پنجشنبه 28 تیر 1403
لوگو

دانشکده پرستاری و مامایی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

  • تاریخ انتشار : 1403/01/19 - 10:12
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 600
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مراسم ضیافت افطاری همراه با تشکیل حلقه های مباحثه دانشجویی در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران

ضیافت افطاری خودمانی همراه با حلقه های مباحثه دانشجویی در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی ضیافت افطاری که با همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و همکاری بسیج دانشجویی دانشکده  و با حضور حجت الاسلام سید قریشی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دکتر مهدی ابراهیمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، هیئت رئیسه، جمعی از اساتید و دانشجویان دانشکده شنبه 18 فروردین 1403 در محوطه باز دانشکده برگزار شد ، حجت الاسلام و المسلمین سید قریشی با اشاره به برکات پرفضیلت ماه مهمانی خدا ماه رمضان، بیان کرد: یکی از خصیصه های پسندیده در این ماه دعا کردن است که با آن می توان روح خود را صیقل داد و از آلودگی های دنیوی و مادی زدود. هر چه این آلودگی ها کمتر شود روح انسان بیشتر رشد می کند و متعالی می شود. انسان با دعا و نیایش و تضرّع به درگاه الهی،‌ می‌تواند الطاف و رحمت خدا را به سوی خود جلب کند، زمانیکه ذهن، روح و جسم  انسان با درخواست ها و خصلت های معنوی عجین شود ماحصل آن انسانی متقی و خودنگهدار می شود که در مسیر عبودیت و بندگی او مستحکم تر گام برمی دارد و به مراتب عالیه می رسد.

حجت الاسلام سید قریشی با اشاره به فرازهایی از دعای جوشن کبیر بیان کرد: با زمزمه القاب خداوند در این ایام و شبهای قدر خواستار آنیم که روح  خود را به خصلت های خداوندی نزدیک کنیم و آنها را در زندگی دنیوی خود بکار ببندیم تا در مسیر تعالی قرار بگیریم . با این اوج گرفتن انسان بزرگ می شود و هدفش فقط در دنیای مادیات خلاصه نمی شود؛ روح انسان زمانیکه به پرواز در آید  و در مسیر خدایی شدن حرکت کند دیگر ناملایمات دنیوی او را رنجور، ناامید و فرسوده نخواهد کرد چرا که هدف او فراتر از نیازهای چند روزه دنیوی خواهد بود.

وی در تکمیل این بخش از سخنانش گفت: در دنیا سعی نکنید که خوش بگذرانید بلکه سعی کنید خوب بگذرانید و هر زمان  احساس کردید که زندگیتان به سمت خوبیها در حرکت است شکرگزار خدا باشید و قدر این خوبیها را بدانید.

در این مراسم پر فیض و معنوی به رسم سنوات گذشته دانشجویان در 4 حلقه مباحثه با عناوین آینده شغلی حرفه پرستاری، آینده شغلی حرفه مامایی،ازدواج و امید به آینده و مهاجرت شرکت کردند که استادان هر حلقه با  راهنمایی خود هدایت مباحث را بر عهده داشتند.

همچنین در این مراسم از زوج های جوان دانشجویی که تازه ازدواج کرده بودند با اهدا لوح یادبود و هدایایی تجلیل شد.

در پایان این مراسم نیز با اقامه نماز جماعت به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید قریشی و بر پایی سفره ضیافت افطاری این مراسم خاتمه یافت.

  

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,معاونت دانشجویی فرهنگی
  • کد خبر : 262918
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی