• تاریخ انتشار : 1402/10/30 - 10:32
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 169
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری نشست فرهنگی با عنوان حکمت در تعامل فرهنگ با نظام سلامت

نشست فرهنگی با عنوان "حکمت در تعامل فرهنگ با نظام سلامت" ویژه اساتید و کارکنان با سخنرانی دکتر حسن بنیانیان مشاور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور رئیس، نماینده نهاد مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران سه شنبه 24 دی 1402 در سالن شورای یک دانشکده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی، در این نشست صمیمانه و تاثیرگذار دکتر حسن بنیانیان مشاور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، که تالیفات و مقالات بسیاری در زمینه پیوست فرهنگی و مدیریت و فرهنگ توسعه دارد، سخنران این نشست فرهنگی بود که ضمن تعریف و تشریح حکمت ، بیان داشت: حکمت دست یافتن به حقیقت به یاری علم و عقل است و سعادت تعادل در پاسخگویی به همه ی نیازهای انسانی است.

وی ضمن اشاره به جایگاه تعاملات فرهنگی در حوزه های درمانی وبهداشتی  بیان کرد: پرستار و ماما اگر در کار حرفه ای خود نیت خدایی داشته باشد، خیر کثیر را به دنبال خواهد داشت. اساتید و دانشجویان اگر به دنبال سعادت هستند بایستی به موازات رشد تخصصی و علمی خود، درکی از شناخت مباحث الهی نیز پیدا کنند. تاثیر گذاری فرهنگی به گونه ای است که اگر امروز آموزشی در راستای فرهنگ سلامت به دانشجویی داده شود اثر آن ممکن است سالها بعد و در نسل های بعد عیان شود و این همان پیوست فرهنگی است که تآثیر آن سینه به سینه و نسل به نسل منتقل می شود.

 

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,مشارکت اجتماعی,معاونت دانشجویی فرهنگی
  • کد خبر : 257047
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی