• تاریخ انتشار : 1401/03/12 - 09:55
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دکتر بهرام نژاد استفاده از استدلال بالینی مبتنی بر سناریو محور و بازاندیشی را در آموزش بالینی مهم دانست

دکتر فاطمه بهرام نژاد با بررسی و تدوین استدلال بالینی و بازخورد محور در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه موفق به دریافت رتبه برتر دانشگاهی شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر فاطمه بهرام نژاد عضو هیئت‌علمی دانشکده پرستاری و مامایی در مورد این فرایند گفت: فرایندی که من برگزیده شدم، فرایندی برای بررسی و تدوین استدلال بالینی و بازخورد محور در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بود.
منتخب فرایند برگزیده دانشگاهی، افزود: از زمان ورود خود به دانشگاه مشاهده کردم که بیشتر آموزش روی بخش‌های مراقبت‌های ویژه به‌صورت فرصت‌طلبانه است و  گاهی اوقات آن  یادگیری و یاددهی که برای دانشجو باید داشته باشد وجود ندارد، ازاین‌رو بر اساس سرچ و جستجویی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که از استدلال بالینی مبتنی بر سناریو محور و بازاندیشی استفاده کنم.
وی در شرح فعالیت‌های خود ادامه داد: در طی چهار سال با دانشجویان این کار را دنبال کردم و بر اساس بازخوردی که از دانشجویان ترم یک و دو دریافت ‌کردم مشتاق ادامه کار شدم و بعدها با جشنواره‌ مطهری آشنا شدم که در اصل این فرایند بخشی از آن برای ارائه به جشنواره طراحی شد. 
دکتر بهرام نژاد با اشاره به بازخورد دانشجویان و همکاران بالین گفت: همچنان درحال‌توسعه این فرایند سناریونویسی و بازاندیشی هستم و در نظر دارم که بخش‌های مجازی  این فرآیند را به‌صورت آفلاین هم آنلاین طراحی کنم.
منتخب فرایند برگزیده دانشگاهی  با بیان اینکه مهم‌ترین چیزی که وجود دارد بحث تعامل و ارتباطات است گفت: به دلیل اینکه در دنیای امروز به‌خصوص در علوم پزشکی، ارتباطات و آشنایی با علوم‌انسانی برای دانشجوی علوم پزشکی، پرستاری، دندان‌پزشکی و ...  ارتباط نقش بسیار مهمی دارد، تقاضا دارم که اگر این امکان برای معاونت آموزشی وجود دارد، ما نشست‌های ماهانه هرچند ماه یک‌بار با دانشجویان داشته باشیم تا چالش‌ها و مشکلاتی که دانشجویان دارند را  نیازسنجی و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم، به نظرم اگر شرایطی فراهم شود تا دانشجویان با اعضای هیئت‌علمی و معاونت آموزشی تعامل داشته باشند بتوانیم به ارتقا  حرف علوم پزشکی کمک کنیم و براین‌اساس نیازها و آن چیزی که برای سلامت جامعه لازم است را به بهترین نحو پاسخگو باشیم.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران برای من حکم خانه‌ای گرم و صمیمی دارد که همه تلاش می‌کنند تا اعضای آن خانواده به بهترین نحو بهره‌وری داشته و سلامت باشند. ان‌شاءالله همیشه این خانه گرم و صمیمی باشد و تلاش کند تا یک مراقبت ایمن و مبتنی بر نیازها و سلامت جامعه برای افراد کشور عزیزمان فراهم کند
لینک ویدئو

 

  • گروه خبری : پرستاری مراقبت های ویژه
  • کد خبر : 252797
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی