چهارشنبه 27 تیر 1403
لوگو

دانشکده پرستاری و مامایی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

  • تاریخ انتشار : 1402/06/11 - 00:34
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 221
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کارگاه زایمان فیزیولوژیک ویژه دانشجویان کارشناسی مامایی

کارگاه زایمان فیزیولوژیک ویژه دانشجویان کارشناسی مامایی به مدت 5 روز از تاریخ 24 تا 28 تیرماه 1402 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، کارگاه زایمان فیزیولوژیک ویژه دانشجویان کارشناسی مامایی به مدت 5 روز از تاریخ 24 لغایت 28 تیرماه  با حضور4  عضو هیئت علمی گروه مامایی و سلامت باروری در سالن شورای 2 دانشکده برگزار شد، در اولین روز کارگاه فاطمه رحیمی کیان عضو هیئت علمی گروه مامایی و سلامت باروری اهداف کارگاه و کلیاتی در زمینه تجربه مادری و تولد را ارائه داد و سپس دکتر مریم مریدی مباحث "مکانیسم درد، فلسفه و اهداف زایمان فیزیولوژیک و معرفی انواع روش های کنترل و کاهش درد" و دکتر معصومه نمازی، "انجام تمرینات ورزشی در بارداری و زایمان با تأکید بر روش های آرام سازی  و تنفسی" را تدریس کردند.
در روز دوم کارگاه رحیمی کیان به موضوع "ضرورت خوشایند سازی زایمان، هورمون شناسی و نورو اندوکرینولوژی زایمان" پرداخت و در ادامه مبحث " ماساژ در بارداری و زایمان و مراقبت های مامایی در مرحله اوّل لیبر " به صورت تئوری و عملی توسط دکتر مریدی آموزش داده شد.
در سومین روز کارگاه، رحیمی کیان مباحث مطرح شده در روز های قبل را مرور کرد و سپس "مراقبت های مامایی در مرحله دوم لیبر با تأکید بر روش های آرام سازی و تنفسی" و " طب فشاری در بارداری و زایمان" به ترتیب توسط دکتر نمازی و دکتر صمدی به صورت تئوری و عملی تدریس شد.
در روز چهارم رحیمی کیان در زمینه "بررسی گام به گام زایمان فیزیولوژیک" و " اختلالات و اصلاح وضعیت و حرکات بدن در بارداری،  لیبر و زایمان " را آموزش داد و در ادامه دکتر مریدی به موضوع مراقبت های مرحله اول لیبر با تاکید بر رویکردهای خوشایندسازی زایمان پرداخت.
در آخرین روز کارگاه رحیمی کیان مباحث مطرح شده در روزهای قبل را مرور و سپس دکتر صمدی مباحث" مراقبت های مامایی در مرحله سوّم لیبر" ، " تمرینات بدنی و توانبخشی پس از زایمان" و " معرفی و آشنایی با مرکز زایمانی نوگل" را تدریس کرد.
لازم به ذکر است دبیر علمی کارگاه را فاطمه رحیمی کیان و دبیر اجرایی را دکتر مریم مریدی برعهده داشتند، همچنین در جلسه اول کارگاه، دانشجویان به چهار گروه تقسیم شدند و به تمرین پرداختند و در روز آخر نیز دانشجویان در آزمون کتبی شرکت  کردند

  • گروه خبری : آموزش مامایی و سلامت باروری
  • کد خبر : 245436
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *