معرفی گروه پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان
گروه پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان به عنوان یک گروه آموزشی مستقل در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت میکند و متشکل از شش عضو هیات علمی شامل یک استاد تمام، دو دانشیار، دو استادیار، یک مربی و یک کارشناس است.در حال حاضر، گروه پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان، علاوه بر تدریس واحد نظری و کارآموزی پرستاری کودک سالم و پرستاری کودک بیمار در مقطع کارشناسی،به صورت سالانه در دو رشته و طرح دوره مجزای ارشد پرستاری شامل پرستاری کودکان و پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان دانشجو می پذیرد.
چشم انداز
گروه آموزشی پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان تا سال ۱۴۰۵ با بهره گیری از توان علمی و اجرایی اعضای هیات علمی و کارکنان،گروهی کارآفرین و پیشرو در:
• ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی در زمینه پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان
• تولید دانش و گسترش مرزهای دانش در زمینه پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان در سطح کشور و منطقهEMRO
• تعامل سازنده با دانش آموختگان پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان و سایر دانشکده های پرستاری ملی و بین المللی خواهد بود.
رسالت (ماموریت)
تربیت نیروی انسانی (پرستاران) متعهد، پاسخگو و توانایملی و بین المللی در زمینه پرستاری کودکان و مراقبت¬های ویژه نوزاداندر حیطه بالینی، آموزشی، پژوهشی، کارآفرینی با بهرهگیری از فناوریهای نوین آموزشی و توان علمی و حمایتی اعضای هیات علمی و کارکنان
ارزش های حاکم بر گروه
• تکیه بر عدالتمحوری در بالین، آموزش و پژوهش
• رعایت قوانین و مقررات حرفهای
• تاکید بر استفاده از مدل های خلاق آموزش نظری و بالینی کارآموزی
• رعایت اخلاق حرفهای و پزشکی
• تکیه بر مدیریت علمی و مشارکتی
• تاکید بر تامین مراقبت خانواده محور
• تاکید بر تامین مراقبت تکاملی
• تاکید بر مراقبت حمایتی تسکینی در کودکان مبتلا به بیماری های مزمن و صعب العلاج
• تکیه بر تامین ارتباط موثر بین و درون گروهی، همکاری و پاسخگویی
• تاکید بر ابتکار، خلاقیت، خودباوری
اهداف گروه
حیطه آموزش نظری و بالینی
• ایجاد محیط یادگیری پویا و خلاق برای دانشجویان
• ارتقا کیفیت آموزش نظری و بالینی دانشجویان پرستاری
• ارتقا همکاری با مراکز علمی در سطح دانشکده، دانشگاه، ملی و بینالمللی
• ارتقا همکاری با سایر مراکز نیازمند مراقبت پرستاری کودکان و نوزادان جهت پاسخگویی اجتماعی
• شناسایی نقاط قوت و ضعف دانشجویان در بالین با هدفارتقاء و بهبود مهارت های بالینی دانشجویان
• توسعه و بهبود آموزش بالینی مناسب به دانشجویان پرستاری جهت ارتقاء ارائه خدمات بالینی به مددجویان
حیطه پژوهش
• هدایت پژوهش ها براساس اولویت های پژوهشی نظام سلامت، اسناد بالادستی در دانشگاههای هزاره سوم و نسل پنجم
• بهبود ارتباطات با سایر رشته ها و تسهیل پژوهشهای بین رشته ای
• هدایت پژوهش ها به سمت پروژه های محصول محور و دانش بنیان
• توانمندسازی اعضای گروه در راهنمایی، مشاوره، ارزشیابی و انجام پژوهش
حیطه عاطفی
•تقویت حس همکاری و تعلق به گروه در همکاران و دانشجویا |