• تاریخ انتشار : 1400/07/21 - 13:30
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 2
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

دکتر نیکبخت نصرآبادی: دوران دانشجویی آغاز تجربه استقلال و تمرین مدیریت مشکلات است

مراسم خوشامدگویی و معارفه دانشجویان نو ورود سال تحصیلی 1400 -1401دانشکده پرستاری و مامایی، چهارشنبه ۲۱ مهرماه 1400 بصورت مجازی در فضای اسکای روم برگزار شد.

گالری تصاویر
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری مامایی، مراسم خوشامدگویی و معارفه دانشجویان نوورود پرستاری و مامایی روز چهارشنبه ۲۱ مهرماه  با حضور دکترعلیرضا نیکبخت نصر آبادی رییس دانشکده، دکتر حسن برکتی معاون دانشجویی فرهنگی و دکترهومن شهسواری معاون آموزشی دانشکده به صورت مجازی در محیط اسکای روم برگزار شد.

دوران دانشجویی آغاز تجربه استقلال و تمرین مدیریت مشکلات و نقطه عطفی در زندگی است.
دکتر نیکبخت نصرآبادی رئیس دانشکده، ضمن تبریک ایام ماه مبارک ربیع الاول و تبریک میلاد با سعادت پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، ورود دانشجویان را به برترین دانشگاه علوم پزشکی کشور و معتبرترین دانشکده پرستاری و مامایی  و پیوستن آنها را به جرگه مدافعان سلامت افتخاری ستودنی دانست.
وی افزود: امروز مردم دنیا و کشورمان پیش از هر زمان دیگری به خدمات شما نیاز دارند و باید قدردان این جایگاه و موقعیت خود باشید و سعی کنید پرستار و مامای با صلاحیت و با علم باشید و به مردم و جامعه خود خدمت کنید. 
وی در توصیه هایی به دانشجویان گفت:  اولا خدا را برای این نعمت و موهبت شکرگذار باشید و سال های حضور خود در دانشکده را قدر بدانید و از پدر و مادر خود خاضعانه تشکر کنید که امکانات تحصیل را برای شما فراهم کردند، در کسب دانش و مهارت عملی حرفه ای جدیت داشته باشید و خود را برای ورود به یک دنیای جدید و یک زندگی مطلوب در آینده آماده سازید، از ظرفیت‌های دانشکده به نحو مطلوب استفاده کنید و برای دستیابی به اهداف تان تلاش و پشتکار داشته باشید.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی در ادامه از اشتغال حدود ۱۴۰۰ دانشجو در13 گرایش و در سه مقطع کارشناسی،  کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در دو رشته پرستاری و مامایی خبر داد و به  امکان ادامه تحصیل دانشجویان تا مقطع دکترا در هر دو رشته مامایی و پرستاری در دانشکده اشاره کرد و گفت: باید از هم اکنون با یک برنامه ریزی مناسب و با هدف گذاری درست وارد این عرصه تحصیل شوید چرا که این دانشکده جای ایستایی نیست و باید اهداف بلند مدت داشته باشید و برای دست یافتن به اهداف تان از هیچ تلاشی دریغ نکنید.
دکتر نیکبخت نصر آبادی، همچنین از اشتغال به تحصیل حدود ۷۰ دانشجوی بین الملل از ۱۲ کشور دنیا در دانشکده گفت و حضور آنها را فرصتی برای ایجاد مراوده و ارتباط دوستانه با آنها و آشنا سازی آنها با فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی دانست.
رییس دانشکده در پایان صحبت هایشان تاکید کرد که دانشجویان هر روز وب سایت دانشکده را رصد کرده و با مدیریت دانشکده در ارتباط باشند و در کانال روابط عمومی دانشکده که بسیار پویا و فعال است عضو شوند.

علمی کامل است که با تهذیب و تزکیه همراه باشد
حجت‌الاسلام و المسلمین شیرعلی پور رابط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده، ضمن تبریک به دانشجویان نوورود بر اهمیت علم و دانش در قرآن و احادیث اشاره کرد و گفت:  امام صادق(ع) حدیث دقیق و ظریفی درباره علم دارد که می فرمایند:  جوانان مسلمان را دوست ندارم غیر از دو حالت ببینم، یا اینکه دانشمند باشند یا اینکه در جستجوی دانش باشند.
ایشان افزود : شما اکنون در عرصه متعلم بودن و کسب دانش هستید و باید برای رسیدن به مرتبه دانشمندی تلاش کنید اما آنچه که مهم است این است که علم کافی و وافی نیست بلکه علمی کامل است که با تهذیب و تزکیه همراه باشد و اگر در کنار علم آموزی تزکیه نباشد سودی ندارد.
رابط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشکده، به وظایف ،عملکردها و فعالیتهای نهاد رهبری در دانشکده اشاره کرد و گفت: در کتابچه آشنای دانشکده مفصلاً به تمام این موارد اشاره شده است و توصیه کرد این کتابچه برای آشنایی با جزئیات اهداف و آرمان‌های این نهاد مطالعه شود.
حجت‌الاسلام  شیرعلی پور، در کنار کسب علم در بالین ،عرصه و درمان ، در کانون‌های علمی و فرهنگی و تشکل ها در دانشکده حضور فعال و موثر داشته باشید و در مسیر دانشجویی پویا باشید و برای حرکت به سوی دانشمند شدن و عالمیت حرکت کنید.

آموزش همه چیز نیست  بلکه دانش درکنار تعهد معنا می‌یابد
دکتر شهسواری معاون آموزشی دانشکده، موفقیت ورود به جمع پر افتخار ترین دانشکده علوم پزشکی کشور را به دانشجویان و خانواده آنان تبریک گفت و با اشاره به اینکه این دوران تحصیل باید ادامه‌دار باشد بیان کرد: ادعا نمی کنیم که در تمام مراحل و فرآیندها بی نقص هستیم اما ادعا می‌کنیم که برای ارتقا و رشد دانشجویان در حد توان خود و امکانات دانشکده بستری را فراهم کنیم تا دانشجویان این دوران تحصیل را بدون استرس سپری نمایند و در این مسیر پیشرفت کنند.
دکتر شهسواری با اشاره به اینکه بخش آموزش‌ مفصل می باشد و مسائل زیادی را  پوشش می‌دهد برنامه جداگانه‌ای برای دانشجویان نو ورود در زمان مشخص شده ای برگزار خواهیم کرد که به طور اختصاصی به مسائل و مدیریت آموزشی پرداخته می شود.
معاون آموزشی دانشکده با اشاره به اینکه ترم اول آموزش به صورت مجازی خواهد بود گفت: آموزش های تئوری در حال حاضر به صورت مجازی خواهند بود و به محض فراهم شدن شرایط، آموزش به صورت حضوری برگزار می گردد که برای تکمیل واکسیناسیون دانشجویان تمهیدات لازم را فراهم خواهیم کرد که منعی برای حضور دانشجویان وجود نداشته باشد.
دکتر شهسواری با بیان اینکه آموزش همه چیز نیست بلکه در کنار دانش باید یک فرد متعهد و اخلاق مدار و حرفه ای بود گفت:  دانشجویان هر دو رشته مامایی و پرستاری سطح تئوری و بالینی دارند که واحد بالینی عملاً در عرصه های آموزشی غیر از محیط دانشکده برگزار می‌شود تا مهارت های لازم را برای ایجاد تعهد حرفه ای فراهم شود.
معاون آموزشی، با اشاره به شرایط بیماری در دوران پاندمی کرونا گفت : بیماری چیزی نیست که شما با آن مواجه نشوید، بلکه شما از این پس به عنوان یک پرستار یا ماما با این شرایط بسیار روبرو خواهید شد و باید از نظر ذهنی، عملی و علمی آمادگی لازم را برای مقابله با هر گونه بحران را داشته باشید، وی در ادامه درباره توسعه دانش و مهارت گفت: دیدگاه جامعه و اطرافیان درباره حرفه شما به گونه ای است که باید در کسب دانش و مهارت خود پویا باشید و در راه علم و سلامت پیشرو باشید.

دکتر برکتی معاون دانشجویی فرهنگی، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این برنامه، موفقیت دانشجویان در قبولی دانشگاه علوم پزشکی تهران که بعنوان سمبل  ونماد علمی کشور است  را تبریک گفت.
معاون دانشجویی فرهنگی با اشاره به پاندمی کرونا و شرایط ایجاد شده در آموزش، بیان کرد در ادوار گذشته مراسم معارفه به صورت حضوری و با برنامه های متفاوتی برگزار می شد و آشنایی دانشجویان با تشکل ها توسط غرفه های کانون های دانشجویی انجام می گرفت اما امسال به دلیل شرایط موجود ناچار به برگزاری این مراسم به صورت مجازی شدیم.
وی افزود : با عضویت در کانال همراه پرستاری و مامایی با شما همراه هستیم و پاسخگوی سوالات و ابهامات شما خواهیم بود .

درادامه جنیدی مقدم از مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه، با بیان اینکه مراقبت مهمترین رکن حرفه پرستاری و مامایی است و پرستاران بیشترین نقش مراقبت را در بالین ایفا می کنند که با بالا بردن سطح علمی خود و پیشرفت در مسیر تحصیل می توان در بالین خوش درخشید و این نقش را بخوبی عملی کرد.
وی افزود: تمام سعی و تلاش ما بر آن است که از ایجاد حس تنهایی دانشجویان به خاطر عدم حضوردر دانشکده بدلیل شرایط کنونی کرونا بکاهیم که در این راستا طرح هادی نیازهای شما در تمام ابعاد زندگی دانشجویی را به وسیله فعالیت در کانال همراه با هدف پاسخگویی به سوالات دانشجویان مرتفع می سازیم.

  • گروه خبری : معاونت آموزشی
  • کد خبر : 253891
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی