متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1403/07/18 - 15:53
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 194
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

جلسه هیئت رئیسه دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

جلسه هیئت رئیسه دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران سه شنبه 17 مهر ماه 1403 در دفتر ریاست برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی، در ابتدای جلسه دکتر شهرزاد غیاثوندیان ضمن تاکید بر حفظ و تقویت پویایی در محیط دانشکده و فضای دانشجویی، از معاونت دانشجویی فرهنگی دانشکده و دانشجویان هنرمند و هنردوست در برگزاری مراسم بزرگداشت حافظ قدردانی کرد و بیان کرد: اینگونه برنامه ها علاوه بر ایجاد فضایی پویا و متفاوت در دانشکده ، فرصتی را برای تأمل در ارزش‌های فرهنگی و معنوی که در اشعار شاعران نهفته است فراهم می کند، لازم است اینگونه برنامه های متنوع و‌جذاب در حوزه های فرهنگی ، هنری، اجتماعی و.. . بصورت برنامه ریزی شده و مداوم اجرا شود.

وی در تکمیل این بخش از سخنانش در راستای تقویت شور و نشاط و پویایی دانشکده ، به برگزاری منظم و مستمر برنامه زنگ نشاط و ورزش با هدف ارتقا سلامت بصورت هفتگی در دانشکده تاکید کرد و گفت: اینگونه برنامه ها نباید بصورت مناسبتی و نمادین باشد بلکه برای اثربخشی مطلوب نیاز است که بصورت مستمر انجام شود تا بتواند بر روحیه و سلامت دانشجویان و کارکنان تاثیر مثبت داشته باشد.

دکتر غیاثوندیان با بیان اینکه اساتید وظیفه‌شناس با برنامه‌ریزی دقیق، آمادگی کامل و حضور مستمر در کلاس‌ها، الگویی برای دانشجویان هستند گفت: این اساتید به دانشجویان نشان می‌دهند که چگونه باید مسئولیت‌پذیر و متعهد به وظایف خود باشند این اساتید نه تنها به انتقال دانش و اطلاعات می‌پردازند، بلکه با رفتار و عملکرد خود، ارزش‌های اخلاقی و حرفه‌ای را به دانشجویان می‌آموزند، در این راستا می بایست برای حفظ این ارزش ها اساتیدی که همزمان در دانشگاه سبطین نیز فعالیت می کنند لازم است اولویت اول خود را پوشش دهی کامل اموزش علمی و بالینی دانشجویان دانشکده قرار داده و در اولویت بعدی با برنامه ریزی درست و بدون تداخل, در دانشگاه سبطین نیزحضور موثر داشته باشند. همچنین لازم است اساتید نسبت به برگزاری اولین روز کاراموزی ها به این نکته توجه داشته باشند که الزاما باید اموزش بصورت عملی باشد و با هماهنگی های لازم در skill lab یا بیمارستان مربوطه آن واحد عملی گذرانده شود و نباید مباحث تئوری صرفا در skill lab دانشکده برگزار شود.

دکتر مانوکیان معاون بین الملل دانشکده ضمن تشریح رشته پرستاری پنج ساله دردانشگاه سبطین در خصوص کوریکولوم آن که در ۱۵۱ واحد درسی متشکل از ۱۱۷ واحد تئوری و ۳۴ واحد عملی تدوین شده است، نکاتی را ارایه دادو مقرر شد بعد از اصلاحیات لازم برای مرکز مربوطه در سبطین ارسال شود.

وی همچنین ضمن توضیحاتی درباره جزییات cardiac nersing در قالب دوره های Diploma و مصوب شدن این دوره ها از سوی دانشگاه، ابراز امیدواری کرد که اینگونه دوره ها برای ارتقا سطح توانمندی و تخصصی ، بتواند موتور محرکه و الگوی مناسبی برای استفاده در دیگر حوزها و رشته های مختلف دانشگاهی باشد .

معاون بین الملل دانشکده  گزارشی از روند تجهیزات آموزشی و بالینی فضای skill lab دانشگاه سبطین را ارایه داد و مقرر شد دانشکده برنامه های مورد نیاز برای استفاده از تجهیزات این مرکز را بصورت سازماندهی شده به دانشگاه مبدا ارایه دهد و همچنین برای تایید صلاحیت CTA های دانشگاه سبطین لازم است که مسنولان مربوطه در دانشکده علاوه بر مصاحبه با اشخاص معرفی شده آزمون مهارت بالینی را نیز برای مرور مهارت ها و توانمندی های آنان در نظر بگیرد، چرا که توانمندسازی دستیاران آموزشی یکی از مهم‌ترین اقدامات برای ارتقای کیفیت آموزش و بهره‌وری در محیط‌های آموزش بالینی است که نه تنها به بهبود کیفیت تدریس و یادگیری کمک می‌کند، بلکه به ایجاد یک محیط آموزشی پویا و نوآور منجر می‌شود که در آن هم اساتید و هم دانشجویان بتوانند به اهداف علمی و حرفه‌ای‌شان دست یابند.

در این جلسه در خصوص حفظ اصول پوشش حرفه ای دانشجویان در بالین مصوب شد، معاونت دانشجویی در اغاز سال تحصیلی علاوه بر تحویل روپوش سفید رایگان، مقنعه و شلوار با قیمت دانشجویی و بن تخفیف برای تهیه کفش مناسب پرستاری نیز در اختیار دانشجویان نو ورود قرار بدهد. همچنین برای استفاده بهینه دانشجویان در عرصه، از امکانات رفاهی و غذایی در بیمارستان ها مقرر شد که در اتیکت نام دانشجو بهمراه عنوان «عرصه یا کارورز» ذکر شود چگونگی تایید پایان ترم بالینی دانشجویان و جزییات وظایف و اختیارات انان در بالین، حمایت دانشجویان در مواجه با حوادث و niddel stick در بیمارستان، معادل سازی واحد مدیریت برای دانشجویان فعال در طرح بیمارستان الگو، جمع اوری اسناد و مدارک تاریخچه دانشکده و ایجاد یک فضای مناسب برای موزه تاریخی دانشکده، پیگیری روند راه اندازی کانون دانش اموختگان دانشکده از دیگر موارد مطروحه بود. در این جلسه در خصوص چگونگی مشارکت اساتید در طرح پژوهشی جهانی با عنوان اهدای جوایز هفتاد و‌ هشتمین مجمع جهانی سلامت نیز بحث و بررسی شد .

  • گروه خبری : حوزه ریاست
  • کد خبر : 280861
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه