چهارشنبه 27 تیر 1403
لوگو

دانشکده پرستاری و مامایی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

اعضاء هیات رییسه دانشکده پرستاری و مامایی

رییس دانشکده 
دکتر شهرزاد غیاثوندیان

 

 
معاون دانشجویی و فرهنگی
دکتر فاطمه حاجی بابایی
معاون آموزشی
دکتر شهزاد پاشایی پور
معاون پژوهشی
دکتر مهرناز گرانمایه
معاون بین الملل
دکتر آرپی مانوکیان
معاون اداری و مالی
دکتر شهرزاد غیاثوندیان
  • تاریخ انتشار : 1403/04/19 - 06:16
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 88
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

مراسم یادبود شهید خدمت سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران

مراسم یادبود شهید خدمت سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و فرمانده بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، هیئت رئیسه دانشکده پرستاری و مامایی و خانواده معزز شهید مصطفوی 18 تیر ماه 1403 در سالن شورای یک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی، در این مراسم دکتر شهرزاد غیاثوندیان رئیس دانشکده ضمن خیرمقدم و تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، به جایگاه والا مقام شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا که در مسیر دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی از تمام هستی و سرمایه خود گذشتند، بر گردن ما حقی دارند و ما وام دار خون شهدا هستیم، باید در راستای ترویج فرهنگ شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان تلاش مضاعفی کنیم و با تمام توان، شان و جایگاه آنان را حفظ کرده و خواسته آنان را در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت برآورده کنیم. اکنون این فضای صمیمی فرصت مغتنمی است تا بر حسب وظیفه سازمانی، انسانی، اخلاقی و شرعی خود از خانواده معزز شهید خدمت خلبان مصطفوی  پدر همکار عزیز پرستار در بیمارستان کودکان حکیم تجلیل بعمل آوریم و به یاد داشته باشیم که این عزیزان سرمایه‌های این کشور و مایه افتخار این ملت هستند.

 در ادامه حجت الاسلام والمسلمین میر مجید سید قریشی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، با اشاره به جایگاه و منزلت امام حسین (ع) در طول تاریخ، بیان کرد: این دین و انقلاب انسان‌هایی را پرورش می‌دهد که در راه وطن و در راه رضای خدا جهاد می کنند و پیوندی با دین می سازند و برای اعتلای این مسیر جانفشانی می کنند، شهیدانی که به عنوان یک الگوی تمام عیار برای انسان ها محسوب می شوند، در واقع انسان های بزرگ ملت‌های بزرگ می‌سازند و انسان‌های کوچک حاکمان کوچک و ملت‌های کوچک را . ما به خود افتخار می‌کنیم که راه ابا عبدالله را در پیش بگیریم و هر روز دستاوردهایی از راه عزت بخشی که این حضرت به ما عنایت می کند را به دست آوریم،  نام حسین جهان را از یوغ یزیدیان زمان آزاد  و راه عزت بخشی ملت‌ها را باز می‌کند و انسان‌ها را وادار می‌کند که از حیثیت و جایگاه خودشان برای انسانیت دفاع کنند.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به سه خصلت برجسته از شهدا که باید آنها را سرلوحه در امور زندگی دنیوی و اخروی خود قرار دهیم از جمله در مسیر راستی و حقانیت گمراه نشدن، معامله گری با خداوند و به یاد مرگ بودن ، بیان کرد: لا یضرّکمْ منْ ضلّ إذا اهْتدیْتمْ  إلى اللّه مرْجعکمْ جمیعًا فینبّئکمْ بما کنْتمْ تعْملون ، ای اهل ایمان، شما ایمان خود را محکم نگاه دارید، که اگر همه عالم گمراه شوند، شما به راه هدایت باشید تا زیانی از آنها به شما نرسد ، این آیه بر این تاکید دارد که اگر در مسیر حقانیت عده‌ای در این راه گمراه شدند و خلاف جهت گام برداشتند نباید مأیوس شد بلکه در مسیر صداقت و پاکی‌ها که این راه ماندگار است، حرکت کرد و راه و خون شهدا را پایمال نکرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به آیه  إنّ اللّه اشْترى من الْمؤْمنین أنفسهمْ وأمْوالهم به یک تجارت بى‌نظیر اشاره کرد و گفت: باید دارایی های دنیوی خود را در راه خوبی‌ها که مرکز این خوبی‌ها، خداوند متعال است معامله کنیم، در حقیقت ‏خدا از مؤمنان جان و مالشان را به بهاى اینکه بهشت براى آنان باشد خریده است که این وعده الهی و حتمی است. همچنین انسان اگر می‌خواهد به تعالی برسد باید نگاه خود را تغییر دهد و نگاه مرگ اندیشی داشته باشد این نوع نگاه است که انسان را برای شهادت آماده می‌کند زیرا که خود را درگیر دنیا نمی‌کند و به عنوان یک انسان رها در پی رسیدن به کمالات و متعالی شدن گام برمیدارد.

وی در تکمیل این بخش از سخنانش بیان کرد: باید بر ناملایمات و سختی‌های زندگی صبر داشته باشیم،  صابرین انسان‌هایی هستند که آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و اسلام را ارزان نمی فروشند و در مقابل بیگانگان تعظیم نمی کنند، اینگونه است که خداوند وعده گشایش درهای رحمت را به صابرین داده و نتایج این عمل صالح را در زندگی دنیوی و اخروی آنان سرازیر کرده است.

دکتر محمد کاظم بخشنده فرمانده بسیج جامعه پزشکی دانشگاه بیان کرد:  شهادت به معنی کشته شدن در راه خدا و با هدف الهی است و کسی که در راه خدا جانش را از دست بدهد شهید محسوب می شود که در این شان آیات زیادی درباره شهدا آورده شده است که مپندارید که شهیدان راه خدا مرده‌اند بلکه زنده به حیات ابدی شدند و در نزد خدا متنعم خواهند بود. وی با اشاره به بیاناتی از مقام معظم رهبری در وصف خانواده شهدا گفت: پیوند بین اسلام و قرآن افتخاری است که مختص خانواده های مغزز شهداست که همیشه بوده و خواهد ماند.

 بهاره مصطفوی فرزند شهید خدمت که در حرفه مقدس پرستاری در بیمارستان حکیم خدمت رسانی میکند در این دیدار به ‏بیان سجایای اخلاقی و خاطراتی از پدر شهد والامقام خود پرداخت.

در پایان مراسم مدیحه سرایی در وصف سوگواری ابا عبدالله حسین (ع) و یاد و خاطره شهدای خدمت، زینت بخش این فضای معنوی بود.همچنین از سوی دانشکده و بسیج جامعه پزشکی دانشگاه لوح یادبود به خانواده شهید مصطفوی اهدا شد.

  • گروه خبری : حوزه ریاست ,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 270783
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی