دکتر شهرزاد غیاثوندیان موفق به کسب عنوان فرآیند برتر در جشنواره شهید مطهری شد

گالری تصاویر
ششمين جشنواره دانشگاهي شهيد مطهري به منظور شناسايي و انتخاب فرآيندهاي برتر آموزشي و تجليل و قدرداني از استادان نخبه، شنبه 14 ارديبهشت 92 با حضور دكتر منصوري رييس دانشگاه، مسئولان و اساتيد ممتاز دانشگاه در سالن اجلاس برگزار و از 10 فرآيند آموزشي برتر تقدير شد.
در اين مراسم دكتر منصوري، رييس دانشگاه ضمن تبريك ولادت حضرت فاطمه (س) روز كارگر و معلم گفت: در مكتب اسلام جايگاه رفيعي براي تعليم و تعلم قرار داده شده به نحوي كه خداوند در نخستين كلام پس از بعثت پيامبر از او خواست تا بخواند و در واقع خداوند خود را در جايگاه معلم قرار داده است.
وي با اشاره به بهبود و تكامل شيوه آموزشي در دانشگاه طي سالهاي متمادي خاطر نشان كرد: هر ساله تلاش مي شود تا شيوه آموزشي در دانشگاه بهبود يابد و اكنون نمي توان با روشهاي قديمي به آموزش و تعليم پرداخت خصوصا مسئله تكنولوژي مي تواند نقش موثري در توسعه آموزش ايفا نمايد.
در ادامه دكتر عظيم ميرزازاده، رييس مركز توسعه مطالعات EDC با ارائه گزارشي از نحوه داوري فرآيندها گفت: پس از اعلام فراخوان جشنواره از نيمه دوم سال 91 در مجموع 70 فرآيند آموزشي به دبيرخانه جشنواره رسيد كه در بررسي هاي اوليه 54 فرآيند انتخاب و در اختيار داوران قرار گرفت.
وي از انتخاب 21 فرآيند و ارسال آنها به جشنواره كشوري شهيد مطهري خبر داد و افزود: از 21 فرآيند آموزشي مطلوب، 10 فرآيند برتر در جشنواره دانشگاهي شهيد مطهري انتخاب شد كه 2 تاي آن منتخب جشنواره كشوري نيز هستند.
دكتر ميرزازاده، در ادامه به مهم ترين برنامه هاي مركز توسعه مطالعات اشاره كرد و اظهار داشت: تقويت توانمند سازي اعضاي هيات علمي، تسريع و روان سازي فعاليت هاي پژوهشي، گسترش فعاليت هاي دانشجويي و افزايش تعاملات با دفاتر توسعه در دانشكده ها و بيمارستانها از جمله مهم ترين برنامه هاي اين مركز محسوب مي شود.
در پايان دكتر مسلم بهادري، رييس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه، ضمن ابراز خرسندي از روند رو به رشد دانشگاه گفت: بيش از 60 سال است كه در دانشگاه خدمتگزاري مي كنم و موجب افتخار است كه هر روز شاهد رشد و اعتلا و بروز تحولات جديد در آن هستم.
وي با بيان اينكه علي رغم شرايط كشوري، دانشگاه علوم پزشكي تهران همانند گذشته حركتي رو به جلو داشته افزود: چندي پيش مقاله اي در مجله Science خواندم كه به بررسي وضعيت دانشگاه و پيشرفت هاي آن علي رغم شرايط تحريم در كشور پرداخته بود و خوشحالم كه چهره هاي جوان اين دانشگاه را منزل خود مي دانند و در جهت اعتلاي آن كوشش مي كنند.
عنوان فرآيند حيطه
طراحي و استقرار اولين سامانه راند مجازي دانشگاه (سرمد) |
روش ها و تكنيكهاي آموزشي |
طراحي و راه اندازي مركز آموزش مهارت هاي فرمولاسيون و ساخت داروهاي تركيبي براي دانشجويان داروسازي دانشگاه علوم پزشكي تهران |
روش ها و تكنيكهاي آموزشي |
طراحي، اجرا و اثر بخشي الگوي نوين آموزشي مبتني بر مدل ادغام يافته آموزش مارپيچي (Spiral Education)ومراحل تغيير(Stages of changes) در ارتقاي “مهارت هاي پژوهش در آموزش دانشجويان پزشكي سال اول در گروه MERGE |
سنجش، ارزشيابي و اثربخشي آموزشي |
حد نصاب ديسيپليني در بلوك هاي ادغام يافته دوره علوم پايه پزشكي: راهكاري براي جلوگيري از حذف سيستماتيك دروس توسط دانشجويان |
سنجش، ارزشيابي و اثربخشي آموزشي |
فرايند توانمند سازي دانشجويان كارشناسي پرستاري براي ورود به كارورزي در عرصه: بكارگيري برنامه بازآموزي مهارتهاي باليني پايه پيش عرصه جهت ارتقاء مهارت و خودكارآمدي باليني و كاهش اضطراب دانشجويان |
تدوين و بازنگري برنامههاي آموزشي |
برگزاري كارگاه هاي "دستيار در نقش معلم" جهت دستياران سال اول گروههاي ماژور بيمارستان امام(ره) و بررسي اثرات آن در توانمندي دستياران از طريق خود ارزيابي و نظر خواهي از فراگيران |
تدوين و بازنگري برنامههاي آموزشي |
طراحي نرم افزار و به كار گيري آن براي انجام امتحانات آنلاين ايستگاهي در بيمارستان سينا جهت دستياران تخصصي رشته هاي مختلف )Computer Based Test( |
محصولات آموزشي |
طراحي نرم افزار الگوي آموزش الكترونيك نظري و عملي تكنولوژي تصويربرداري پزشكي با تشديد مغناطيس هسته اي ( MRI) به زبان فارسي در كشور |
محصولات آموزشي |
راه اندازي و اجراي كارگاه آموزشي ماهيانه استادان راهنماي دانشكده پزشكي |
مشاوره و راهنمايي |
طراحي و اجراي برنامه فرهنگي- آموزشي هفتروزۀ بازگشايي دانشكده پزشكي- مهرماه 1391 |
فعاليت هاي فرهنگي و امور تربيتي اجتماعي |