• تاریخ انتشار : 1401/08/10 - 13:25
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 9
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تاکید بر گسترش همکاری دوجانبه در ابعاد آموزشی و پژوهشی در نشست مشترک مسئولان دانشگاه لاهور پاکستان و دانشکده پرستاری و مامایی

نشست مشترک رئیس و اعضای هیئت علمی دانشگاه لاهور پاکستان و مسئولان دانشکده پرستاری و مامایی سه شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۱ در سالن شورای یک برگزار شد.

گالری تصاویر
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی در ابتدای این جلسه که با حضور دکتر محمد اشرف رئیس دانشگاه لاهور و اعضای همراه دکتر زبیر احمد رئیس دپارتمان گوش و حلق و بینی ، دکتر سید اسدالله ارسلان رئیس دپارتمان توانبخشی، دکتر سرفراز مسیح دانشیار دپارتمان پرستاری و رئیس و معاونین و جمعی از اساتید دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد، دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی رئیس دانشکده ضمن خوش آمدگویی به رئیس و اعضای هیئت علمی دانشگاه لاهور و حاضرین در جلسه، ابراز امیدواری کرد که بتوان با فراهم کردن بسترهای لازم تبادل دانش و پژوهش میان این دو مجموعه را محقق ساخت.
وی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران را معتبرترین دانشکده پرستاری و مامایی کشور و رنک اول در بین ۲۰۶ دانشکده پرستاری کشور معرفی و بیان کرد دانشکده با H-Index بالا توانسته است در سطح پژوهش بهره وری و تاثیر گذاری علمی بالای خود را نشان دهد، وی همچنین با اشاره به ظرفیت های دانشکده در حوزه های آموزشی خواستار تمرکز بر همکاری‌ها وتهیه نقشه راه همکاری مشترک بین دو مجموعه شد.
رئیس دانشکده با اشاره به اشتراکات فرهنگی و باورهای مذهبی دو کشور، ابراز امیدواری کرد که این برنامه می تواند آغاز یک همکاری بی پایان در ارتقای فعالیت های علمی تحقیقاتی دوجانبه باشد.
در ادامه دکتر محمد اشرف رئیس دانشگاه لاهور نیز ضمن ابراز خرسندی در جمع اعضای دانشکده پرستاری و مامایی بیان کرد که طی تفاهنامه ای که امروز به امضای دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه لاهور پاکستان در حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه منعقد شد، امیدواریم بتوانیم از این رویداد در راستای تبادلات بین المللی علمی و پژوهشی و همکار های دو جانبه نهایت استفاده را کنیم. وی همچنین از رئیس دانشکده پرستاری و مامایی برای دیدار آتی از دانشگاه لاهور دعوت بعمل آورد.
دکتر آرپی مانوکیان معاون بین الملل دانشکده ضمن خوش آمد گویی به حاضرین ، برگزاری این نشست را فرصتی در راستای هم افزایی حوزه های پژوهشی و علمی دانست و بیان کرد دانشکده با وجود توانمندی ها و ظرفیت های موجود، آمادگی گسترش همکاری بین دو مجموعه را دارد.
وی در ادامه به معرفی دانشکده پرداخت و به تعداد دانشجویان اعضای هیات علمی، گرایش های رشته های پرستاری و مامایی و دانش آموختگان بین الملل نیز اشاره کرد و از مراکز و ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشکده نیز سخن گفت.
در این جلسه دکتر سرفراز مسیح توضیحاتی در خصوص برنامه های پرستاری دانشگاه لاهور شامل دو برنامه کارشناسی  Bachelor of Science in Nursing و Bachelor of Science in Nursing (POST RN) و یک برنامه ارشد پرستاری Master of    Science in Nursing ، نحوه ی اجرای برنامه های مذکور، آموزش بالینی و فعالیت های پژوهشی دانشکده را ارائه کرد.
در ادامه بحث و تبادل نظر در خصوص گسترش همکاری های دوجانبه در ابعاد آموزشی و پژوهشی در قالب برگزاری سمینار، پروژه های تحقیقاتی مشترک و امکان مشارکت دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه لاهور در برنامه دکتری پرستاری صورت گرفت. 
در پایان جلسه نیز از واحدهای مختلف دانشکده اعم از کتابخانه مرکز مهارتهای بالینی و مرکز آسکی بازدید میدانی بعمل آمد.

 

  • گروه خبری : حوزه ریاست ,معاونت بین الملل
  • کد خبر : 249827
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *