• تاریخ انتشار : 1402/08/08 - 08:21
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 151
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دانشگاه علوم پزشکی تهران صدرنشین دانشگاه‌های کشور در رتبه‌بندی موضوعی تایمز 2024 شد

دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه موضوعی پزشکی بالینی، ضمن قرار گرفتن در بین دانشگاه‌های برتر جهان، جایگاه نخست در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، بر اساس رتبه‌بندی موضوعی تایمز 2024 را به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، نتایج رتبه‌بندی موضوعی سال 2024 از سوی پایگاه رتبه‌بندی تایمز منتشر شد که بر اساس آن، دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه پزشکی بالینی، در بین دانشگاه‌های برتر جهان و جایگاه اول دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار گرفت.
بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی تهران با قرار گرفتن در بازه رتبه‌ای 400-301 صدرنشین دانشگاه‌های ایرانی حاضر در این رتبه‌بندی شد.
همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی کاشان، تبریز، شهید بهشتی و قزوین، با رتبه 500-401 رتبه دوم را به خود اختصاص دادند.
دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، کردستان، مشهد، شیراز، مازندران، بابل و اراک نیز با بازه رتبه‌ای 600-501 در رتبه‌ی سوم کشوری، بین دانشگاه‌های برتر این حوزه موضوعی قرار گرفتند.
نظام رتبه‌بندی جهانی تایمز بر اساس 5 معیار آموزش، پژوهش، استناد، وجهه بین‌المللی و درآمد صنعتی، دانشگاه‌های جهان را ارزیابی و دانشگاه‌های برتر را معرفی می‌کند.
رتبه‌بندی موضوعی تایمز نیز بر اساس همان 5 معیار کلی رتبه‌بندی جهانی تایمز و در 11 حوزه موضوعی کلی، انجام می‌شود؛ اما هر کدام از این معیارها متناسب با هر حوزه موضوعی، مجدداً محاسبه می‌شود.
برخی از این 11 حوزه موضوعی کلی در رتبه‌بندی موضوعی تایمز، دارای چندین موضوع فرعی هستند.
این حوزه‌های موضوعی عبارت از مهندسی و فناوری (شامل مهندسی عمومی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک و مهندسی هوا و فضا، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی شیمی)، علوم زیستی (شامل علوم بیولوژیکی، علوم ورزشی، علوم دامپزشکی، کشاورزی و جنگلداری)، علوم فیزیکی (شامل فیزیک و نجوم، شیمی، زمین‌شناسی، محیط زیست و علوم دریایی، آمار و ریاضی)، هنر و علوم انسانی (شامل زبان، ادبیات و زبان‌شناسی، تاریخ، ‌فلسفه و الهیات، هنر، هنرهای نمایشی و طراحی، باستان‌شناسی و معماری)، پزشکی (شامل پزشکی Clinical، pre-clinical & health، Other health و دندانپزشکی)، اقتصاد و تجارت (شامل اقتصاد و اقتصادسنجی، تجارت و مدیریت، حسابداری و امور مالی)، علوم اجتماعی (شامل جغرافی، جامعه‌شناسی، سیاست و مطالعات بین‌الملل، ارتباطات و رسانه)، علوم کامپیوتر،‌ روانشناسی، آموزش و حقوق می‌باشند.
  • گروه خبری : حوزه ریاست
  • کد خبر : 249779
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *