شرح وظایف معاونت بین الملل دانشکده پرستاری و مامایی
بر اساس راهبرد های آموزشی و پژوهشی نقشه علمی دانشگاه
و معیار های رتبه بندی  TUMS Ranking

 



 

شرح وظایف

 

تسهیل در شکل گیری و تشکیل شورای معاونت بين الملل دانشکده

تعیین و ابلاغ خط مشي ها و سياستگذاري تصويب شده و پيگيري جهت اجراي آن

تهيه دستور العمل هاي اجرايي

طراحي سيستم اطلاعاتيStrategic Information System (SIS)در مورد ذينفع هاي اصلي و انعكاس اطلاعات در پايگاه اطلاعاتي دانشکده (Home Page)

برنامه ریزی جهت توانمندسازی اعضاي هيئت علمي و دانشجويان در راستای توسعه ارتباطات بين المللي از طريق:

 

الف) برقراری تفاهم نامه

ب) داشتن پروژه هاي مشترك تحقيقاتي

ج) تبادل استاد و دانشجو

د) بازديدها و برگزاري برنامه هاي مختلف علمي ( کارگاه انتشار کتاب بین المللی ، شرکت در جشنواره های خارجی و...)

ه) جذب دانشجویان غیر ایرانی

 

 

  • نظارت بر حسن اجراي برنامه هاي علمي بين المللي در دانشکده و تلاش در معرفي توانمنديهاي آن
  • ارائه نتايج و تجربيات حاصل از فرصتهاي مطالعاتي، كنگره ها و بازديدهاي خارج كشور توسط افراد در قالب كارگاه، سمينار یا درج در روزنامه و سايتهاي مربوطه
  • نظارت بر كيفيت فرصتهاي مطالعاتي، بورس های كوتاه و بلند مدت، سمينارها و كارگاههاي بين المللي به منظور ارزشیابی نتایج، مقایسه دستاوردها و شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه ها برای تصمیم گیری های آتی
  • استفاده از همکاری متخصصین ایرانی مقیم در خارج ازکشور و متخصصین غیر ایرانی
  • توسعه رویکردهای مجازی در ارتباطات بين المللي از جمله ويدئو كنفرانس، DLN و غيره
  • جمع آوري اطلاعات و گزارش توانمنديهای معاونت بین الملل بر اساس معیارهای تعریف شده بين المللي به حوزه روابط بين الملل دانشگاه علوم پزشكي تهران جهت اطلاع رساني ( تهيه بوكلت، پمفلت، كتابچه به زبان انگليسي)
  • همكاري با واحد های روابط بين الملل در سطح دانشگاه و برون سازمانی ( وزارتخانه، نظام پرستاري، دانشگاه علوم پزشكي تهران و ساير دانشگاههاي داخلي كشور) با هماهنگي معاونت بين الملل دانشگاه
  • هماهنگي با گروههاي آموزشي و اساتيد راهنما در برنامه ريزي به منظور استفاده بهينه دانشجويان از دوره هاي بورس كوتاه و بلند مدت و نظارت بر حسن اجراي برنامه هاي آموزشي
  • شناسایی منابع مالي (grant) داخلي و خارجي و اطلاع رساني در مورد گرنت هاي بين الملل، برنامه هاي علمي و غيره
  • شناسايي اولويت سازمانها، نهادها و موسسات از نظر توان مالي، تجهیزات و نيروي انساني آنان
  • ايجاد بانك اطلاعاتي از سازمان‌ها، نهادها، خیرین، موسسات و انجمن‌هاي داخلي و بين‌المللي در ارتباط با امكان حمايت مالي، تجهيزاتي و انساني آنان از فعاليت‌هاي واحد بین الملل
  • تهيه و اجرای طرحهاي تحقيقاتي در قالب پروژه‌هاي (مشترك-مستقل) به منظور افزايش توان مالي
  • ارزیابی توانمندی اعضاء هيات علمي و دانشجويان از جهت ميزان اطلاعات انگليسي، تجربه، تخصص و انگيزه فعالیت، شناسایی نقاط ضعف و قوت آنان در ارتباط با نوشتن مقالات و کتب علمی بین المللی
  • ایجاد اتاق فکر در میان اساتید جهت معرفی حوزه های جدید و معتبر بین المللی (تقویت دانش و مهارت نگارش علمی)
  • ایجاد بانک اطلاعات اساتید و دانشجویان علاقه مند به نوشتن مقالات و کتب و مجلات بین المللی
  • بستر سازی برای ارتقای رتبه ی دانشکده در راستای تحقق اهداف رتبه بندی دانشگاه(TUMS RANKING)در حیطه بین الملل
  • ارتقای علم سنجی و تعیین و پایش شاخص ها در ارتباط با ارتقا رتبه علمی مجله ها
  • ایجاد تسهیلات جهت نوشتن کتب و مقالات بین المللی توسط اساتید و دانشجویان و برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی مقاله نویسی به شکل متناوب SCIENTIFIC WRITING