• تاریخ انتشار : 1400/03/24 - 08:47
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 2
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

استقبال گسترده مخاطبین از دومین دوره بین المللی کوتاه مدت آنلاین انفورماتیک پرستاری از کشورهای مختلف دنیا

دومین دوره کوتاه مدت آنلاین انفورماتیک پرستاری از سوی دانشکده پرستاری و مامایی با حضور اساتید بین المللی و استقبال گسترده مخاطبان از ایران و سی کشور مختلف جهان روز شنبه 22 خرداد 1400 برگزار شد.

معاونت بین الملل دانشکده پرستاری و مامایی  با همکاری گروه Appraise to raise از مدیریت روابط بین الملل دانشگاه، دومین دوره آموزشی کوتاه مدت آنلاین در زمینه انفورماتیک پرستاری را با حضور اساتید برجسته بین المللی و داخلی و با عنوان «سیستم های مدیریت اطلاعات در پرستاری» با دامنه بین المللی در روزهای  ۲۵ اردیبهشت، ۱ خرداد، ۸ خرداد، و ۲۲ خرداد برگزار کرد.
آخرین جلسه آموزشی این دوره کوتاه مدت روز شنبه 22 خرداد 1400 و با سخنرانی اختتامیه دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی رئیس دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد.
دکتر نیکبخت در بخشی از سخنان خود به اهمیت موضوع انفورماتیک پرستاری بویژه در دوران پاندمی پرداخت و بر نقش محوری پرستاران در ارائه مراقبت از راه دور با بهره گیری از ابزارهای فناورانه تاکید کرد.
وی همچنین از راه اندازی دوره کارشناسی ارشد انفورماتیک پرستاری برای دانشجویان خارجی و برای نخستین بار در کشور خبر داد.
هدف از این دوره که به همت دکتر خاطره سیلانی دبیر برنامه و معاون بین الملل دانشکده و دکتر آسیه درویش مدیر برنامه و از اساتید گروه پرستاری داخلی جراحی دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد، آشنایی پرستاران با ابعاد کاربردی انفورماتیک پرستاری بود.
در این دوره دکتر مریسا ویلسون و دکتر ملودی رز به ترتیب از دانشگاه های آلاباما و فرانکلین از کشور امریکا و دکتر تانیا آزادی از دانشگاه علوم پزشکی تهران به ارائه بحث و گفتگو در زمینه مباحث علمی و پاسخگویی به سوالات مخاطبین پرداختند. 
مبحث هوش مصنوعی و ملاحظات رهبری پرستاری توسط دکتر ماریسا ویلسون، دکترای پرستاری و دانشیار دانشکده پرستاری دانشگاه آلاباما از امریکا در روز ۲۵ اردیبهشت ماه، صلاحیت های اساسی انفورماتیک برای همه پرستاران، توسط دکتر مریسا ویلسون در روز شنبه اول خرداد، نقش پرستاران در طراحی و توسعه سیستم های اطلاعات ، توسط دکتر تانیا آزادی  در روز شنبه هشتم خرداد و سیستم های اطلاعات بالینی در پرستاری ، توسط دکتر ملودی رز در روز شنبه ۲۲ خرداد۱۴۰۰ مطرح شد. 
این دوره کوتاه مدت دو ماهه که در قالب یک ماه تدریس آنلاین همزمان و یک ماه خودآموزی غیرهمزمان است با استقبال گسترده مخاطبانی از ایران و کشورهای مختلف از مناطق دور و نزدیک دنیا روبه رو شد. 
توضیح این که بطور میانگین 190 نفر از میان حدود پانصد نفر ثبت نام کننده از  30 کشور مختلف از جمله کشورهای ایالات متحده امریکا، استرالیا، برزیل، ساحل عاج، مصر، انگلستان، فنلاند، آلمان، غنا، مجارستان، هند، عراق، ایتالیا، لبنان، لیبریا، لیتوانی، مراکش، نپال، نیجریه، پاکستان، فیلیپین، پاناما، لهستان، پرتغال، قطر، سنگاپور، سریلانکا، ترکیه، امارات متحده عربی و ایران در جلسات آموزشی آنلاین همزمان بطور فعال حضور یافتند.
لازم به ذکر است بزودی این امکان فراهم می شود تا مخاطبین از نقاط مختلف دنیا که امکان تنظیم ساعت شبانه روزی با ساعت برگزاری را نداشتند بتوانند بصورت آنلاین غیرهمزمان در دوره شرکت نموده و در صورت قبولی در آزمون آنلاین گواهی شرکت در دوره را دریافت نمایند.

  • گروه خبری : معاونت بین الملل
  • کد خبر : 254957
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی