در نشستي كه امروز هفتم آذر ماه با حضور هيئت رئيسه، مديران گروه هاي آموزشي و مسئولين واحدها به منظور اختتاميه ارزيابي مميزان شركت توف نورد از دانشكده پرستاري و مامايي تشكيل شد؛ دكتر چراغي ضمن تشكر از مميزان و همكاراني كه در پياده سازي ايزو در دانشكده نقش داشته اند، گفت: تمام كارهايي كه انجام مي دهيم؛ تعالي سازماني و نظام آراستگي، به اين خاطر است كه بهتر شويم.
دكتر شاكري، سر مميز شركت توف نورد ضمن تشكر از همكاري دانشكده در اجراي مميزي؛ در خصوص نتايج مميزي گفت: دو نكته در اينجا مشاهده شد كه قابل تامل است. يكي بحث تعهد و مسئوليت مديريت ارشد دانشكده در راهبري و استقرار آن در سيستم، و ديگري علاقه مندي و مشاركت كاركنان. اين موارد به عنوان دو نقطه مثبت در ارزيابي ما ثبت خواهد شد.
دكتر شعباني گفت: در غالب مواقع احساس كردم برخي از افراد آن سمتي كه برايشان تعريف شده است، خيلي كم است. اميدوارم محيط لازم براي بالندگي اين همكاران فراهم شود. شعباني از دكتر سيد فاطمي، دكتر جولائي، دكتر بهبودي، مهندس درویش و عطري به عنوان افرادي با قابليت هاي خاص و قابل توجه ياد كرد.
او ادامه داد: بين آن چيزي كه سيستم مديريت كيفيت مي خواهد و آن چيزي كه در مجموعه انجام مي شود، شكاف وجود دارد. جا دارد كه سيستم ارتقاء پيدا كند. اميدواريم كه اين تفكر سيستمي ايجاد شود و پايش فرايندها جدي تر صورت گيرد.
دكتر شاكري در توضيح نقاط قابل بهبود سازمان گفت: در برخي از موارد ما فاقد دستور العمل براي كارها هستيم. در سيستم بايد همه چيز مكتوب و مستند باشد. بايد دستور العمل با شاخص هاي مشخص و منطبق باشد تا براساس آن انتخاب صورت گيرد.
شاكري در ادامه گفت: سيستم مديريت كيفيت چند ابراز در اختيار ما مي گذارد كه اگر به فعاليت هاي روزمره ما لينك نشود، استفاده اي نخواهند داشت. سیستم نیازمند این است که بهبود بیشتری در سوابق داشته باشد. بايد علت وقوع خدمات نامنطبق ريشه يابي شود. در طول انجام فرايند ممكن است كه ما اين خدمت نامنطبق را از بين ببريم، اما اين به اين معنا نيست كه سابقه اش بايد پاك شود و چيزي از آن باقي نماند. اين سوابق بايد وجود داشته باشد تا به عنوان راهنما مورد استفاده قرار بگيرد. ما عدد كلي رضايت سنجي ها را نداريم، اين عدد بايد مشخص شود تا معيار سنجش قرار گيرد.
او اظهار داشت: خدمتي كه در كل از دانشكده خارج مي شود، خروجي خوبي است و در اين ارزيابي عدم انطباقي ثبت نشده است. مواردي هم كه ذكر شد، در واقع نقاط بهبودي هستند كه اگر حل نشوند مي توانند به عدم انطباق هاي بزرگي منجر شوند.
شاكري از قبولي دانشكده پرستاري و مامايي در ايزو و نظام آراستگي خبر داد: همين جا اعلام مي كنيم كه ايزو و نظام آراستگي مورد تائيد شركت است و اين موفقيت را به شما تبريك مي گويم. از همين امروز مي توانيد اعلام كنيد كه گواهي نامه ايزو و نظام آراستگي را دريافت كرده ايد.
او در ضمن خاطر نشان كرد:مميزان ما 11 ماه ديگر براي بررسي نقاط بهبود در دانشكده حاضر خواهند شد و اميدواريم كه موارد قابل بهبود حل شده باشد.
دانشكده پرستاري و مامايي موفق به كسب گواهي نامه ايزو 9001:2008 و نظام آراستگي شد