• تاریخ انتشار : 1399/08/17 - 13:33
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1
  • زمان مطالعه : 10 دقیقه

معاونت آموزشی دانشکده برگزار کرد/ اولین جلسه از برنامه چهار روزه استقبال از نودانشجویان

اولین جلسه از برنامه چهار روزه استقبال آنلاین از نو دانشجویان عصر روز شنبه ۱۷ ابان ماه در محیط اسکای روم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی، دکتر هومن شهسواری،‌ معاون آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی با تبریک مجدد ورود دانشجویان به دانشکده پرستاری و مامایی تهران از ساختار متفاوت دانشگاه با محیط دبیرستان صحبت کرد و گفت: شما در دبیرستان درس می خواندید برای قبولی در کنکور و اما در دانشگاه درس می خوانید تا یک فرد حرفه ای شوید. اینجا درس خواندن هدفمند و برای رسیدن به یک تخصص است و این مسئله این دوره را هم سخت و هم شیرین می کند.
وی در ادامه از برگزاری برنامه های معاونت آموزشی در چهار روز متوالی خبر داد و گفت: همکاران حوزه آموزش برنامه خاصی را برای شما در نظر گرفتند تا با همکاران حوزه‌ آموزشی و مجموعه امکاناتی که در این حوزه وجود دارد آشنا شوید.
دکتر شهسواری همینطور با اشاره به وجود مرکز مهارت های بالینی به صورت یک بیمارستان شبیه سازی شده برای مقدمات آموزش بالینی، کارکردن با بیمار و انجام اقدامات مهارتی و کارهای یدی؛ از آغاز آموزش دانشجویان در مرکز مهارت های بالینی خبر داد.
مرکز آسکی برای آزمون های عملی، دفتر ارتقای آموزشی بالینی، دفتر برنامه ریزی، دفتر پایش و ارزشیابی و دفتر آموزش مداوم نیز از دیگر واحدهایی بودند که معاون آموزشی از آنها نام برد.
معاون آموزشی دانشکده همچنین در ادامه از برگزاری کلاس ها به صورت مجازی از هفته آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد که ترم تحصیلی ترمی اثربخش و شاد باشد. 
 
تلاش کردیم کمترین آسیب به آموزش دانشجویان برسد
دکتر سریه پورتقی، سرپرست امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده نیز ضمن تبریک قبولی دانشجویان  در دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان برترین دانشگاه علوم پزشکی کشور؛ به معرفی سایت دانشکده پرداخت و آن را مرجع اطلاع رسانی تصمیمات آموزشی دانست و گفت: با توجه به این که شرایط پایداری برای تصمیم گیری در حوزه آموزش وجود ندارد و شرایط براساس تصمیمات و الزاماتی که ستاد ملی کرونا اعلام می کند تغییر می کند، لازم است که همواره سایت را چک کنید و هر تغییری اتفاق بیفتد حتما از سایت و کانال تلگرام (اینجا) دانشکده قابل دسترسی است.
دکتر پورتقی همچنین در توضیح تغییراتی که در ارتباط با آموزش روی داده است گفت: با توجه به شرایطی که پیش آمده، مدیران دانشکده تمام تلاششان این بود تا برنامه ریزی داشته باشند که کمترین آسیب به آموزش دانشجویان برسد بنابراین تصمیم گیری شد تا فعلا دانشجویان سال اول و دوم واحدهای بالینی نداشته باشند و بیمارستان نروند و در سال های سوم و چهارم برای آموزش به بیمارستان بروند. بنابراین در دو سال اول تحصیل تمام واحدهای تئوری ارائه می شود.
وی افزود: دروس تئوری نیز در بستر سامانه نوید، اسکای روم و ادوبی کانکتد و به صورت آموزش مجازی پیش خواهد رفت تا وقفه ای در آموزش شما ایجاد نشود.
وی در ادامه از رشته ها و گروه های آموزشی دانشکده نام برد و گفت: ما دو رشته پرستاری و مامایی و ۶ گروه آموزشی پرستاری داخلی و جراحی، بهداشت جامعه و سالمندی، پرستاری کودکان و NICU، پرستاری ویژه و مدیریت پرستاری، روان پرستاری، بهداشت مادر و کودک و بهداشت باروری،‌بارداری و زایمان داریم که شما در این چهارسال تحصیل با توجه به واحدهایی که می گذرانید با این گروه ها تعامل خواهید داشت.
وی از دانشجویان خواست تا با مطالعه مشخصات کلی و سرفصل دروس و ‌آرایش دروس از برنامه آموزشی چهارساله شان مطلع شوند.
سرپرست امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی همچنین آقای رشدی زاد را برای راهنمایی و انجام امور آموزشی مربوط به دانشجویان پرستاری و خانم امیری برای دانشجویان مامایی معرفی کرد و از دفتر منتورینگ، دفتر توسعه آموزش و دفتر مشاوره تحصیلی به عنوان مجموعه های زیر نظر حوزه معاونت آموزشی نام برد.
 
دانشجویان؛ بازوهای مشورتی دانشکده
دکتر معصومه ایمانی پور، مسئول دفتر توسعه آموزش نیز پشت سر گذاشتن مشکلات و قبولی در بهترین دانشگاه کشور و در یکی از رشته های خوب و مفید وبا سطح علمی بالا را به دانشجویان نوورود تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که با بهبود شرایط دانشجویان جدید هم بتوانند از فضاهای دانشکده استفاده کنند.
مسئول دفتر توسعه آموزش گفت: دوران دانشجویی با دوران دانش آموزی کمی متفاوت است،‌ اساسا دانشجو باید به دنبال آموختن علم و مهارت باشد. در دوران دانشجویی باید علاوه بر توانمندی های علمی یک سری فرا توانمندی هم پیدا کنید. از شما خواهش می کنم که حتما در فعالیت های آموزش و فوق برنامه شرکت کنید و توانمندی هایتان را بروز دهید و تقویت کنید.
دکتر ایمانی پور دانشجویان را بازوهای مشورتی دانشکده دانست و گفت: مشتری اول علم آموزی دانشجویان هستند اگر شما به عنوان دانشجو ایده ها و دغدغه هایتان را مطرح نکنید ما نیازمندی ها و توانمندیهای شما را متوجه نخواهیم شد.
وی در ادامه به معرفی دفتر توسعه آموزش پرداخت و گفت: دفتر توسعه آموزش یکی از زیر مجموعه معاونت آموزشی است که یک بخش کارش به اساتید و یک بخشش به دانشجویان ارتباط دارد. ما یک کمیته دانشجویی داریم که خیلی هم زحمت کشیدند و روز سه شنبه در خدمت شما خواهند بود.
 
 
مسئول دفتر مشاوره تحصیلی: حرفه و تخصص تان را به عدالت به همه ارائّه دهید
دکتر معصومه ذاکری مقدم،‌ مسئول دفتر مشاوره تحصیلی نیز با تبریک قبولی به دانشجویان نوورود دانشکده در بهترین دانشکده پرستاری و مامایی کشور و در رشته های پرستاری و مامایی گفت: این رشته ها مراقبت را به مردم ارائه می دهد و جز رشته هایی هستند که خیر دنیا و عاقبت را دارند.
وی با اشاره به تفاوت مفهومی حرفه و شغل گفت: پرستاری و مامایی فقط یک شغل نیست؛ یک حرفه است. فراتر از شغل عادی است. شغل فعالیتی است که شما برای کسب منفعت مالی انجام می دهید و خدمتی را به مصرف کننده ارائه می کند. اما حرفه دسته ای از مشاغل را شامل می شود که خدمتی را ارائه می کند به دریافت کنندگان خدمت که آن خدمت اعلام عمومی می شود و نیازمند یک سری اطلاعات و دانش و مهارت تخصصی است.
وی افزود: در قبال امتیاز، تعهد و ارادتی که جامعه نسبت به ما دارد ما هم متعهد هستیم که منافع جامعه را سلامتی جامعه را به منافع خودمان تقدم بدهیم.
دکتر ذاکری مقدم با تاکید بر تعهد حرفه ای در پرستاری و مامایی اظهار داشت: باید بدانید به چه کسانی می خواهید ارائه خدمت کنید؟ طرف شما ماشین نیست شما مهندسی قبول نشدید که اگر اشتباه کنید یک دستگاه یا ماشین خراب شود؛ کسی از تخصص شما استفاده می کند که یک انسان است نه عدد است نه ماشین. شما مراقبت را به انسان ها ارائه می دهید و باید عاشق آدم ها باشید. این انسان، عزیز یک خانواده است؛ باید یک دیدگاه انسان دوستانه سطح بالایی را در ارائه خدمت داشته باشید و حرفه و تخصص تان را به عدالت به همه ارائّه دهید. شما باید به حرفه تان تعهد داشته باشید و در قبال مردم و مسئولیتی که بر دوش تان است مسئولیت پذیر باشید.
دکتر ذاکری مقدم همچنین بر حفظ احترام همکاران در تیم درمان تاکید کرد و گفت: ما یک تیم هستیم و بدون تیم نمی توانیم کارمان را پیش ببریم.
وی خطاب به دانشجویان گفت: تا زمانی که در این دنیا زندگی می کنید اطرافیان تان به شما اطمینان می کنند و از شما می پرسند؛ همیشه سعی کنید که یاد بگیرید و جدیدترین مهارت ها را یاد بگیرید. مسئولیت پذیر باشید؛ و در حیطه ای که بلد هستید اظهار نظر کنید. ‌به فکر حرفه تان و تعالی اش باشید. خدا را ناظر بر اعمال خودتان بدانید و رازدار باشید.
وی همچنین بر پوشش حرفه ای نیز تاکید کرد و گفت: از این بعد شما پرستار و ماما هستید و باید در شان حرفه تان لباس بپوشید و در شان حرفه تان رفتار کنید.
 
حفظ سلامتی دانشجویان اولویت ماست
دکتر سهیل رحیمی،‌ عضو گروه آموزشی روان پرستاری نیز با تبریک موفقیت به پذیرفته شدگان کنکور سراسری سال ۹۹ گفت: شما متفاوت از بقیه دانشجویان هستید؛ شما نشان دادید که انسان هایی خردمند با اراده و با تاب آوری بالا هستید.
وی افزود: ورود به عرصه تحصیلات دانشگاهی خودش یک موفقیت است چرا که نشان می دهد شما داوطلب و مشتاق پیشرفت هستید و این خودش عالی است و شما این تلاش را در دانشگاهی اجرا می کنید که برترین دانشگاه علوم پزشکی ایران است. عزم را جزم کنید برای کسب موفقیت بالاتر؛ شما تازه در اولین پلکان قرار دارید باید پلکان را به خوبی طی کنید و به تحصیلات عالی برسید. تا بتوانید برای جامعه و خودتان مثمر ثمر واقع شوید.
وی با اشاره به برگزاری مراسم خوشامدگویی به دانشجویان ورودی جدید به صورت مجازی گفت: هر ساله این حرف ها را رودررو داشتیم اما الان در فضای مجازی است همانطور که در تمام دانشگاه های دنیا دارد اینگونه برگزار می شود. یک انسان خردمند انسانی است که بتواند خودش را با شرایط سازگار کند. ما نباید ناراحت شویم که چرا اینگونه وارد دانشگاه شدیم. درک شرایط حاکم بر جهان و کشور عزیزمان می تواند برای ما تسلی بخش باشد. سابقه آموزش مجازی در جهان بوده است شاید ما کمتر از آن استفاده کردیم. مهم است که با درک آموزش مجازی بتوانم خودم را با این سیستم وفق دهم و بتوانم حداکثر استفاده را از این سیستم داشته باشم.
وی تاکید کرد: بر مفاهیم تسلط پیدا کنید؛ مهم نیست که این مفاهیم چطور ارائه می شوند. خوشبختانه دانشگاه توانسته است بستر مناسبی را برای آموزش مجازی مهیا کند. برای شما دیدارهای آنلاین با اساتید در نظر گرفتیم و سامانه های قوی آموزشی طراحی شده است و هر آنچه نیاز دارید برای شما مهیا شده است. آموزش مجازی را به عنوان یک فرصت ببینید. فرصتی که به شما زمان می دهد که از این زمان اضافه برای افزایش مهارت و دانش استفاده کرد.
این دکتری روانشناسی آموزش مجازی را بستری مناسب برای انجام مطالعه و تحقیق دانست و گفت: یادگیری مجازی با شیوه های متنوعی که در آن طراحی شده یک فرصت مناسب برای شماست و نباید دغدغه ای برایتان ایجاد کند. این زمان فرصت خوبی است که بتوانید سطح آگاهی هایتان را بالا ببرید و دانش تان را با دانشجویان دیگر در اقصی نقاط جهان به اشتراک بگذارید.
وی افزود: در کشورهای دیگر مثل استرالیا و کانادا ده ها سال است که آموزش مجازی اجرا می شود  و ما از تجارب آنها استفاده کردیم و تجارب بومی خودمان را هم به کار گرفتیم و باید همه به کمک هم در این راه قدم برداریم. گام ها را محکم و استوار بردارید و با توکل به خداوند متعال و همت بلندی که دارند پا بر این عرصه بگذارید.
دکتر رحیمی خطاب به والدین نگران دانشجویان گفت: برای ما حفظ سلامتی دانشجویان در اولویت است و هیچ چیزی بالاتر از این نیست و مجموعه ما تمام تلاشمان را کرده ایم تا با استفاده از انواع سیستم های شبیه سازی شده و استفاده از مرکز مهارت های بالینی بتوانیم آموزش مناسب را برای عزیزان مان مهیا کنیم تا زمانی که شرایط برای حضور دانشجویان در یک شرایط امن و ایمن مهیا شود. فرزندان شما فرزندان ما هستند و ما با تمام وجود مراقبت این عزیزان خواهیم بود
وی تصریح کرد: تمام تلاش دانشکده این است که از آموزش چیزی کم نشود و دانشجویان ما در یک فضای ایمن و از لحاظ روحی و روانی آسوده بتوانند به موفقیت و کسب دانش بپردازند.
در بخش پایانی برنامه سوالات و دغدغه های دانشجویان طرح و به آنها پاسخ داده شد. 

  • گروه خبری : مناسبت ها,معاونت آموزشی
  • کد خبر : 256113
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی