدود ۴۰۰ پایان نامه پس از تشکیل کارگروه اجرایی به روز رسانی شد و قابلیت استناد جهت فعالیتهای اعضای محترم هیات علمی و دانشجویان را دارد.  همچنین، در راستای اجرایی کردن آیین نامه استاد همیار، نشست هم اندیشی با حضور مسئول اجرایی و دبیر شورای استاد همیار دانشگاه تشکیل و پیرو آن استاد مسئول همیاران جهت هماهنگی با اساتید محترم همیار منصوب شدند.
معاونت آموزشی دانشکده به منظور افزایش ظرفیت های نیروی انسانی و با توجه به بازنشستگی اعضای هیات علمی، همچون سنوات گذشته در نوزدهمین فراخوان جذب هیات علمی، کارگروه جذب هیات علمی دانشکده را تشکیل و با بررسی مستندات و مصاحبه علمی منتخبین خود در دو رشته پرستاری و مامایی را به دانشگاه معرفی نمود.
برگزاری جلسات کمیته ارتقاء مرتبه اعضای هیات علمی و جلسه کمیته پایش و ارزشیابی به منظور به روزرسانی شیوه نامه های ابلاغیه ارزشیابی تکوینی اعضای هیئت علمی دانشکده از دیگر فعالیت‌های معاونت آموزشی است.
ارزشیابی مسئولین لاین بالین از ترم آتی و همچنین تدوین و تصویب شیوه نامه حق الزحمه ناظرین پایان نامه ارشد و دکترا جهت به روزرسانی حق الزحمه نیز از مصوبات معاونت آموزشی در طی این مدت بوده است.

فعالیت های آموزشی در بخش دانشجویی شامل چه اقداماتی بوده است ؟
مشخص کردن فرایند لازم جهت اطمینان از بارگذاری پایان نامه نهایی توسط دانشجویان در کتابخانه ملی بر حسب دستورالعمل دانشگاه بصورت اخذ کد ارسالی به دانشجو توسط کتابخانه ملی و توسط مسئول کتابخانه دانشکده  قبل از تایید تسویه حساب برای فارغ التحصیلی فراهم شده است.
در برگزاری جشن ورود دانشجویان پرستاری دوره 70 ترم بهمن و تدوین تور آشنایی دانشجویان کارشناسان مرتبط در معاونت آموزشی نیز مشارکت داشتند و همچنین طرح استاد همیار برای تمامی دانشجویان پرستاری و مامایی ورودی مهر و بهمن سال 1401اجرا شد.
همچنین ارائه گزارش سالیانه ارزشیابی دانشجویان در سال تحصیلی 1401-1402از دیگر اقدامات این حوزه در بخش دانشجویی بوده است.

در راستای ارتقای کیفیت آموزش دانشجویان چه اقدامات و فعالیت هایی صورت گرفته است؟
توسعه مرکز آزمون الکترونیک دانشکده، به ظرفیت بیش از 70 نفر که تلاش می شود به استانداردهای لازم نزدیک شود. در این حوزه شفاف سازی فرآیند ارسال سوالات امتحانات پایان ترم، اتخاذ شیوه های مناسب برای حفظ امنیت سوالات نیز قابل ذکر است.
بررسی چالش ها و نقاط قوت اجرای برنامه ها در نیمسال گذشته و تدوین راهکار جهت رفع چالش های آموزشی و همچنین اتخاذ راهکارهایی برای حذف همپوشانی کلاس های تئوری و بالینی جهت برگزاری منظم و قابل رصد بودن برگزاری دروس نیز از اقدامات دیگر بوده است.
نشست با معاونان و مدیران واحدهای مختلف دانشکده از دیگر اقدامات این معاونت بوده است که برگزاری جلسه با معاونت مالی و اداری در راستای اصلاح فرآیندهای مالی آموزش انجام شد و همچنین جلسه با مدیر دفتر توسعه و مدیر دفتر پایش و مسئول مرکز مهارت های بالین برای ارتقاء کیفیت آزمون های آسکی و ارائه راهکار برگزار شد و جلسه اعتبار بخشی با حضور مسئول اعتبار بخشی دانشکده و مدیران گروه های پرستاری از دیگر نشست های این معاونت بوده است.
برگزاری جلسات اختصاصی در حوزه آموزش، تحصیلات تکمیلی، مرکز مهارت های بالین و امور بالین جهت بررسی چالش های موجود و ارائه پیشنهادات در جهت ارتقای کیفیت آموزشی و همچنین اقدام برای ارتقای کیفیت بالین با برنامه ریزی منسجم کارآموزی ها و  نظارت مسئول لاین و ارائه گزارش از چالش های گروه های آموزشی بصورت ادواری در جلسات شورای آموزشی از دیگر فعالیت های این معاونت برای ارتقا کیفیت آموزش بوده است.
برگزاری امتحان جامع دانشجویان دکترای پرستاری و مامایی و اقدام در جهت مدیریت و ارتقای کیفیت آموزشی در دروس دکترا نیز از اقدامات انجام شده در این واحد بوده است.
علاوه بر صدور ابلاغ به مترون و سوپروایزرهای جدید بیمارستان های آرش، ضیائیان، شریعتی و بهارلو بعنوان مشاورین ارشد آموزشی و بالینی دانشکده در راستای طرح تلفیق آموزش و بالین،  جلسه ای  با مسئولان بیمارستان بهارلو  نیز برای طرح مشکلات کاراموزی زایمان دانشجویان مامایی انجام گرفت.

  • گروه خبری : معاونت آموزشی
  • کد خبر : 248467
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *