اعضاء هیات رییسه دانشکده پرستاری و مامایی

رییس دانشکده 
دکتر شهرزاد غیاثوندیان

 

 
معاون دانشجویی و فرهنگی
دکتر فاطمه حاجی بابایی
معاون آموزشی
دکتر شهزاد پاشایی پور
معاون پژوهشی
دکتر مهرناز گرانمایه
معاون بین الملل
دکتر آرپی مانوکیان
معاون اداری و مالی
دکتر شهرزاد غیاثوندیان
  • تاریخ انتشار : 1402/02/19 - 12:29
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 71
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

دکتر نیکبخت نصرآبادی: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به خدمات مامایی نیاز دارد

به مناسبت روز جهانی ماما مراسم گرامیداشتی به همت اساتید و دانشجویان گروه مامایی و سلامت باروری دانشکده دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مجموعه فرهنگی –هنری انقلاب اسلامی برج آزادی با حضور دکتر شهلا خسروی مشاور وزیر در امور مامایی، مدیران گروه های زنان و مامایی دانشگاه های علوم پزشکی تهران و سایر دانشگاه ها، هیئت رئیسه، اساتید، دانشجویان مامایی دانشکده پرستاری و مامایی و مسئولان سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد.

گالری تصاویر
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی در ابتدای این مراسم رئیس دانشکده پرستاری و مامایی ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای مدافعان سلامت این روز را به تلاشگران جامعه مامایی که وظیفه دشوار و حیاتی حفظ سلامت مادر و نوزاد را بر عهده دارند تبریک گفت و از خدمات بی شائبه آنان قدردانی کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه کنفدراسیون بین‌المللی ماماها پنجم ماه می مصادف با 15 اردیبهشت را در سراسر دنیا به عنوان روز جهانی ماما برای تاکید بر فعالیت ماماها و نقش آنها در سلامت مادران و نوزادان معرفی کرده است گفت: هر ساله این سازمان برای این روز شعاری را مطرح می‌کند که شعار امسال، دوباره با هم از شواهد تا واقعیت  است که بیانگر اهمیت جامعه جهانی ماماها  برای دستیابی به سلامتی بیشتر و بهتر جامعه و خانواده است.
وی در ادامه با اشاره به مسئله مهم فرزندآوری و جوانی جمعیت گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به مساعدت و حمایت های قشر مامایی نیاز دارد ، در حال حاضر که در  وضعیت نگران کننده  افزایش جمعیت سالمندی و کاهش نیروی جوان پیش می رویم  ماما ها می توانند در این بحران نقش مهمی را ایفا کنند و با هدف بهبود ساختار جمعیتی و مقابله موثر با جمعیت سالمندی و سوق به سمت و سوی جوانی جمعیت و حمایت از سلامت خانواده در ارتقاء بالندگی و جوانی جامعه تاثیر گزار باشند.
در این مراسم دکتر شهلا خسروی مشاور وزیر در امور مامایی ضمن تبریک روز ماما به تلاشگران خدوم حرفه مامایی به قدر و منزلت خدمات مامایی اشاره کرد و گفت: مامایی تنها، حرفه ای نیست که به بارداری و زایمان ختم شود  بلکه این حرفه ضمانت کننده سلامت خانواده است و حیطه خدمات او نیز بسیار گسترده است که  از لحظه تولد تا دوران سالمندی را به خود اختصاص می دهد.
وی در ادامه به نقش مهم جامعه مامایی اشاره کرد و گفت: ماماها این قشر زحمتکشی که صبورانه  و با ایثارگری در راه خدمت رسانی به سلامت خانواده تلاش می کنند، می توانند با توانمند کردن زنان جامعه در مقاطع مختلف از بلوغ تا یائسگی، علاوه بر افزایش سطح سلامت جامعه در ارتقاء وضعیت اقتصادی خانواده و جامعه هم کمک کننده باشند.
دکتر زینب قنبری مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تبریک روز ماما، اذعان داشت ماما اولین کسی است که نگاه معصومانه هدیه خداوندی را نظاره گر است که باید قدر این موهبت را دانست و شاکر این مقام معنوی بود و  امیدواریم که ماماها در کنار متخصصین زنان بتوانند روز به روز بر ارتقای این مقام معنوی بیفزایند .
گفتنی است که در این مراسم علاوه بر اجرای موسیقی زنده و پخش کلیپ های شاد  و مفرح با اهدا لوح و هدیه به رسم یادبود از فعالان سامانه صدای ماما تجلیل و قدردانی شد و همچنین به قید قرعه به تعدادی از دانشجویان هر سه مقطع رشته مامایی هدایایی اهدا شد.
شایان ذکر است که این مراسم به همت سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد که دکتر شهیدیان و دکتر خرمنگیر از مسئولان این سازمان  نیز در  خصوص همکاری های دو جانبه  با دانشکده  در مسیر هم افزایی سطح ارتقا سلامت جامعه  و مسئولیت پذیری اجتماعی سخنرانی را ایراد کردند.
در پایان این مراسم نیز بازدید رایگان از برج آزادی توسط سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران به شرکت کنندگان اهدا شد.

  • گروه خبری : آموزش مامایی و سلامت باروری,حوزه ریاست
  • کد خبر : 246514
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *