• تاریخ انتشار : 1401/04/04 - 22:46
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری دوره توانمندسازی مدیران پرستاری سراسر کشور در دانشکده پرستاری و مامایی

برگزاری رویداد کشوری "مدیریت و رهبری اثربخش در پرستاری" به همت معاونت پرستاری وزارت بهداشت با حضور دکتر عباس عبادی معاون پرستاری وزیر بهداشت و به میزبانی دانشکده پرستاری و مامایی آغاز شد.

گالری تصاویر
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، اولین روز برگزاری کارگاه 3 روزه  توانمندسازی مدیران پرستاری سراسر کشور شنبه 4 تیر ماه 1401 با حضور دکتر عباس عبادی معاون پرستاری وزیر بهداشت، دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی رئیس دانشکده پرستاری و مامایی و جمعی از مدیران پرستاری سراسر کشور آغاز شد، در ابتدای این جلسه دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی ضمن خیر مقدم به حاضرین از تلاش های بی وقفه کادر درمان به ویژه پرستاران و مدیران پرستاری در  دو سال همه گیری کرونا قدردانی کرد و روند کاهشی این همه گیری را مرهون زحمات این قشرتوانمند دانست.
در این برنامه دکتر عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت نقش مدیریت در یک سازمان تاکید کرد : برای رسیدن به اهداف سازمانی باید از هر یک از عناصر پنج گانه مدیریتی به درستی بهره گرفت و اگر نقش هر یک از این عناصر کمرنگ شود می تواند اثر سویی بر آن سازمان داشته باشدیا سازمان را کم اثر کند.
دکتر عبادی ضمن اشاره به تاثیر گذاری نیروی انسانی در پیشبرد اهداف یک سازمان بیان کرد: سازمان باید بر اساس شرایط محیطی مختلف، مقتضیات زمان و فناوری و تکنولوژی نوین خود را سازگار کند تا بتواند در مسیر درست آن سازمان حرکت رو به جلویی داشته باشد. وی به وظیفه مدیریتی یک سازمان اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم توانمندی های ذهنی و عملی را تقویت کنیم تا در مدیریت آن مجموعه تاثیر گذاری بهینه داشته باشیم مدیریت هنر کار کردن با مردم و برای مردم است، اگر خدمات ارائه شده فقط از بعد کار کردن با مردم باشد می‌تواند جنبه استثمار گری را در آن حوزه ایجاد کند و لذا کار با مردم و برای مردماست که اهمیت پیدا می کند.
دکتر عبادی در ادامه این بخش ازسخنانش منابع انسانی را برای تسهیل و تسریع اهداف یک سازمان ضروری دانست و همچنین روش ها، ابزارها و فناوری و تکنولوژی را نیز از عناصر اصلی پنجگانه مدیریتی بر شمرد.
سپس کارگاه مدیریت و رهبری اثربخش در پرستاری با تدریس اساتید برجسته در این حوزه ادامه یافت و حاضرین درباره موضوعات مطروحه در این کارگاه بحث و تبادل نظر کردند.

  • گروه خبری : گروه های آموزشی,آموزش مامایی و سلامت باروری,پرستاری سلامت جامعه و سالمندی,پرستاری داخلی جراحی و علوم پایه ,پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان,پرستاری مراقبت های ویژه,مدیریت پرستاری,روان پرستاری,حوزه ریاست
  • کد خبر : 251486
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی