با توجه به این که در کوریکولوم رشته های پرستاری ومامایی سهم عمده ای از واحدهای مربوط به آموزش بالینی، حضوردرعرصه های ارائه خدمات بالینی وارائه خدمت به مردم می باشد ،معطوف نمودن همه توجهات صرفا به آموزش تئوری در کلاس درس موجب تضعیف بنیه علمی دانش آموختگان این رشته ها شده ودررسالت دانشکده پرستاری ومامایی ودرتربیت دانش آموختگان با کیفیت وبا صلاحیت خلل جدی خواهد بود که امکان اجرایی نمودن تغییرات علمی به روز درعرصه خدمات ورشد همه جانبه ومتوازن دراین حرفه های بسیارمهم واستراتژیک رااز بین می برد لذا به منظور اصلاح وبهبود، تشکیل ساختارمعاونت بالینی دردانشکده پرستاری ومامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای اولین بار با اهتمام ریاست محترم سرکارخانم دکترغیاثوندیان راه اندازی شد . امید است این اقدام باحمایت وزارت بهداشت ودرمان وآموزش پزشکی درقالب اختیارات هیات امناء دانشگاه های تیپ یک کشور به عنوان تشکیلاتی مصوب، یاریگراین چشم اندازاصلاحی درتربیت حرفه مندانه پرستاری ومامایی کشورباشد .
- ارتقاء کمی وکیفی ساختار آموزش بالینی وعرصه های ارائه خدمات
- اجرایی سازی مدل های بومی سازی شده ارتقاء کیفیت آموزش های بالینی
- نیازسنجی آموزشی تیم آموزش بالینی و برگزاری کارگاههای توانمندسازی
- تدوین پشتیبانی و حمایتی رفاهی در راستای ارتقاء کیفیت آموزش های بالینی
- نظارت بر اجرا ومنتورینگ جهت ارتقاء کیفیت آموزش یالینی
- پایش صلاحیت آموزش بالینی دانشکده به صورت الکترونیکی وبرنامه ریزی برای تشویق وحمایت ازاساتید برتر
- همکاری وتعامل با مراکز آموزشی دیگر
- نظارت دقیق در اجرای صحیح مقررات و آئین نامه ها ی مدون دانشگاه علوم پزشکی تهران
- پایش و ارتقاء کیفیت و کمیت کلیه آموزش های بالینی دانشکده
- پیگیری اجرای صحیح طرح تلفیق آموزش و بالین پرستاری و مامایی
- تعامل سازنده با واحدهای مرتبط در حوزه آموزشی بالینی (اداره آموزش، دفتر برنامه ریزی، مرکز مهارتهای بالینی دانشکده درجهت ارتقای آموزش های شبیه سازی شده و آزمون های آسکی ، بالین بین الملل و سبطین )
- برنامه ریزی، نظارت بر حسن اجرا و ارزشیابی آموزش های بالین دانشکده در کلیه مقاطع طبق طرح درس بالینی
- نظارت بر حسن اجرای آیین نامه پوشش حرفه ای در آموزش های بالینی
- نظارت بر اجرای صحیح مقررات و آئین نامه ها
- برگزاری جلسات منظم با مسئولین لاین های آموزش بالین ودانشجویان جهت انعکاس نظرات واصلاح فرایندهای بالینی
- نیازسنجی آموزشی تیم تدریس بالین و تعامل با دفتر توسعه آموزش درجهت توانمندسازی و منتورینگ
- نظارت بریکسانی سطح آموزش دربین اساتید بالین توسط اساتید ارشد منتور
- تلاش در جهت ارتقای جامعه نگری در دانشجویان با ایجاد فیلدهای جدید در سطح جامعه
- فرایند فیدبک وگزارش دهی منظم کمیت و کیفیت آموزش های بالینی دانشکده
- پایش ایجاد صلاحیت بالینی لازم دانشجویان و در صورت نیاز ارجاع جهت توانمندسازی
- مطالعه و اتخاذ تصمیم در مورد مسائل مطروحه آموزش بالینی و تنظیم برنامه های درسی و امتحانی
- ارزیابی عملکرد آموزشی دربالین توسط اساتید ارشد
- ارزیابی پروسیجرهای دانشجوها وکنترل لاگ بوک ها
- نظارت وگزارش پیشامدهای بالینی مانندنیدل استیک وانجام دستورالعمل طبق پروتکل
- تهیه و پیشنهاد آئین نامه های مختلف آموزشی ونظارت برحسن اجرای آنها
- برگزاری جلسات منظم و اتخاذ تصمیمات در مورد مسائل مطروحه آموزش بالینی
- برنامه ریزی برای تشویق و حمایت از دانشجویان واساتید ممتاز بالینی وهمکاران بالینی((CTA
- تدوین فرایند پشتیبانی و حمایتی رفاهی بالینی از اساتید ودانشجویان
- نظارت بریکسانی پوشش حرفه ای اساتید واتیکت مشخص
- برگزاری کارگاه ها به منظور افزایش ارتباط و تبادل دانش و تجربیات در حوزه بالینی
- فرایند ارتقاصلاحیت بالینی قبل از شروع عرصه
- تسهیل و پشتیبانی از تحقیقات بالینی و ارتقای انجام کیفیت تحقیقات
- توسعه فرصت های حرفه ای برای دانشجویان و پشتیبانی در ایجاد ارتباط با محیط کار و صنعت در جامعه از قبیل فرصت های کارآموزی وانجام پروژه های تحقیقاتی در محیط کار
- توسعه فعالیت ها ی خدمت به جامعه مانند مشاوره و همکاری با سازمان های مربوطه و همکاری وتفاهم با مراکز آموزشی دیگر: دانشگاه آزاد گرمسار، دانشگاه شاهد، بقیه الله