• تاریخ انتشار : 1400/12/24 - 09:13
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 2
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

تاکید معاون بین الملل دانشگاه بر اخلاق مداری ، وظیفه محوری و مسئولیت پذیری در پیشبرد امور در مراسم تودیع و معارفه معاون بین الملل دانشکده پرستاری و مامایی

آیین تقدیر از خدمات ارزنده دکتر خاطر سیلانی معاون بین الملل سابق دانشکده و معرفی دکتر آرپی مانوکیان به عنوان معاون بین الملل جدید دانشکده پرستاری و مامایی با حضور دکتر محمد حسین آیتی معاون بین الملل دانشگاه، سه شنبه ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۰ در سالن شورای یک دانشکده برگزار شد.

الری تصاویر
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی درابتدای این مراسم که با حضور دکتر محمد حسین آیتی  معاون حوزه بین الملل دانشگاه، رئیس و معاونین و مدیران گروه های آموزشی و رابطین گروه های آموزشی واحد بین الملل دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد، دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی رئیس دانشکده ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و عید بزرگ نیمه شعبان و خیر مقدم ویژه خدمت دکتر آیتی و دکتر حسینی معاون و مدیر پشتیبانی حوزه بین الملل دانشگاه، هدف از برگزاری این مراسم را علاوه بر تقدیر از خدمات ارزشمند چهار ساله دوران تصدی معاونت دکتر خاطره سیلانی، فرصتی برای تعاملات بیشتر در جهت پیشبرد اهداف سازمانی در حوزه بین الملل و ارائه راهکار برای پیشبرد امور در استقرار دانشگاه سبطین و مروری بر برنامه برنامه چهار ساله آتی دانشکده در حوزه بین الملل برشمرد.
دکتر نیکبخت نصرآبادی : با اشاره به پذیرش اولین دانشجویان بین الملل دانشگاه در یازدهمین روز از یازدهمین ماه سال ۲۰۱۱ توسط دانشکده پرستاری و مامایی بیان کرد: آغاز کار این واحد با تربیت سه دانشجو در مقطع دکترای تخصصی پرستاری کلید خورد، این در حالیست که دانش آموختگان بین الملل این دانشکده توانستند از افراد موثر و کلیدی در کشور خود باشند که این برای دانشکده پرستاری و مامایی افتخار بزرگی است که توانسته است از نظر کیفیت آموزشی دانشجویانی را تربیت کند که در خدمت رسانی به جامعه خود بتوانند به خوبی ایفای نقش کنند.
دکتر نیکبخت نصرآبادی ضمن اشاره به خدمات ارزنده دکتر آیتی در دانشگاه بیان کرد: نگاه دقیق، مثبت و حساس ایشان به دانشکده در راستای تحقق چشم انداز و اهداف دانشکده، باعث شده است که این واحد بطور سازنده در مسیر پیشبرد و ارتقا اهداف بین الملل دانشگاه حرکت کند که رهنمود های ایشان همواره قابل تقدیر است.
دکتر نیکبخت نصرآبادی ضمن اشاره  به بازدید دانشگاه سبطین عراق تاکید کرد: راه اندازی رشته مامایی می تواند فرصت مناسبی باشد در جهت نشر دانش حرفه ای فراتر از سطح ملی، لذا در همین راستا بررسی چالش ها و راهکارهای اجرایی شدن این فرآیند لازم است که باید با نگاه ویژه بررسی شود.
دکتر نیکبخت نصرآبادی با اشاره به خدمات ارزنده ی دکتر سیلانی در حوزه بین الملل گفت: فردی که امروز تکریم می شود کارنامه درخشان در سازمان دارد که موفقیت هایی که دانشکده در حوزه بین‌الملل کسب کرده است نقش دکتر سیلانی در کسب آن دستاوردها چشمگیر بوده است  و مسئولیت ها و اقدامات ایشان در این سال ها قابل تقدیر است و با ذکر محاسن و شخصیت خوب دکتر سیلانی وی را فردی با اخلاق، کارآمد، توانمند و متعهد به کار  برشمرد و مناعت طبع ایشان را مثال زدنی دانست.
وی در ادامه گفت: دکتر مانوکیان را سالهای متمادی است که می شناسم و خدا را شاکرم که با پشتکاری که از ایشان سراغ داریم شاهد تداوم و رشد و شکوفایی دانشکده در حوزه بین الملل خواهیم بود و در این مسیر از تجربیات و حسن تدبیر  دکتر سیلانی نیز استفاده خواهیم کرد.
دکتر محمد حسین آیتی معاون بین الملل دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از حضور چندین باره خود در جمع روسا و معاونین و مدیران دانشکده پرستاری و مامایی گفت: این مراسم تنها جهت تکریم نیست بلکه می‌خواهیم یک منش، یک سبک زندگی و یک الگو را ارج نهیم و سعی کنیم که این ویژگی ها را در زندگی و مسئولیت حرفه ای خود استفاده کنیم و ارتقا دهیم.
دکتر آیتی ضمن اشاره به مشخصه های افراد موفق در زندگی دنیوی به حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله اشاره کرد و گفت: "انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق" به راستی که من مبعوث شدم تا شرافت های اخلاقی را کامل و تمام کنم، در واقع این حدیث  اهمیت اخلاق مداری را نشان می دهد که اخلاق در راس امور قرار می گیرد و کسی که پیروی دین اسلام باشد و اخلاق خوبی نداشته باشد این مسئله قابل تناقض خواهد بود.
وی گفت: البته اخلاق خوب به تنهایی نمی‌تواند در پیشبرد اهداف سازمان یا جامعه کافی باشد، اخلاق خوب به همراه تخصص در مسئولیت حرفه ای است که  کامل می شود و با اشاره  به سخنان شهید دکتر چمران گفت: با اینکه مسئله اخلاق لازم و مهم است اما کسی که در حرفه خود تخصص نداشته باشد نسبت به مسئولیت پذیری نیز متعهد نمی باشد.
معاون بین الملل دانشگاه دکتر سیلانی را یک شخص اخلاق مدار ، وظیفه شناس و متعهد به مسئولیت حرفه‌ای خود برشمرد و گفت : با وجود تمام سختی ها و فشار کار و چالش های حرفه ای ایشان توانستند درعرصه تصدی معاونت به‌خوبی بدرخشند و با فداکاری و گذشتن از حق خود و خانواده شان برای دانشگاه، دانشجو و جامعه ی خود دلسوزانه گام های ارزشمندی را بردارند و انشاالله با حضور دکتر مانوکیان که فردی توانمند و شایسته در امور اجرایی هستند این مسئولیت محوله در مسیر پیشرفت و شکوفایی خود حرکت کند.
وی درباره ی وظیفه مدیران در دوره مسئولیت حرفه شان بیان کرد: در دوره مسئولیت، بیت المال مهمی که در اختیار مدیران است، فرآیندها و تجربیاتی است که در زمان فعالیت حرفه ای کسب کرده اند و با در اختیار گذاشتن راهنمایی های ارزشمندشان می توانند در اعتلای مسیر پیشرفت سازمان و رشد و پویایی آن  حرکت کنند .
در این مراسم دکتر آرپی مانوکیان معاون بین الملل دانشکده ضمن ابراز خرسندی از حضور دکتر آیتی در دانشکده از زحمات دکتر سیلانی در دوران تصدی معاونت علیرغم چالش‌های فراوان پیشرو در اجرایی شدن برنامه های حوزه بین الملل تشکر کرد و گفت: در مدت این ۴ سال شاهد خدمات دلسوزانه و خالصانه ایشان برای پیشبرد اهداف دانشکده بودم که در حمایت‌ و همراهی مشتاقانه در هر زمینه‌ای برای خدمت رسانی به دانشجو و دانشکده پیشگام بوده است که این روحیه متعهدانه و وقت گذاری در کار و پشتکار در امور ایشان قابل تقدیر است.
در ادامه دکتر مانوکیان برنامه عملیاتی چهارساله حوزه بین‌الملل دانشکده را ارائه داد و خواستار نقد و بررسی و انجام اصلاحیات لازم شد.
دکتر خاطره سیلانی نیز ضمن قدردانی از برگزاری این مراسم و تشکر از حمایت های معاون دانشگاه و رئیس دانشکده گفت: در این فرصت ۴ ساله، پیشرفت در اهداف حوزه بین الملل مرهون تلاش جمعی خانواده دانشکده پرستاری و مامایی است بدون همراهی و حمایت های اساتید، همکاران مطمئناً گام های ارزشمندی در راستای توانمند سازی حوزه بین الملل برداشته نمی شد و پیشبرد سیاست ها و فعالیت های این واحد محقق نمی گردید.
دکتر سیلانی با اذعان به اینکه در این مدت فعالیت از آموزه های انسانی، اخلاقی و علمی مدیران و همکاران گرامی بهره های فراوان را برده‌اند گفت:  از حمایت های همه جانبه دکتر آیتی و حوزه بین الملل دانشگاه، دکتر نیکبخت نصرآبادی و تمام معاونین، مدیران گروه و همکاران دانشکده تشکر میکنم و برای اهداف دانشکده کماکان از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.
در حاشیه این مراسم مدیران گروه های آموزشی دانشکده ضمن قدردانی از زحمات دکتر سیلانی و آرزوی موفقیت برای دکتر مانوکیان ، دیدگاه ها و نظرات خود را در خصوص فعالیت در دانشگاه سبطین بیان کردند.

  • گروه خبری : حوزه ریاست ,معاونت بین الملل
  • کد خبر : 252913
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی