• تاریخ انتشار : 1402/02/12 - 14:15
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 31
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

دکتر فرشاد علامه: حق دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران برخورداری از آموزش برتر است

در هفته آموزش مرکز جدید آزمون الکترونیک دانشکده پرستاری و مامایی با حضور معاون آموزشی دانشگاه افتتاح شد.

گالری تصاویر

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی به مناسبت هفته آموزش نشست هیئت رئیسه و جمعی از اعضای هیات علمی دانشکده با حضور دکتر فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه، سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سالن شورای یک برگزار شد که دکتر علامه ضمن استماع گزارش عملکرد معاونت آموزشی دانشکده  و واحدهای ذیربط این معاونت، مرکز جدید آزمون الکترونیک دانشکده را افتتاح کرد.
در ابتدای این جلسه دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی رئیس دانشکده، ضمن خیر مقدم و تبریک روز استاد به حاضرین، حضور معاون آموزشی دانشگاه در هفته آموزش را در دانشکده مغتنم دانست و حمایت ها و تلاش های ایشان در راستای تسهیل و تسریع فرآیندهای آموزشی دانشکده برای ارتقای کیفیت سطح آموزش نظری و بالینی دانشجویان را قابل تقدیر دانست.
رئیس دانشکده با اشاره به بازدید روز گذشته تیم ارزیابی وزارت بهداشت از دانشکده پرستاری و مامایی در خصوص نسبت نامطلوب استاد به دانشجو در این دانشکده و همچنین تجهیزات غیر مصرفی مرکز مهارت های بالینی و آزمایشگاه دانشکده، خواستار حمایت معاونت آموزشی دانشگاه در این حوزه ها شد.
در ادامه دکتر فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه ضمن گرامیداشت هفته روز استاد و هفته آموزش، این روز را به همه اساتید دانشکده تبریک گفت و بر اهتمام ورزیدن اساتید در راستای کسب شایستگی بیشتر برای تربیت فراگیران در مهارت های حرفه ای و تخصصی تاکید کرد و گفت: این حق دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران است که بعد از فارغ التحصیلی افراد شاخص و متخصص در عرصه های علمی، اجرایی و حرفه‌ای خود باشند تا بتوانند در مسیر اعتلای ارائه خدمات مراقبتی به آحاد جامعه پیشرو باشند و همچنین باید برای دانشجویانی که به استانداردهای لازم در مهارت های حرفه ای خود دست نیافته‌اند بستری را فراهم کنیم تا بعد از فارغ التحصیلی بتوانند براحتی نقاط ضعف خود را مرتفع کنند و در ارتقا مداوم مهارت های خود بکوشند.
معاون آموزشی دانشگاه ضمن تایید کمبود اعضای هیئت علمی در رشته های پرستاری و مامایی، ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در حد توان خود ازنظر کمی و کیفی مسیر را برای جذب اعضای هیئت علمی این دانشکده تسریع و تسهیل کنیم.
دکتر علامه درباره  لزوم حمایت های مالی دانشگاه برای به روز رسانی تجهیزات مرکز مهارت بالینی دانشکده نیز ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با ساز و کارهای مشخص در تفاهم نامه سال جاری دانشکده برای ارتقا تجهیزات و بالطبع ارتقای سطح کیفیت آموزش دانشجویان مسیر را هموار سازیم .
دکتر علامه همچنین در راستای هم افزایی طرح های پژوهشی در آموزش و اجرایی شدن طرح ها و ایده‌های نوآورانه دانشجویی  به سمت محصول محور بودن، از ایجاد مرکز نوآوری در آموزش در آینده نزدیک سخن گفت و همچنین بر فراهم شدن بستر مناسب برای تولید محتوای الکترونیک با حفظ مالکیت مادی و معنوی اساتید و دانشکده، توضیحاتی را بیان کرد.
دکتر شهرزاد پاشایی پور معاون آموزشی دانشکده طی گزارشی فعالیت ها و عملکردهای این معاونت را به صورت اجمالی ارائه و به مهمترین فعالیت های اخیر این واحد اعم  از توسعه مرکز آزمون الکترونیک، به روز رسانی پایان نامه ها در سایت پژوهشیار، اجرایی کردن آیین نامه استاد همیار، جذب هیات علمی در نوزدهمین فراخوان، و تدوین شیوه نامه مدیریت دروس دکترا اشاره کرد و از تداوم جذب نیروی انسانی شایسته، توسعه نظام الکترونیک ارزشیابی اساتید و ارتقاء تجهیزات مرکزمهارت های بالینی تحت عنوان فعالیت های پیش روی این واحد نام برد.
دکتر زهرا عباسی مسئول مرکز مهارتهای بالینی دانشکده نیز گزارشی از فعالیت های این واحد ارائه داد و از ظرفیت بالای این مرکز در بالابردن سطح توانمندی حرفه‌ای و عملی دانشجویان سخن گفت و در ادامه نیز به نیازمندی این مرکز برای به روز رسانی تجهیزات اشاره کرد.
دکتر معصومه ایمانی پور مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده به فعالیت هایی در زمینه توسعه روش های تدریس، برنامه ریزی آموزشی، پژوهش در آموزش، فعالیت های توسعه آموزش دانشجویی اشاره کرد ودر خصوص مهمترین فعالیت های آتی  و در حال انجام این دفتر نیز توضیحاتی را ارائه داد.
در پایان این نشست با حضور دکتر علامه و هیئت رئیسه و جمعی از مسئولان واحدهای دانشکده مرکز جدید آزمون الکترونیک دانشکده افتتاح شد و از فضا و تجهیزات و امکانات این مرکز بازدید بعمل آمد .
ضمنا در حاشیه این بازدید دکتر علامه بهمراه مسئولان دانشکده از دفترتوسعه آموزش دانشجویی مرکز توسعه آموزش دانشکده بازدید کرد.

  • گروه خبری : حوزه ریاست ,معاونت آموزشی
  • کد خبر : 248435
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *