• تاریخ انتشار : 1401/01/24 - 11:57
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 5
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

برگزاری جلسه 159 شورای آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی

اولین جلسه شورای آموزشی در سال 1401، با حضور اعضای شورا 23 فرودین ماه در سالن شورای یک دانشکده برگزار شد.

گالری تصاویر
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، اولین جلسه شورای آموزشی در سال 1401، با حضور اعضای شورا 23 فرودین ماه در سالن شورای یک دانشکده برگزار شد. در ابتدای جلسه دکتر سریه پورتقی سرپرست امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده ضمن تبریک سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان از زحمات بسیار ارزشمند دکتر شهناز اسماعیلی در طول تصدی پست مسئول دفتر پایش و ارزشیابی قدردانی کرد  و از دکتر راضیه معصومی به دلیل قبول مسئولیت مدیریت این دفتر تشکر و برای ایشان آرزوی موفقیت در راستای رفع چالش های موجود در ارزشیابی های دانشکده بخصوص در دروس بالینی داشت.
دکتر علیرضا نیکبخت نصر آبادی رئیس دانشکده ضمن تسلیت وفات حضرت خدیجه (س)، به برنامه دورهمی دانشکده در ماه مبارک رمضان اشاره و از اساتید جهت حضور در این دورهمی دعوت کرد.
وی در ادامه ضمن اشاره به ضرورت حضور فیزیکی استادان در دانشکده و پایش دقیق آن بر لزوم رعایت دقیق این مسئله توسط استادان و کنترل آن توسط مدیران گروه های آموزشی در جهت حفظ نظم و انضباط آموزشی تأکید کرد و گفت: عدم توجه به این موضوع ممکن است تبعاتی همچون مشکل در ترفیع و ارتقاء و یا لغو شعاع به جای کارت زنی برای اساتید به همراه داشته باشد.
برنامه عملیاتی جدید دانشکده از موضوعات مطروحه دیگر بود که رئیس دانشکده تاکید داشت استادان و مدیران گروه های دانشکده  با مطالعه این برنامه که در وب سایت دانشکده بارگزاری شده است نظرات پیشنهادی خود را اعلام کنند.
دکتر نیکبخت نصرآبادی در خصوص لزوم ایجاد تغییرات در عقد قرار داد تمام وقت استادان توضیحاتی ارائه داد که طبق دستورالعمل این قرارداد در سال جاری به صورت یک ساله و با حکم جدید بسته خواهد شد و در این خصوص به بیان تغییراتی که قرار است در نحوه محاسبه تمام وقت با هدف مدیریت واحدهای تحت پوشش اساتید و حق التدریس دانشکده ایجاد شود پرداخت.
در این جلسه رئیس دانشکده، در ادامه به اهمیت توجه به مساله تشویق دانشجویان برای ماندن و ارائه خدمت در داخل کشور توسط استادان پرداخت و بطور جد استادان را از تشویق دانشجویان به مهاجرت به کشورهای دیگر در محیط های رسمی آموزشی منع کرد و بیان داشت که عدم رعایت این مساله قابل پیگیری است و لازم است حتما مورد توجه استادان قرار بگیرد.
وی همچنین ضمن تاکید بر رعایت پوشش حرفه ای (Dress code)  توسط دانشجویان در محیط دانشکده و بیمارستان تاکید کرد و گفت که طبق فرمت ارسالی معاونت دانشجویی و فرهنگی، موارد مغایر با آیین نامه پوشش حرفه ای به معاونت فرهنگی ارجاع شود.

در ادامه دکتر زهرا عباسی مسئول مرکز مهارت های بالینی دانشکده، در مورد مشکلات موجود در مرکز مهارت های بالینی از جمله کمبود فضای فیزیکی، مشکل اینترنت و مشکل حضور پرسنل در روزهای غیرکاری در دانشکده و ... اشاره کرد که مقرر شد این موارد با جزییات پیگیری و تا حد امکان مرتفع شوند.
وی ضمن اشاره بر لزوم حضور دانشجویان با روپوش سفید در محیط مرکز مهارت های بالینی بر اطلاع رسانی لازم در این خصوص به دانشجویان تاکید کرد.
در ادامه دکتر زهرا رود دهقان گزارشی را در خصوص روند راه اندازی رشته پرستاری و مامایی دانشگاه سبطین عراق ارائه داد.
وی ضمن ارائه گزارش تصویری از فضاهای دانشکده، محل اسکان اساتید، کلاس های آموزشی ، مرکز مهارت های بالین ، و بیمارستان به اقدامات پیش رو در این زمینه همچون آماده سازی استادان متناسب با آرایش دروس ، آماده سازی استادان برای حضور در عراق ، راه اندازی دانشکده پرستاری و مامایی،  رصد شرایط استادان و دانشجویان بعد از راه اندازی دانشکده و رفع مشکلات احتمالی برای تداوم کار تأکید کرد.
در ادامه مسایلی چون نحوه حضور اساتید ، دانش زبان انگلیسی  کارکنان بیمارستان و بیماران در عراق، لزوم آموزش زبان عربی به اساتید، فیلدهای بالینی در دسترس برای آموزش بالینی دانشجویان ، بدنه اجرایی مقیم جهت پایش اجرای برنامه و مدیریت امور کلاس ها، نحوه بلوک بندی دروس کوریکولوم و حضور اساتید جهت پوشش واحدهای در نظر گرفته شده مطرح شد، همچنین مقرر شد که مسایل و ابهامات موجود در این زمینه در جلسه ای با حضور دکتر شریعتی قائم‌مقام رئیس دانشگاه سبطین و دکتر شفیعی معاون علمی این دانشگاه مطرح و مورد تبادل نظر قرار گیرد.
در پایان در خصوص چگونگی روند آموزش دانشجویان در گروه و چالش های موجود توسط مدیران محترم گروه توضیحات لازم ارائه شد و با توجه به حضوری بودن کامل برنامه های آموزشی دانشکده بر لزوم برگزاری کلاس ها طبق برنامه اعلام شده توسط دفتر برنامه ریزی و گزارش هرگونه تغییر برنامه به این دفتر تاکید شد.

  • گروه خبری : معاونت آموزشی
  • کد خبر : 252860
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی