• تاریخ انتشار : 1401/03/22 - 09:38
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 3
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری جلسه شورای بین الملل دانشکده پرستاری و مامایی با حضور معاون فرهنگی دانشجویی پردیس بین الملل دانشگاه

جلسه شورای بین الملل دانشکده پرستاری و مامایی با حضور معاون فرهنگی دانشجویی پردیس بین الملل دانشگاه، معاونین بین الملل، آموزشی و دانشجویی فرهنگی، مدیران گروه های آموزشی و رابطین واحد بین الملل دانشکده در راستای بحث و بررسی چالش های دانشجویان بین الملل و ارائه راهکارهایی جهت تسهیل آنها، یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در سالن شورای ۱ دانشکده برگزار شد.

گالری تصاویر
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی این جلسه در دو بخش برگزار شد که در بخش نخست دکتر آرپی مانوکیان معاون بین الملل دانشکده ضمن قدردانی از زحمات مدیران و رابطین واحد بین الملل به چالش های موجود در ترجمه طرح دوره های مقاطع تحصیلی واحد بین الملل پرداخت و حاضرین نیز پیشنهادات و نظرات خود را برای تسریع این روند ارائه دادند .
دکتر مانوکیان همچنین درباره موضوعات لاگ بوک دانشجویان بین الملل، چگونگی ارتباط با اساتید خارجی و کمیته جذب دانشجویان بین الملل نیز توضیحاتی را ارائه داد.
در بخش دوم این جلسه که با حضور دکتر کوثر اثنی عشری معاون دانشجویی فرهنگی پردیس بین الملل دانشگاه برگزار شد، دکتر آرپی مانوکیان با طرح سوالاتی درباره ابهامات اساسنامه کمیته دانشجویی بین الملل و را ه های ارتباطی در راستای بین الملل سازی با دیگر حوزه ها و رشته های دانشگاهی، این بخش را آغاز کرد.
در ادامه نماینده کمیته فعالیت‌های دانشجویی بین الملل دانشکده گزارشی از فعالیت های این کمیته که متشکل از 21 دانشجو که 7 دانشجوی آن نیز بین الملل می باشد و با هدف تبادل فرهنگی و بهبود فرآیند آموزشی و تسهیل موانع احتمالی دانشجویان انجام می گیرد ارائه داد.
دکترکوثر اثنی عشری معاون دانشجویی فرهنگی پردیس بین الملل دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از زیرساخت مطلوب دانشکده پرستاری و مامایی در واحد بین الملل و کمیته فعالیت های دانشجویی گفت: عملکرد کمیته های دانشجویی در دانشکده های دیگر در راستای تعاملات و تبادلات فرهنگی و آموزشی بین دانشجویان بین الملل و غیر بین الملل، زیر ساخت مطلوبی ندارد که در نظر داریم جهت رفع این مشکل کمیته ی بین الملل دانشجویی بدون در نظر گرفتن حوزه و رشته دانشجویان پایه ریزی کنیم تا تمام گرایش ها و رشته های دانشگاهی بتوانند در جهت ارتقاء تعاملات و تبادلات بین المللی قدم موثری را بردارند.
وی همچنین به برگزاری منظم جلسات با معاونین و مدیران  و مسئولان واحد بین الملل و دبیران کمیته فعالیت های دانشجویی تاکید کرد.
دکتر اثنی عشری درباره اساسنامه کمیته دانشجویی بین الملل بیان کرد: در این زمینه انعطاف لازم جهت برنامه پیشنهادی برای هر دانشکده وجود دارد که دانشکده ها بر اساس عملکرد و نتایج مطلوب بتوانند برنامه پیشنهادی خود را ارائه دهند.
وی همچنین درباره معضل زبان فارسی دانشجویان بین الملل بیان کرد: دانشکده می تواند کوریکولوم پیشنهادی را جهت آموزش زبان تخصصی گرایش های رشته پرستاری و مامایی ارائه دهد تا فرایند آموزش زبان فارسی دانشجویان بین الملل تسهیل گردد.
در این جلسه دکتر فاطمه حاجی بابایی معاون فرهنگی و دانشجویی و دکتر هومن شهسواری معاون آموزشی دانشکده دیدگاه ها و پیشنهادات خود را ارائه دادند و حاضرین سوالات و ابهامات خود را بیان کردند و درباره آنها بحث و تبادل نظر شد.

 
  • گروه خبری : معاونت بین الملل
  • کد خبر : 252783
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی