• تاریخ انتشار : 1400/08/24 - 13:45
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 2
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری جشن روز کتاب ، کتاب خوانی و کتابدار در دانشکده پرستاری و مامایی

جشن روز کتاب به همراه سیر و تاملی در آثار سعدی، با حضور دکتر علیرضا نیکبخت نصر آبادی رئیس دانشکده ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در کتابخانه دانشکده برگزار شد.

گالری تصاویر
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، در ابتدای جلسه دکتر مهرناز گرانمایه معاونت پژوهشی، ضمن تبریک به مناسبت روز کتابخوانی و تشکر از همکاران واحد کتابخانه گفت : با توجه به دوران پاندمی کرونا واحد معاونت پژوهشی و کتابخانه در این مدت فعالیت مستمر داشته و خدمات کتابخانه به صورت مجازی و حضوری ارائه شده است. پرسنل کتابخانه در این امر تلاش زیادی نمودند و خدماتی که انجام می دهند اثرات پایدار و ماندگاری را در زندگی افراد به همراه دارد.
محبوبه روضه مسئول کتابخانه دانشکده، ضمن تشکر از حضور اساتید و همکاران در این جشن و تبریک هفته کتاب و کتابخوانی ، هدف از این دورهمی را ترویجی برای کتاب و کتابخوانی و تقدیر از زحمات یکساله همکاران واحد کتابخانه بیان کرد.
وی گزارش عملکرد کتابخانه در دوران پاندمی کرونا را ارائه داد و گفت: با توجه به شرایط کرونا و عدم حضور و رفت و آمد دانشجویان به کتابخانه با پیگیری‌های مستمری که با شرکت‌های نرم‌افزاری و کتابخانه‌ مرکزی صورت گرفت توانستیم عضویت آنلاین، ثبت و تمدید و رزرو دیجیتالی را راه اندازی کنیم. همچنین برای اطلاع رسانی از نحوه چگونگی عضویت آنلاین راهنمای آموزشی تهیه و در سایت قرار داده شد.
مسئول کتابخانه به برگزاری نمایشگاه مجازی اشاره کرد و گفت  از کتب خریداری شده،  برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان نمایشگاه مجازی برگزار شد که از تمام کتاب ها ی اسکن شده و اطلاعات آنها فیلمی تهیه گردید و در سایت بارگزاری شد.
روضه از بارگذاری بیش از ۲۰۰۰ کتاب  جدید به صورت الکترونیکی خبر داد.
در ادامه دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی روز کتابدار و بزرگداشت روز کتاب را  به همکاران کتابدار تبریک گفت و با اشاره به آیه "نون والقلم و مایسطرون" گفت:  نوشتار از یک اندیشه متعالی بر می خیزد وآنقدر عظیم است که خداوند در قران به آنچه که قلم می نویسد  قسم یاد می کند.
دکتر نیکبخت نصر آبادی بیان کرد : سرانه کتابخوانی درکشور از استاندارد جهانی پایین تر است و این آمار از یک کشور فرهنگ مدار و با آثار عظیم ادبی دور از انتظار است.
وی تاکید کرد : برای ترویج کتابخوانی لازم است این دور همی ها با هدف فرهنگ سازی به صورت متوالی برگزار گردد و پویش هایی در  فضای واقعی و عملیاتی برای کتابخوانی انجام گیرد.
در ادامه دکتر محبوبه محمدی ضمن اشاره اجمالی به تاریخ ایران و زندگینامه سعدی، به چند اثر از آثار سعدی اشاره و تفسیری از آن را بیان کرد. 
در پایان مراسم رئیس دانشکده از همکاران واحد کتابخانه، با لوح تقدیری قدردانی کرد. مراسم قرعه کشی مسابقه کتاب و کتابخوانی نیز انجام شد و به برندگان هدایایی اهدا گردید.

اسامی برندگان مسابقه کتاب و کتاب خوانی دانشکده :
• خانم فاطمه رحیمی کیان
• آقای بهزاد دانشوند
• خانم نیلوفر اولاد رستم

 
  • گروه خبری : کتابخانه
  • کد خبر : 253371
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی