با مراجعه به سایت دانشکده پرستاری و مامائی ، تب تشکیلات، معاونت آموزشی، واحد برنامه ریزی، تقویم آموزشی میتوانید کلیه تاریخ های مهم آموزشی را ملاحظه نمایید. لازم بذکر است کلیه دانشجویان در بازه های اعلامی ملزم به مراجعه به سامانه سیپاد و بررسی واحدهای انتخابی خود در سامانه و ذخیره عکس تثبت انتخاب واحد خود در هر سه مرحله به نحوی که نام و نام خانوادگی و تاریخ و واحدهای اخذ شده در آن قابل مشاهده باشد، می باشند.
حذف درس طبق تقویم آموزشی تنها دو بار در یک ترم تحصیلی امکان پذیر است، یکبار حدودا دو هفته پس از شروع کلاس ها در بازه حذف و اضافه( حذف یا اضافه دو درس) و یکبار هم حدودا یک ماه قبل از پایان کلاس ها در بازه حذف اضطراری.
خیر، استاد می تواند غیبت بیش از حد دانشجو را به اداره آموزش اعلام نماید و درخواست نماید اجازه امتحان به دانشجوی مورد نظر داده نشود. که در اینصورت غیبت امتحانی و صفر در کارنامه دانشجو ثبت خواهد شد. لذا در چنین مواردی حتما دانشجو باید در بازه حذف اضطراری اقدام به حذف درس نماید تا از ثبت نمره صفر جلوگیری شود.
دانشجویان در هر ترم تحصیلی در مقطع کارشناسی باید بین 12 تا 20 واحد درسی را اخذ نمایند. اخذ زیر 12 واحد ترم محسوب نشده و مجاز نمی باشد و اخذ بیش از 20 واحد تنها در صورتیکه دانشجو معدل ترم قبل 17 به بالا داشته باشد مقدور است. در ترم تابستان حداکثر سقف واحد قابل اخذ 6 واحد می باشد و ترم تابستان حذف و اضافه ندارد.
تنها در ترم تسویه (ترمی که کلیه دروس غیر از کارآموزی های در عرصه به اتمام رسیده است) به شرطی که با اخذ تا 24 واحد تنها دروس کارآموزی در عرصه دانشجو برای ترم 7 و 8 باقی بماند، میتواند در صورت عدم مشروطی در ترم قبل تا 24 واحددرسی اخذ نماید.
بله دروس حوادث و بلایا، آشنایی با دفاع مقدس، آشنایی با طب سنتی و مکمل دروسی هستند که بدون احتساب در سقف واحدها امکان اخذ آن ها خارج از سقف واحدی هر ترم وجود دارد و در مقطع کارشناسی جزو واحدهای الزامی هستند.
در صورتی که دانشجو در دانشگاه های دولتی واحدهایی را گذرانیده باشد باید به آموزش دانشکده اطلاع دهد و طی استعلامی که دانشکده از دانشگاه مورد نظر مینماید پس از وصول نمرات، نمرات 12 به بالا با تایید مدیرگروه آموزشی مورد قبول می باشند. نمرات کلیه دروس عمومی از 10 به بالا نیز قابل قبول هستند. کلیه دانشگاه های دولتی که زیرنظر وزارت علوم و وزارت بهداشت هستند جهت تطبیق دروس قابل قبول می باشند.( در دانشگاه آزاد تنها نمرات دروس عمومی قابل تطبیق می باشد)
این دانشجویان باید استعلام کتبی خود از محل کار خانواده را داشته و در سامانه سیپاد هنگام ثبت درخواست اشتغال به تحصیل پیوست نمایند و در قسمت توضیحات هم قید نمایند که استعلام معدل پیوست می باشد، تنها در اینصورت امکان درج معدل در اشتغال به تحصیل وجود خواهد داشت.
در این مقطع سه ترم مشروطی متوالی یا چهار ترم مشروطی متناوب موجب اخراج دانشجو میگردد.
حداقل نمره قبولی دروس تئوری 10 و کارآموزی 12 می باشد.
در صورتی که معدل دانشجو در ترم قبل 17 به بالا شده باشد میتواند در ترم بعد تا سقف 24 واحد درسی اخذ نماید.
ترم ششم در مقطع کارشناسی ترم تسویه می باشد که چنانچه دانشجو در ترم قبل از آن مشروط نشده باشد و با اخذ حداکثر 24 واحد، کلیه واحدهای درسی به غیر از کارآموزی های در عرصه اش باقی بماند، و ترم قبل مشروط نشده باشد، میتواند در این ترم تا سقف 24 واحد بدون رعایت شرط معدل بالای 17 اخذ نماید.
در مقطع کارشناسی دو بار امکان حذف نمره مردودی در یک درس در صورت کسب نمره قبولی 16 به بالا در ترم های آتی وجود دارد اما برای هر درس یک بار امکان استفاده از این آئین نامه وجود دارد و کلا دو درس را میتوان به این شکل حذف نمود.
ساعات غیبت دانشجو در هر درس نظری نباید از چهار هفدهم و در هر درس آزمایشگاهی از دو هفدهم و کارآموزی و کارآموزی در عرصه از یک دهم مجموع ساعات آن درس تجاوز کند، ضمن این که غیبت زیر این سقف هم باید با ارائه مدارک مستند و تشخیص استاد مربوطه موجه شناخته شود. نحوه رفتار با غیبت دانشجو بر عهده استاد محترم درس می باشد.
با مراجعه به سایت دانشکده پرستاری و مامائی، کلیک بر روی تب تشکیلات، معاونت آموزشی، واحد برنامه ریزی، مشخصات کلی و سرفصل دروس، در این قسمت برنامه مصوب آموزشی هر رشته به تفکیک مقطع قابل مشاهده و دسترسی خواهد بود.
کلیه پذیرفته شدگان موظفند جهت دریافت تاییدیه تحصیلی پایان دوره دوم متوسطه (ویا پیش دانشگاهی و دیپلم تحصیلی) خود با مراجعه به سامانه صدور برخط تاییدیه تحصیلی وزارت آموزش و پرورش به آدرسhttps://emt.medu.irثبت نام نموده، در قسمت نوع استعلام گیرنده، حتما وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و در قسمت عنوان استعلام گیرنده هم دانشکده پرستاری و مامائی تهران انتخاب گردد، سپس کد پیگیری استعلام تاییدیه تحصیلی را دریافت و آن را هنگام ثبت نام اینترنتی در صفحه ثبت مشخصات مقاطع قبلی، قسمت توضیحات وارد نمایند.
در سایت دانشکده پرستاری مامائی، با مراجعه به تب "درباره ما" در بالای صفحه و کلیک بر روی "راهنمای میزخدمت" امکان مشاهده راهنمای تصویری استفاده از این سامانه وجود دارد. رابط دانشجویان با قسمت های مختلف دانشکده ارسال درخواست از طریق این سامانه می باشد که با مراجعه به آدرس مذکور و مطالعه راهنمای آن، امکان استفاده از این سامانه به درستی برای دانشجویان فراهم میگردد. در نوار بالای سایت دانشکده نیز تب میزخدمت قرار دارد که با کلیک بر روی آن امکان ثبت درخواست وجود دارد.
با مراجعه به سایت دانشکده پرستاری مامائی و کلیک بر روی تب دانشجویان در بالای صفحه، امکان دسترسی به برنامه آموزشی، برنامه امتحانات و تقویم آموزشی نیمسال جاری را خواهید داشت.
با مراجعه به سایت دانشکده پرستاری و مامائی، کلیک بر روی تب تشکیلات، معاونت آموزشی، واحد برنامه ریزی، آرایش دروس مقاطع مختلف تحصیلی قابل مشاهده و دسترسی خواهد بود.
بله ولیکن باید دانشجو پس از درخواست میزخدمتی به دفتر حقوقی دانشگاه معرفی شده و به ازای هر سال تحصیلی که شاغل به تحصیل بوده است مبلغ 40 میلیون تومان وثیقه ( بر اساس بخشنامه آبان ماه 1402) در بانک گذاشته که پس از برگرداندن مدارک، وثیقه آزاد خواهد شد.( جهت دانشجویانی که سهمیه آنها منطقه 2، 3 می باشد و تعهد آنها دو برابر مدت تحصیل است این مبلغ دوبرابر میگردد)
بلی، کلیه دانشجویان ورودی جدید ملزم به شرکت در آزمون تعیین سطح زبان می باشند، این دانشجویان ابتدا زبان پیش 1 را بصورت پیش فرض انتخاب مینمایند، پس از اعلام نتایج تعیین سطح زبان، اقدام به اصلاح آن می نمایند. در ترم اول تنها زبان پیش دانشگاهی 1و2 ارائه میگردد و دانشجویانی که زبان عمومی قبول شده اند ملزم به اخذ آن در ترم های آتی می باشند.
دانشجو باید با مراجعه به سامانه سیپاد، مکاتبات اقدام به ثبت درخواست خود نمایند. دقت شود که در قسمت مقصد حتما باید نام ارگانی که قصد ارائه اشتغال به تحصیل به آن را دارد ثبت نماید
در صورتیکه بیش از یک ماه از انصراف دانشجو نگذشته باشد میتواند در میزخدمت درخواست بازگشت به تحصیل به دانشکده مربوطه ثبت نماید و با موافقت گروه آموزشی، دانشکده و دانشگاه بازگشت به تحصیل ممکن خواهد بود.
شرکت کنندگان در آزمون سراسری باید هر سال با مراجعه به دفترچه کنکور سراسری بر اساس قوانین موجود در آن در آزمون سراسری شرکت نمایند لیکن بر اساس رای دیوان عدالت اداری دارندگان مدرک کارشناسی در صورت قبولی مجدد در کنکور سراسری نیازی به پرداخت شهریه ندارند.
دانشجو باید با مراجعه یه دانشگاه نامه افزایش سنوات تحصیلی را دریافت و به پلیس+10 مراجعه و پاسخ آن را به دانشگاه ارائه دهد.
دانشجو باید درخواست خود را به دانشکده از طریق میزخدمت ارائه دهد، درخواست همراه شرح وضعیت تحصیلی او به دانشگاه ارسال میگردد و با توجه به شرح وضعیت ارسالی در کمیسیون بررسی موارد خاص یا کمیته منطقه ای مطرح و تصمیم گیری صورت میگیرد.
راهنما
هر زمان که آخرین نمره دانشجو در سامانه سیپاد ثبت گردد و نهایی شود، دانشجو می تواند جهت انجام امور فارغ التحصیلی با همراه داشتن کارت دانشجویی، کارت بالین و جهت دانشجویان پسری که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت هستند، کارت پایان خدمت یا معافیت به کارشناس آموزش مراجعه نمایند.
پس از اعلام اسامی دانشجویان پذیرفته شده از سوی سازمان سنجش، دانشجو باید به معاونت آموزشی دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه نموده و نامه ترخیص از خدمت دریافت نماید.
پذیرفته شدگان پسر میبایست برای ثبت درخواست معافیت تحصیلی با کد ملی و کد سخا وارد سایت وظیفه عمومی به نشانی https://services.epolice.ir شده و در صورت فراموشی کد سخا از طریق آیتم فراموشی کلمه عبور نسبت به دریافت آن اقدام نمایند. ضمنا در بخش آموزش سایت http://www.vazifeh.police.ir فیلم های آموزشی راهنمای ثبت معافیت تحصیلی داخل کشور (ویژه مشمولان) قرار داده شده است. افرادی که به جهت قبولی در دانشگاه باید از خدمت وظیفه عمومی ترخیص گردند نیز میبایست در سایت فوق ثبت درخواست نموده و نیازی به دریافت نامه از دانشگاه محل قبولی نمیباشد. افرادی که تا کنون جهت اخذ برای گذرنامه، گواهینامه و ... هیچ گونه مراجعه ای به مراکز پلیس +10 نداشته اند (کد سخا ندارند) میبایست جهت احراز هویت به مراکز مذکور مراجعه نموده و سپس در سایت ثبت نام نمایند. افرادی که کد سخا دانش آموزی و یا انصراف از مقطع قبلی دارند باید جهت ثبت اتمام معافیت تحصیلی و یا انصراف به نزدیکترین اداره وظیفه عمومی محل سکونت خود مراجعه نموده و بعد از 24 ساعت در سایت مذکور درخواست معافیت تحصیلی خود را ثبت نمایند. پذیرفته شدگان مشمول (18 ساله) موظف هستند ظرف حداثکر دو هفته در سایت مذکور درخواست معافیت تحصیلی خود را ثبت نمایند در غیر اینصورت حق ادامه تحصیل نخواهند داشت. دانشجویان محترم دقت نمایند که هنگام ثبت معافیت تحصیلی حتما مقطع را لیسانس پزشکی و شروع به تحصیل را اول مهر ثبت نمایند.
خیر این امر فقط پس از فراغت از تحصیل ممکن است.
خیر چون هزینه تحصیل خود را پرداخت نموده اند مشمول گذرانیدن تعهد نمی شوند.
زمان درخواست مرخصی دو هفته قبل شروع هر ترم می باشد، در مقطع کارشناسی دانشجویان میتوانند دو بار از مرخصی تحصیلی متوالی یا متناوب استفاده نمایند که هر دو بار در صورتی که در بازه مربوطه باشد توسط شورای آموزشی دانشکده بررسی و اعلام نظر میگردد. مدت مرخصی در سنوات تحصیلی احتساب می گردد.
در صورتی که دانشجویی خارج از بازه درخواست مرخصی دهد،درخواست ایشان همراه دلایل مربوطه به دانشگاه ارسال شده و در صورت تایید به نامبرده ابلاغ میگردد. عموما این نوع مرخصی ها، مرخصی پزشکی هستند که در صورت تایید مرکز بهداشت و درمان دانشجویان، موافقت با مرخصی به دانشجو و دانشگاه اعلام میگردد.
طبق آئین نامه آموزشی مرخصی تحصیی شامل دانشجویان ترم اول نمیشود و درخواست این دانشجویان می بایست به دانشگاه ارسال گردیده و در صورت موافقت دانشگاه به نامبردگان اعلام خواهد شد.
تنها در صورتی که دانشجو بیمار باشد و گواهی بیماری او توسط کمیسیون پزشکی تایید گردد.
حذف پزشکی شامل دانشجویانی میشود که بدلیل بیماری قادر به شرکت در آزمون پایانی نبوده اند. این دانشجویان ملزم به ثبت درخواست در میزخدمت (دریافت فرم مربوطه از سایت دانشکده قسمت تشکیلات، معاونت آموزشی، اداره آموزش، فرم ها و تکمیل فرم مربوطه و الصاق در میزخدمت) به انضمام مدارک پزشکی مستدل همراه نسخه دارویی امضا و مهر شده داروخانه می باشند. این درخواست به مرکز بهداشت دانشجویان ارسال خواهد شد و در کمیسیون مربوطه مطرح خواهد گردید و در صورت موافقت نتیجه به دانشجو اعلام گردیده ودرس حذف پزشکی میگردد.
پانزدهم اردیبهشت تا پانزدهم خردادماه هر سال سامانه نقل و انتقالات وزارت بهداشت جهت ثبت درخواست مهمانی باز می باشد.
تصویر کارنامه های دو نیمسال قبل و سایر مدارک مندرج در سامانه نقل و انتقالات وزارت بهداشت
بلی
با توجه به تعداد و نوع واحد از نظری عملی یا نظری و تخصصی یا عمومی یا پایه متغیر می باشد.
خیر ولی در صورت درخواست دانشجو با توجه به شرایط ایشان امکان تقسیط حداکثر در سه قسط تا یک هفته قبل از شروع امتحانات وجود دارد.
مواردی مانند ازدواج در صورتی که تاریخ آن بعد از قبولی در دانشگاه باشد، بیماری خاص، کفالت
حداکثر سقف قانونی تا 40درصد واحد های کل دانشجو می باشد و در هر ترم دانشجو باید مجزا درخواست مهمانی در سامانه نقل و انتقالات وزرات بهداشت ثبت نماید.
دانشجوی متقاضی می بایست طبق تقویم سامانه نقل و انتقالات وزارت بهداشت در موعد مقرر، با مراجعه به سایت دانشکده، تب تشکیلات، معاونت آموزشی، اداره آموزش، فرم ها، فرم معرفی مهمان به خارج از دانشگاه را دانلود و تکمیل نماید و از طریق مراجعه به میزخدمت درخواست خود را به میزخدمت دانشکده پرستاری و مامائی ارسال نماید. توجه نمایند که حتما در قسمت موضوع نام و نام خانوادگی و شماره دانشجویی قید گردد و قبل از ثبت درخواست حتما از پذیرش مهمان توسط دانشگاه مقصد مطمئن شده باشند. ضمنا مهمانی مشمول پرداخت هزینه می باشد حتی چنانچه دانشجو دوره روزانه باشد. لازم بذکراست دانشجو ملزم به بارگذاری معرفی نامه مهمانی دریافتی در سایت نقل و انتقالات وزارت بهداشت می باشد.
*دانشجویان پسر باید ابتدا در سامانه سخا، کد سخا دریافت نماید که در برگه های معافیت تحصیلی دانشجویان این کد ثبت شده است. سپس به سامانه خروج از کشور به آدرس www.services.epolice.ir مراجعه نموده و اطلاعات مربوط به خروج از کشور خود را ثبت نماید. درخواست نامبرده از این سامانه بصورت سیستمی به کارتابل دانشگاه ارسال میگردد.(این مرحله فقط برای دانشجویان پسر می باشد)
*سپس دانشجو فرم درخواست اشتغال به تحصیل جهت خروج از کشور را از سایت دانشکده قسمت معاونت آموزشی، اداره آموزش، قسمت فرم ها دریافت نموده و تکمیل نماید. سپس فایل تکمیل شده را از طریق میزخدمت ارسال نماید. باید دقت نماید که در درخواست میزخدمتی در قسمت عنوان و موضوع حتما نام و نام خانوادگی و شماره دانشجویی خود را ثبت نماید در غیراینصورت نامه رد خواهد شد.
*مرحله بعد کارشناس آموزش با دریافت درخواست میزخدمتی دانشجو، ایشان را به دفتر حقوقی از طریق اتوماسیون معرفی می نماید. جهت سفر تفریحی ضمانت نامه بانکی( به ازای هر سال تحصیلی طبق بخشنامه سال 1402 مبلغ 40 میلیون تومان برای دانشجویانی که سهمیه منطقه 1 یا شاهد هستند بقیه که تعهد دو برابر مدت تحصیل دارند این مبلغ دو برابر میشود) و جهت سفر زیارتی تعهد محضری توسط دفتر حقوقی از دانشجو اخذ میشود و طی نامه اتوماسیونی به دانشکده ارسال میگردد. در خصوص سفر علمی معرفی نامه از معاونت پژوهشی نیز باید دریافت گردد.
*در این مرحله دانشجو با در دست داشتن ضمانت نامه بانکی یا تعهد محضری خود به کارشناس آموزش خود مراجعه نموده و آن را تحویل ایشان میدهد. کارشناس آموزش نیز دانشجو را به مدیریت امور آموزشی دانشگاه از طریق اتوماسیون معرفی مینماید.
*دانشجو با مراجعه به ساختمان اصلی دانشگاه، معرفی نامه تایید شده خود را دریافت می نماید. درخصوص دانشجویان پسر در صورتی که درخواست ایشان از سامانه نظام وظیفه به کارتابل دانشگاه رسیده باشد این معرفی نامه صادر خواهد شد، سپس دانشجو باید به سامانه نظام وظیفه مراجعه نموده و شماره حساب قوامین و ودیعه مورد نظر را پرداخت نموده و منتظر تاییدیه نظام وظیفه (حداکثر 72 ساعت) باشند. چنانچه از سوی اداره وظیفه در سانه خروج از کشور پیام "مجوز خروج شما صادر گردید به ادراه گذرنامه مراجعه نمایید" را دریافت کردند میتوانند به مراکز پلیس +10 مراجعه نموده و اظهار نمایند که خروج از کشور بصورت اینترنتی از سوی نظام وظیفه تایید شده و مراحل دریافت گذرنامه را انجام دهند.
نکته: دانشجویانی که شهریه پرداز هستند چون مشمول تحصیل رایگان نمی شوند نیازی به مراجعه به دفترحقوقی ندارند.
نکته: حتی اگر قصد خروج از کشور را هم ندارید ولی برای دریافت گذرنامه باید مراحل فوق را طی نمایید.
دانشجو اولا باید در بازه اعلامی در اشتغال به تحصیل از کشور خارج و وارد شود و بلافاصله پس از ورود حتما باید اسکن صفحات گذرنامه خود را که مشخصات نامبرده و صفحاتی که مهر خروج و ورود در آن ثبت شده است را شامل میشود از طریق میزخدمت به آموزش دانشکده ارسال نموده و درخواست ابطال ضمانت نامه بانکی یا تعهد نامه محضری خود را نماید. دراین مرحله کارشناس آموزش پس از دریافت درخواست ایشان با مکاتبه با دفتر حقوقی و ارسال مدارک نامبرده درخواست ابطال ضمانت نامه یا تعهد محضری دانشجو را می نماید. سپس دانشجو با مراجعه به آموزش دانشکده و دریافت اصل ضمانت نامه یا تعهد محضری مربوطه به دفتر حقوقی مراجعه نموده و اقدام لازم را انجام میدهد.
دانشجویان پسر تنها برای سفرهای تفریحی و زیارتی باید به این سامانه مراجعه نمایند. برای سفرهای علمی باید با دریافت نامه از معاونت آموزشی، حضورا به سازمان وظیفه عمومی ناجا واقع در میدان سپاه مراجعه نمایند.
دانشگاه نامه ای مبنی بر مهلت معرفی (فقط برای یک ترم) برای دانشجو صادر می نماید و دانشجو با مراجعه به اداره نظام وظیفه از آن اداره مهلت برای فراغت از تحصیل دریافت می نماید.
حداکثر یک سال بعد از تاریخ فراغت اخراج یا انصراف یا ترک تحصیل
خیر این دانشجویان باید فورا خود را برای اعزام به خدمت معرفی نمایند.