• تاریخ انتشار : 1402/01/30 - 09:13
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 32
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری ضیافت افطاری همراه با تشکیل حلقه های مباحثه دانشجویی در دانشکده پرستاری و مامایی

دکتر حسین قناعتی: برای موفق شدن در مسیر حرفه ای و زندگی خود باید دایما در حال یادگیری باشیم.

گالری تصاویر
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، مراسم افطاری دورهمی دانشجویان دانشکده به همت معاونت فرهنگی دانشجویی، دفتر نهاد رهبری و تشکل های دانشجویی دانشکده 29 فروردین ماه 1402 مصادف با روز بیست وهفتم ماه مبارک رمضان  با حضور هئیت رئیسه، استادان و دانشجویان دانشکده برگزار شد، رئیس و معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه و تعدادی از مدیران این حوزه نیز مهمانان این ضیافت بودند.
دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه با بیان اینکه جهان دائما در حال تغییر است گفت: آینده بر حسب زمان، نیازها و اولویت ها تغییر می کند و این ماییم که نباید خود را در بند دانسته های خود محبوس کنیم بلکه باید با نگرشی آینده نگرانه برنامه ریزی کرد و با نظاره گری دقیق و شناخت درست در مسیر پیشرفت حرکت کرد.
رئیس دانشگاه با تاکید بر اینکه آموزش ها باید مبتنی بر علم نافع باشد گفت:  با ید برای دستیابی به موفقیت های بیش از بیش، به سمت حل مسئله و فراگیری علم نافع حرکت کنیم، با علم نافع است که  می توان با تحقیق، یک مشکل را از جامعه و نظام مراقبت کم کرد و با حضور خود، اتفاق خوبی را برای جامعه رقم زد.
رئیس دانشگاه ضمن اشاره به مهم ترین ارکان موفقیت در زندگی اظهار داشت: برای موفق شدن در مسیر حرفه‌ای و زندگی خود باید مایل به یادگیری باشیم و با برنامه ریزی مدون و بلندمدت بتوانیم در مسیر پیشرفت و ارتقا توانمندی های علمی و حرفه ای  خود حرکت کنیم،  برای دستیابی به موفقیت تلاش کنیم و در برابر موانع رسیدن به آن استوار و مستحکم باشیم.
دکتر قناعتی در تکمیل این بخش از سخنانش گفت:  اعتماد به نفس، تواضع، وفاداری،درایت و ذکاوت از ارکان مهم رسیدن به موفقیت در امور زندگی و حرفه ای انسان است، در عین حال که باید به مسائل و چالش ها مثبت نگر باشیم اما با نگاه تیزبینانه و با هوشمندی باید با آنان مواجه شد و از انتقادات سازنده استقبال کرد زیرا آدمی در معرض سختی ها، فشارها و موانع پیشرفت می کند، پس باید این سختی ها را فرصتی برای رشد و شکوفایی و حرکت رو به جلو بدانیم.
دکتر قناعتی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره جبر و اختیار انسان گفت: خداوند قدرت اراده و اختیار را به ما عطا کرده و از ماخواسته که با استفاده از آن برای زندگی خود برنامه ریزی کنیم و در مسیر رشد و تعالی پیش رویم، زندگی انسان ها قابل احصا و حدس است و می توان مسیر زندگی خود را بر اساس اختیار انتخاب و ادامه داد.
در ادامه این مراسم دکتر فاطمه حاجی بابایی معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده ضمن خیرمقدم و قبولی طاعات و عبادات در این ماه مبارک، بیان کرد: سنت حسنه ضیافت افطاری از سال های قبل در دانشکده برپا بوده که در سال های اخیر به دلیل پاندمی کرونا این مراسم برگزار نشد، خوشبختانه با مساعد شدن شرایط، از سال گذشته برگزاری این دورهمی افطاری مجدد از سر گرفته شده است.
وی در ادامه ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم گفت: این دورهمی حاصل یک کار تیمی است و خدا را شاکریم که امسال هم به همت تشکل های دانشجویی به ویژه بسیج و شورای صنفی و همیاری و حمایت مسئولان دانشکده نهاد مقام معظم رهبری و خیرین محترم این مراسم برگزار شد، این دورهمی با ایجاد یک بستر مناسب برای برقراری یک تعامل موثر صمیمی و دوستانه بین اساتید و دانشجویان برپا شده است تا با تشکیل حلقه های مباحثه، دانشجویان بتوانند سوالات و دغدغه های خود را با اساتید در میان بگذارند و از راهنمایی های اساتید در هر حوزه بهره ببرند.
به رسم سنوات گذشته این دورهمی، دانشجویان در 4 حلقه مباحثه با عناوین سبک زندگی دانشجویی، آینده شغلی در پرستاری، آینده شغلی در مامایی و ازدواج و امید به آینده شرکت کردند که استادان هر حلقه با راهنمایی خود هدایت مباحث را برعهده داشتند.
در حاشیه این مراسم از زوج های جوان دانشجویی که در یکسال اخیر ازدواج کرده بودند با حضور رئیس دانشگاه و مسئولان دانشکده با اهدا لوح یادبود و هدایایی تجلیل شد.
با اقامه نماز جماعت به امامت حجت الاسلام شیرعلی پور رابط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده و برپایی سفره خودمانی ضیافت افطاری، این مراسم پایان یافت.

  • گروه خبری : حوزه ریاست ,معاونت دانشجویی فرهنگی
  • کد خبر : 248484
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *